محقق طراحی DROPBOX درباره استراتژی، داستان سرایی و پروسه کاری خود در این مقاله توضیح می دهد.
JENNIFER BROOK درباره تحقیقات کاربری و آزادی بیان در زمینه طراحی در GENERATE NEW YORK در بیست و هشتم ماه آپریل کنفرانسی را برگذار خواهد کرد که همزمان با همایش و سخنرانی SARA SOUEIDAN، ABBY COVERT، STEVE FISHER و خیلی از افراد مشهور و بنام می باشد.
زمانی که بحث پروسه کاری JENNIFER BROOK می شود، خیلی سخت است تا بدانیم که باید از کجا شروع کنیم. در یک برهه زمانی او به کالیفرنیا رفت تا روی اولین کار خود که نمونه سازی آی پدNEW YORK TIMES بود کار کند و آن را همراه با Steve jobs در رونمایی از آی پد 2010 اپل، در معرض نمایش گذاشت. زمانی هم بود که او سال ها در یک خانه درختی زندگی می کرد و هم چنین یک دوره هم در جنوب شرقی آسیا روی پروژه مشتری خود فعالیت می نمود.
زمانی که ما در پایان سال 2016 با او به مصاحبه نشستیم، اخیرا به تیم تحقیقاتی Dropbox به صورت تمام وقت به عنوان سرپرست تحقیقات طراحی فعالیت می کرد- او از نیویورک به سان فرانسیسکو تغییر مکان داد و مشاور مستقل تجاری خود را همیشه همراه خود نگاه داشت.
مشکلات مفهومی
او در این باره توضیح می دهد: "بهار سال گذشته، من با تیم طراحی Dropbox در NYC روی تحقیق برای ویژگی های جدید محصولات کار نمودم. در طول این زمان من از افرادی که از DROPBOX استفاده می کردند، خوشم آمد. خیلی عالی است که مشاهده نمایید مشکلات متنوع مردم توسط استفاده از DROPBOX حل و فصل می گردد. ما با طراحانی که از این مورد برای حل مشکلات پیچیده در پروسه کاری خود استفاده می نمودند، به بحث و گفت و گو پرداختیم."
او صحبت های خود را این گونه ادامه می دهد: "مردم به حل مشکلات مفهومی در کار خود می پردازند و این موضوع مرز و بوم خاصی را نمی شناسند و از این رو بود که من توسط داستان های آن ها الهام گرفتم. چالش موجود در این زمینه این می باشد که مشکلاتی را بیابید که باعث می شود تا پس از حل شدن، موجبات لذت و شادی شما در شغل تان فراهم شود. من چنین احساسی را در بهار سال گذشته به دست آوردم و از آن جا بود که تصمیمات جدی برای خود گرفتم."

JENNIFER BROOK زمانی که در تیم طراحی DROPBOX کار می کرد، افرادی که از این سیستم عامل استفاده می کردند را دوست داشت.
زمان های هیجان انگیز
نقش BROOK در شرکت این بود که استراتژی های تحقیقاتی گروه و تیم را شکل دهد و مشخص نماید. او این نقش خود را "ترکیب لذت بخش" می نامد: از یک سو پشتیبانی و نظارت بر اعضای تیمی که محققان با مهارت و خود مختاری در آن عضو می باشند و از سوی دیگر، برنامه ریزی و طراحی مطالعات تحقیقاتی شخصی خود، جزو نقش هایی است که او لقب "مجموعه لذت بخش" بر آن نهاده است.
BROOK این گونه اظهار می دارد: "من در جایی کار می کنم که ارزش و فرهنگ بالایی در تیم و اعضای آن وجود دارد. چالش بزرگ من اولویت بندی آن چه که ما می خواهیم درباره آن ها تحقیق کنیم، خواهد بود. همیشه باید میان کار کردن روی پروژه طراحی که تاثیر کوتاه مدتی خواهد داشت و حمایت از تحقیقاتی که تاثیرات بلند مدتی دارد، تعادل وجود داشته باشد".
عشق به تحقیقات BROOK در عملکرد ها و فعالیت های او مشهود می باشد. او سال های بسیاری را صرف کار کردن روی پروژه های تحقیقاتی نموده است. زمانی که یک تیم پروژه ای را با تحقیقات کیفی و با دید بازی را شروع نماید (منظور از این تحقیقات کیفی مصاحبه کردن، مشاهده و کار کردن برای درک بهتر درباره افرادی می باشد که سرویس هایی برای آن ها ارائه می شود)، ایده های نهایی و محصول و یا طراحی نهایی بسیار فراتر از آن چه می باشد که یک پروژه طراحی بدون تحقیقات و بدون داشتن اطلاعات پیش زمینه ای آغاز شود.
درک مشتریان پروژه طراحی و حرفه شان در طول تحقیقات اولیه یک الزام برای به وجود آوردن نسخه های اورجینال می باشد. او در این باره این گونه اظهار می دارد: "زمانی که به عنوان یک طراح، مشکلاتی که ممکن است در ارتباط با مشتریان به وجود آید را تجسم کنید، می توانید به آن چه که ما در تیم خود انجام می دهیم نزدیک شوید و می توانید راه حل های بیشتری از ما را نیز کسب نمایید. زمانی که برخی موارد در پروژه تغییر می کند- مانند استراتژی تجاری یا حتی یک هدف- به راحتی می توانیم با آن مطابقت بیابیم، چون از قبل تصوراتی از این امر را در سر می پروراندیم و انتظار چنین تغییراتی را از تحقیقات اولیه خود داشتیم."

در صحبت های او در GENERATE NEW YORK او با شما چگونگی انجام برخی تحقیقات در طول سال های کاری خود را با شما به اشتراک می گذارد که می تواند باعث ایجاد انگیزه در بین اعضای تیم طراحی تان شود و یا سهامداران وب سایت را برانگیزد و شما را برای داشتن یک طراحی منحصر به فرد، هدایت و راهنمایی نماید.
تجربه های مربوط به تبلت ها
BROOK قبل از این که خود را بعنوان یک مشاور معرفی کند، روی تجربه کاربری یا UX در اپلیکیشن NEW YORK IMES که اولین نسل این نرم افزار بر روی گوشی همراه، آیفون و آی پد بود، کار و فعالیت نمود. این در حالی بود که تازه تیم طراحی او به CUPERTINO دعوت شده بود تا اپلیکیشن آی پدی را برای NYT بسازند. این دعوت، هفته ها قبل از معرفی ابزار جدید اپل روی دارد.
او در این باره به یاد می آورد: "با با یک نمونه سازی از طراحی اپلیکیشن در این دعوت حاضر شدیم و این شرایط، اولین تلاش ما برای ایجاد تجربه کاربری در تبلت ها بود. ما روی الگوی طراحی این اپلیکیشن بسیار تمرکز نمودیم و بسیار ملاحظاتی را در نظر گرفتیم. در نهایت ما ابزار واقعی را در ذهن خود ساختیم و می خواستیم تا آن را خلق کرده و در معرض همگان قرار دهیم."
تابستان گذشته BROOK با یک تیم تحقیقاتی همکاری نمود که روی افرادی تمرکز داشت که از گوشی های هوشمند همراه برای خواندن NEW YORK TIMES استفاده می کردند. او در این باره توضیح می دهد: "این تحقیقات بسیار وسیع بود و ما سوالات بی نهایتی را از مردم پرسیدیم. این اتفاق اولین تجربه من بود که به صورت واقعی داستان ها و تجربیات خوانندگان در دنیای دیجتالی را از نزدیک مشاهده می نمودم".
چالش این تیم برای طراحی IPAD ها این بود که آن ها نمی دانستند که مردم چگونه ممکن است از آن ها استفاده کنند. از جایی که آن ها از پیش اطلاعات و تحقیقاتی را انجام داده بودند و داستان و سناریوهایی را از مردم شنیده بودند، به سرعت از مرحله نمونه سازی گذشتند و ابزار جدید مد نظر خود را خلق نمودند.
کار کردن در شرکت اپل تجربه بسیار غیر معمولی می باشد. همان طور که BROOK بعد ها متوجه شد، به اشتراک گذاشتن داستان های جذاب به اندازه انجام بخش های مهم پروژه طراحی، بسیار اهمیت دارد.
رویارویی با انتقادات
این موارد گفته شده تنها چیزی نبود که BROOK در زمان فعالیت خود در APPLE درس گرفت. به تیم BROOK از همان ابتدا گفته شده بود که JOBS انتظار دارد تا طراحی آی پد همانند نمونه سازی های طراحی سایت باشد. اما JOBS بعد از اجرای اولین نسخه آزمایشی، انتقاد شدیدی از BROOK کرد. اما این موضوع معنای بیشتری را در بر دارد: سبک مدیریتی JOBS نیروی کلیدی و موثری در تصمیم گیری BROOK بود تا بتواند بخوبی نقش خود را در صنعت تکنولوژی ایفا کند.
او در این باره موافقت خود را اعلام می کند: "بله انتقاد او بسیار شدید بود. اما بازخورد او برای من ارزشمند بود. من همیشه سبک مدیریتی و قدرت افرادی مانند STEVE JOBS را می ستایم."
نقش BROOK به عنوان سرپرست طراحی حالا آموزش، پشتیبانی و تشویق طراحان جوان و محققان تازه کار در شرکت اپل می باشد. او در این باره این گونه اظهار می دارد: "شرکت اپل مکانی است که هم جای پیشنهادات است و هم جای انتقادات. اما در هر صورت صمیمتی در میان روابط ما وجود دارد که روی کارها و پروژه های مان نیز تاثیر می گذارد."

سوال پرسیدن
علاوه بر این که BROOK حالا نقش یک محقق را دارد، اما هم چنان خود را طراح می داند. BROOK به جای اینکه از اطلاعات خود در زمینه معماری، رابط های کاربری و نمونه سازی ها به کار ببرد، او مهارت خود را در زمینه سوال پرسیدن، چگونگی استفاده از پاسخ ها و چگونگی شکل دادن به اطلاعات به دست آمده و اشتراک گذاری آن با اعضای تیم و سازمان ها، متمرکز می سازد.
او در این باره توضیح می دهد: "تغییر از طراح به محقق برای من بسیار اهمیت داشت. من به عنوان یک محقق مشغول به کار می باشم، اما این موضوع به این معنا نمی باشد که دیگر به طراحی نمی پردازم. فکر می کنم این حرفه طراح بودن من می باشد که مرا در شغل محققی پایدار و ثابت قدم نگاه می دارد. من اطلاعات و بینش هایی که یک طراح نیاز دارد و می تواند از آن الهام بگیرد را درک می کنم. به عنوان محقق، کاری که انجام می دهم در بیشتر بخش های سازمان موثر می باشد."
او در آخر توصیه می کند:"به بخش هایی از کار و حرفه خود توجه کنید که در آن شوق و علاقه دارید. دریابید که چگونه باید چیزی هایی را به نحو احسنت انجام دهید. تنها به بخش هایی که در آن تحصیل کرده اید نپردازید، سعی کنید تا مهارت و تخصص های خود را بسط دهید. آن چه که عاشق آن می باشید را انجام دهید و اطلاعات خود را در آن زمینه افزایش دهید. زمانی که در زمینه ای کار کنید که دوست دارید، صرف زمان و تلاش در آن را ارزشمند می دانید".