شما برند شگفت انگیزی دارید و میخواهید توسط اینستاگرام مشتریان بیشتری را به تجارت خود جذب کنید. اما چگونه میخواهید این کار را انجام دهید؟
با وجود شماری بالغ بر ۷۰۰ میلیون کاربر به صورت ماهانه، اینستاگرام یک معدن طلایی واقعی برای جذب هر چه بیشتر مشتریان، کمک به تجارت ها برای ارتباط یافتن با مشتریان شان و افزایش میزان فروش بدون این که سرمایه ای نیاز باشد که تاجران مسافرت کنند و یا برای تبلیغات هزینه نمایند. اما چگونه؟
این مورد ممکن است در ابتدا اندکی سخت باشد، اما با اندکی برنامه ریزی دقیق هر کسی می تواند به نتایج شگرفی دست یابد. اگر به دنبال این می باشید که میزان فالوور ها، میزان جذب مخاطبین و شمار مشتریان خود را در اینستاگرام افزایش دهید، این هشت توصیه ای که در این مقاله وجود دارد را دنبال نمایید تا بتوانید نقشه راهی را برای خود بسازید که موفقیت در آن بهترین نتیجه ممکن می باشد.
ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام
آیا می دانستید که میزان جذب مخاطبین اینستاگرام حدود 2.26 درصد می باشد؟ این میزان دو برابر توییتر و فیسبوک است. آشکار است مزایای بسیار زیادی در این سیستم عامل وجود دارد که رشد تجارت ها را باعث می شود، به این ترتیب نادیده گرفتن آن واقعا احمقانه به نظر می آید.
از این رو باید از کجا شروع کنید؟ مانند هر تلاش موفقیت آمیز دیگری، این مورد نیز با ساخت مبانی و پایه های اولیه شروع میشود و اولین مرحله مربوط به ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام است.
شما در اینجا دو گزینه در اختیار دارید: می توانید اکانت شخصی موجود خود را وارد کنید و یا اکانت جدید دیگری را بسازید. با ساخت اکانت تجاری، ویژگی های تجاری این سیستم عامل برای شما اختصاص خواهد یافت و آنالیز و تجزیه تحلیل های رایگانی از طریق بینش های اینستاگرام، در اختیار شما قرار می گیرد.
در این جا توصیه های کمک کننده برای ساخت یک پروفایل اینستاگرام وجود دارد:
- پروفایل خود را کامل کنید ( نباید آن را ناتمام رها کنید).
- اطمینان حاصل کنید که پروفایل تان عمومی است.
- از یک نام تجاری استفاده کنید.
- تصویری مربوط به برند خود را در پروفایل آپلود کنید.
- گفته های جذابی را در قسمت بیو قرار دهید و به طور مکرر آن را بروزرسانی نمایید.
- لینکی از وب سایت خود را نیز در پروفایل تان قرار دهید.
پایداری و قابل شناسایی بودن، کلید موفقیت در این زمینه می باشد. شما میخواهید اطمینان حاصل کنید که نام، تصویر، محصولات، سرویس ها و غیره برندتان شفافیت و با هدف نمایان می شود.
اطمینان حاصل کنید که پیام برند تان واضح و پایدار می باشد. مطمئناً شما نمیخواهید تا مخاطبین و بازدیدکنندگان تان سر در گم شده و مشتریان خود را از دست بدهید.
به یاد داشته باشید: این مورد هیچ ارتباطی به موارد و مسائل شخصی و خصوصی شما ندارد.
تنها روی روشی تمرکز کنید که شرکت تان را نشان می دهد و تنها از موارد مربوط خود و شخصی در اکانت خصوصی تان استفاده نمایید.
اهداف تجاری را از همان ابتدا برای خود مشخص کنید و مشاهده خواهید که تجربه مخاطبین شما بسیار عالی و تماشایی می شود.
فالورهای تان را وارد مسیری مورد نظر خود کنید.

برای بیشتر شرکت های مبتنی بر محصولات، عملکرد کلی این است که محتوای مربوط به محصولات را ارائه دارند. اما شما این کار را نکنید.
بسیار اهمیت دارد تا اندکی به اکانت اینستاگرام خود، شخصیت دهید. زمانی که مخاطبین خود را می شناسید، این امر به شما کمک می کند تا لحن و سبک بسیار صمیمی و دوستانه ای را ایجاد کنید که موقعیت را برای به لشتراک گذاشتن داستان برندتان مهیا می نماید.
به جای آپلود نمودن محتواهای غیر مربوطه و نامشخص، به آن مانند دفترچه یادداشت فکر کنید. با اضافه کردن تصاویر و ویدیوهای شگفت انگیز، شما تصویر همیشه در حال رشدی از تجارت و برند خود را در ذهن فالوورهای تان به وجود می آورید که می توانند با شما همیشه در ارتباط باشند. به این ترتیب بخشی از مسیر مد نظر شما را طی می کنند.
این موارد تنها به تصاویر و ویدئوها محدود نمی شود. شما هم چنین می توانید کپشن های جذاب و فعالی را مهیا کنید که نظر مخاطبین و بازدیدکنندگان تان را جذب می نماید. این مورد نه تنها تجربه آن ها را ارتقاء می دهد، بلکه باعث افزایش شانس وفادار شدن آنان به برند و تجارت تان می شود.
مردم هم چنین در ارتباط با چگونگی این که محصولات ساخته می شوند، شوق و علاقه از خود نشان می دهند. برای این که این کنجکاوی آن ها را ارضاء کنید، آن ها را به پشت صحنه تجارت خود هدایت کنید. این امر می تواند توسط ویدئویی از کارگاه و شرکت، پیش طراحی ها و نمودارها و هر چیزی دیگری که فکر می کنید برای اشتراک گذاری بسیار جالب می باشد. به یاد داشته باشید که داستانی را تعریف کنید که به بسیار جالب و حاوی اطلاعات مفید بوده و بتواند روند کاری را در شرکت تان به طور خلاصه نمایان سازد.
با اشتراک گذاری لحظات روزمره خود، شرکت شما به نظر برای فالوورهای تان بسیار قابل نزدیک شدن و ارتباط یافتن می شود. این چیزی است که یک تجارت موفق را از باقی تجارت ها متمایز می سازد.
محتواهای با کیفیتی را مهیا کنید.

یک تصویر و یا ویدئو ضعیف می تواند شکست بزرگی را برای تجارت و برند شما فراهم آورد. اگر محتواهای شما بسیار شگفت انگیز نباشند و کیفیت مطلوبی را پوشش نمی دهند، آن ها را در اینستاگرام آپلود نکنید. (البته، اگر می خواهید تا رابط کاربری با انعطاف پذیری پایینی داشته بشید، موردی را بر گزینید که با دیدگاه های شما مطابقت دارد).
برای مثال، کیفیت می تواند از طریق محتواهای مفهومی، اپلیکیشن های اصلاح و ویرایش و موقعیت قرارگیری، توسعه یابد. چه تجارت شما بر اساس سرویس ها باشد یا محصولات فرقی ندارد، محتواهای شما باید با مخاطبین و بازدیدکنندگان تان در ارتباط باشد و بسیار روی اهداف تجارت شما تاکید و تمرکز داشته باشد. هم چنین سعی کنید ویدئوها و کپشن های خلاقانه پروفایل خود را ارزیابی کنید. این امر می تواند فالوورهای تان را هیجان زده نگه دارد و باعث خستگی آن ها نشود. مخاطبین تان به این ترتیب از شما متشکر خواهند بود.
هر روشی که استفاده می کنید تا پروفایل تجاری اینستاگرام خود را اجرا کنید، فرقی ندارد، اطمینان حاصل کنید که بسیار پایدار می باشد و مخاطبین مد نظرتان را جلب می نماید. هم چنین لازم به ذکر است که نباید خیلی روی فروش تجارت تان تاکید داشته باشید. رعایت موارد گفته شده باعث می شود تا فالوورهایی را به دست بیاورید که برندتان را با آغوش باز می پذیرند و از محصولات و سرویس های تان خریداری می نمایند.
الهام دهید، ارتباط برقرار کنید و مخاطبین خود را در مقابل نیز فالوو نمایید.

بیشتر کاربران اینستاگرام دوست دارند الهام بگیرند. و چه کسی این امر را دوست ندارد؟ زمانی که بازدیدکنندگان با محتواهای شما به گونه احساسی ارتباط می یابند، آن ها بیشتر و بیشتر برای بازگشت به سمت شما شوق و علاقه دارند. از این که تنها پشت پرده باشید دست بکشید، می توانید تصاویر، ویدئو و کپشن هایی از فالورهای تان را که با محتواهای شما هم خوانی دارند، در اکانت اینستاگرام خود ارائه کنید.
با مشتریان از طریق ارائه نظراتی در کامنت ها و لایک کردن پست های شان ارتباط برقرار کنید، مخصوصا زمانی که به تازگی شروع به این کار کرده اید. این امر نشان می دهد که شما تنها نمی خواهید که آن ها شما را فالو کنند. می توانید در این زمینه نیز یک قدم فراتر بروید و در مقابل، مشتریان و مخاطبین خود را فالوو کنید. مطمئن باشید که به این ترتیب افراد بیشتری به شما و تجارت تان وفادار خواهند بود.
همیشه نباید تمرکز روی محصولات و یا سرویس ها باشد. برای مثال، شما می توانید کارمندان و پرسنل خود، فعاایت های شرکت و رویدارد های جالبی را نشان دهید. ساخت چنین محیطی در پروفایل اینستاگرام خود می تواند باعث ارتباط مستحکم بین شما و مخاطبین تان و ایجاد هر چه بیشتر اعتماد نسبت به برند شما شود.
دیگر عملکرد عالی در این زمینه بروزرسانی بخش بیو شما می باشد. یک اشتباهی که بیشتر کاربران مرتکب می شوند این است که این قسمت را بسیار کسل کننده می سازند و نمایان می کنند. یعنی تنها از لینک شرکت در این بخش استفاده می نمایند و دیگر هیچ. چیزی که شما نیاز دارید تا در این جا انجام دهید این است که آن را به طور مکرر بروزرسانی کنید و تغییر دهید. اگر هم تنها یک لینک قابل کلیک را در این بخش می خواهید قرار دهید، نسبت به استفاده از آن خلاقانه عمل کنید. به این فکر کنید که چگونه می توانید افراد بیشتری را به سمت رویدادهای تبلیغاتی، ثبت نام، فروش و غیره تجارت خود سوق دهید.
ارزش پیج اینستاگرام معمولا توسط شمار بالایی از فالوورها در برابر افرادی که شما آن ها را فالوو می کنید، سنجیده می شود. هر چه فالوور بیشتری داشته باشید، بهتر است. در هر صورت، بسیار ضروری است که شما افراد تاثیر گذار و افراد دیگری را در مقابل نیز فالو کنید که می توانند برای تجارت تان ارزش هایی را فراهم سازند. این امر می تواند فرصت های شگرف و موقعیت هایهمکاری را در آینده برای شما رقم بزند.
فالوورهای بیشتر

از این رو، یک سوال کلی بسیار مهم: چگونه فالوورهای بیشتری را به دست می آورید؟
پروسه مذکور خیلی هم ساده نمی باشد، اما با صبر و خلاقیت، شما می توانید یک پیج اینستاگرامی را بسازید که میزان کلیک بیشتری را مهیا کرده و میزان فروش برای تجارت را ارتقاء می دهد. روی این موضوع فکر کنید، مطمئنا ارزش این را دارد تا تلاش و زمان خود را متمرکز آن کنید.
در این جا لیستی از مواردی قرار دارد که شما می توانید برای افزایش میزان فالوورهای تان انجام دهید.
از هشتگ ها به کار ببرید: برای افراد یافتن و فالوو کردن پیج تان را ساده بسازید. از یک ترکیبی از هشتگ های شخصی و تجاری استفاده نمایید.
بازاریابی محتوا: بر اساس PAKFACTORY، یک شرکت بسته بندی قدیمی، یک روشی که شما می توانید برای افزایش مخاطبین برند خود انجام دهید، توسط ساخت محتواهای با کیفیت و ارزشمند می باشد. تجربه و تخصص خود را بالا ببرید و می توانید به عنوان پست مهمان در برخی وبلاگ ها نیز حضور داشته باشید.
اطمینان حاصل کنید که لینک پیج اینستاگرام خود را در آن پست ها نیز قرار می دهید، زیرا ممکن است آن محتواها مورد توجه قرار بگیرند و ممکن است شمار بسیار زیادی از افراد و فالوورهایی را به دست بیاورید که حتی تصورش هم را نمی کردید.
از برخی افراد بخواهید تا شما را نیز منشن یا ذکر کنند: اینستاگرام یکی از بهترین روش ها برای همکاران و مشتریان مشابه می باشد. پست های تان را همراه با اکانت های مورد توجه دیگر اینستاگرام منتشر کنید و از آن ها بخواهید تا شما را منشن نمایند. شما هم چنین می توانید مزایایی را از تگ کردن نیز به دست بیاورید.
نظرسنجی و مسابقاتی را در پیج خود قرار دهید: هر کسی جایزه و هدیه را دوست دارد، این طور نیست؟ در ارتباط با اینکه چگونه نظر سنجی ها و مسابقات خود را ارائه کنید، خلاق باشید و سرگرمی هایی را فراهم آورید. اگر بتوانید در این زمینه به خوبی عمل کنید، آن ها حتما در نظرسنجی ها و مسابقات مد نظر شما شرکت می کنند.
مزیت هایی را به مخاطبین ارائه دارید و پیش بینی هایی را نیز انجام دهید: این که مخاطبین را همیشه نسبت به خود مشتاق نگاه دارید، بسیار عالی است. تیزرهایی را آپلود کنید و جوایزی را برای فالوورهای همیشگی و وفادارتان مقرر نمایید.
همکاری نمایید: همه ما می دانیم که نمی توانیم این همه کار ها را به تنهایی انجام دهیم. به دنبال شرکت ها و افرادی باشید که مطابق با فعالیت شما می باشند و پروژه هایی را به صورت هماهنگ و همکاری با یکدیگر بسازید که به برند هر دو طرف بسیار کمک می نماید.
استوری های اینستاگرام را بازدید نمایید.

چه چیزی بهتر از یک تصویر قدرتمند می باشد؟ نظرتان در ارتباط با اسلاید شو که با محتواهای بسیار جذابی همراه می باشد، چیست؟
استورهای اینستاگرام به شما اجازه می دهند تا تصاویر و ویدئوهای تان را به صورت پشت سر هم قرار دهید تا محتواهای تاثیر گذار بیشتری را بسازید که فالوورهای تان می توانند در طول یک روز از آن تجربه کسب کنند (حتما می دانید که این تصاویر و ویدئوها بعد از 24 ساعت ناپدید می شوند).
از جایی که این مورد یک ویژگی بسیار عالی و برجسته محسوب می شود، تجارت های بیشتر و بیشتری ارزیابی و تست آن را امتحان کرده اند. این ویژگی در سیستم عامل اینستاگرام هفت مزیت دارد:
- تا جایی که می توانید و می خواهید، می توانید به اشتراک بپردازید.
- متن هایی را ارائه کنید از فیلترهای چهره و ابزارهای طراحی و نقاشی به کار ببرید.
- ارزش بسیار مهمی را در این استوری ها برای فالوورهای تان مهیا نمایید.
- از طریق جستجو در استوری می توانید قابلیت یافت شدن پیج تان را افزایش دهید.
پیش روید، خلاق باشید و مشاهده کنید که چه کارهایی می توانید با استوری های اینستاگرام انجام دهید. فالوورهای شما به این ترتیب نسبت به برند و تجارت تان مشتاق تر خواهند شد.
ارسال پست ها بر اساس نظم خاصی
شما ممکن است یک روز با پست اینستاگرامی عالی خود رو به رو شوید که لایک های فراوانی را نیز دریافت کرده است، اما اگر شما به طور منظم و بر اساس نظم خاصی به ارسال پست ها نپردازید، نمی تواند تغییری را در تجارت و برندتان ایجاد کنید.
محتواهای پایدار در پیج های اینستاگرام نیز به این ترتیب می باشند. اگر می خواهید توجه مخاطبین را جلب کرده و آن ها را همراه خود بسازید، شما باید از برنامه ریزی برای ارائه محتواها به کار بگیرید.
خوشبختانه، ابزارهای متفاوتی وجود دارد که می توانید بر این کمپین های تصویری خود نظارت داشته باشید. این ابزارها از جمله SCHEDUGRAM، AUTOGRAMMER، LATER و PLANOLY می باشند. اگر می خواهید و تصمیم گرفتید تا از این گزینه ها استفاده کنید، اطمینان حاصل نمایید که شما از روشی به کار می گیرید که همه چیز را سازمان دهی می نماید و می تواند همه چیز را ساده و راحت سازد.
قدرت معیارها را کنترل کنید

بیایید با این مورد رو به رو شویم، اگر از اینستاگرام استفاده می کنید و می خواهید تا جایی که امکان دارد، ارزش هایی را مهیا نمایید، باید معیارهایی را با آغوش باز بپذیرید. مانند دیگر سیستم عامل های رسانه اجتماعی، به نظر می رسد که گزینه های بسیار زیادی در اینستاگرام نیز قرار دارد. اما نگران نباشید. خوشبختانه، معیارهای متعددی از اینستاگرام وجود دارد که می توانند به شما در ارتباط با این که چه مواردی در حال اجرا شدن می باشد، کمک نمایند.

افراد بیشتری گمان می کنند که شمار لایک ها می توانند معیار بسیار مهمی محسوب شوند، اما زمانی که یک بار به داده های موجود در این زمینه نگاه بی اندازید، متوجه خواهید شد که کامنت های دریافتی نشانه بهتری از میزان جذب مخاطبین می باشد. زمانی که یک بار آنالیزها و تجزیه و تحلیل هایی را مرور نمودید، می توانید روی اطلاعاتی تمرکز داشته باشید که می توانند برای شما نتایجی را به وجود آورند.
ابزارهای آنالیز رایگان و دستی نیز وجود دارند که در این شرایط به کمک شما می آیند، مانند INSTAGRAM INSIGHTS (که در اکانت های تجاری اینستاگرام وجود دارد)، SOCIALBAKERS، SIMPLY MEASURED, UNION METRICS و SQUARELOVIN.
با وجود این ابزارها، می توانید داده های ضروری را نه تنها در ارتباط با خود بلکه در ارتباط با رقیبان تان نیز آنالیز کنید، و اجرا و عملکرد اکانت تجاری خود را بهبود دهید.
با به کارگیری این قدم ها و پشت سر گذاشتن این مراحل از ابتدای کار، شما شانس موفقیت خود را افزایش می دهید و دردسرهای موجود در این زمینه را برای خود با کاهش رو به رو می سازید. هم چنان که با مبانی پایه این سیستم عامل آشنا شدید و مطابق با آن ها عمل نمودید، خلاقانه تر عمل کنید و بیشتر پیش روید و اندکی به تست و ارزیابی بپردازید. به یاد داشته باشید که در هنگام ارائه پست ها، به سرگرمی هایی فکر کنید تا اکانت رسمی و خشکی را نمایان نسازید و بتوانید نظر افراد بیشتری را به خود و تجارت تان جلب نمایید.