بازاریابی از طریق محتوا بسیار کاربردی است، اما زمانی که کمبود منابع، تجهیزات، یا زمان دارید، این امر می تواند بسیار سخت باشد.
خوشبختانه، بازاریابی محتوای طراحی سایت، وظیفه ای است که هرکسی می تواند آن را انجام دهد. شما تنها نیاز به تهیه کردن استراتژی دارید که با شرایط کنونی خودتان هم خوانی داشته باشد. اگر به بازاریابی محتوا علاقه دارید، اما کمبود زمان و منابع مانع شما می شود، در این مقاله 8 توصیه وجود دارد که به کمک شما می آید.
1.به جای ساختن محتوا، روی گردآوری محتوا برای طراحی سایت خود تمرکز کنید

گردآوری محتوا چیزی است که ممکن است همین حالت هم در حال انجام آن باشید. اگر در حال اشتراک گذاری محتوا از منبع دیگری در Facebook هستید و یا تویتی را به مقاله خود لینک گذاری می کنید، شما در حال جمع آوری محتوا هستید. در هر صورت، شما به راحتی نمی توانید هر محتوایی را منتشر کنید و نام آن را بازاریابی محتوا بگذارید. شما باید هدف خود را نیز در این محتواها بگنجانید. شما باید به این محتواها، ارزش بیشتری بی افزاید. زمانی که اطلاعات و داده های را جمع آوری می کنید، خیلی مهم است تا به منبع آن اعتماد و اطمینان داشته باشید. در نهایت، هرگز محتوایی را در طراحی سایت خود بدون دریافت بازخورد و یا واکنشی از مخاطبین وب سایت تان، قرار ندهید. به یاد داشته باشید که هدف شما، ترغیب تعامل و مشارکت کاربران در طراحی سایت می باشد.
2. برخی از وظایف بازاریابی محتوای وب سایت خود را به افراد دیگری بسپارید
یکی از چالش ها تاجران زمانی اتفاق می افتد که در بازاریابی محتوای خود منابع انسانی کافی با زمان و استعداد کافی ندارند و به این ترتیب نمی توانند محتوای طراحی سایت خود را فراگیر سازند. اگر با کمبود منابع مواجه هستید، بکارگیری اشخاص به صورت پاره وقت و یا تمام وقت برای تمرکز روی محتوای طراحی سایت تان امکان پذیر نیست. چیزی که امکان دارد این است که از افراد و گزینه های حرفه ای برای نوشتن محتوای طراحی سایت کمک بگیریم تا وظایفی را از قبیل پست های وبلاگ و مقاله ها و غیره را انجام دهند. در خیلی از شرایط، نویسندگان حرفه ای محتوای طراحی سایت می توانند تصاویری نیز در کنار این اطلاعات مهیا کنند، مانند اینفوگرافیک ها.
3.از ابزارهایی مانند Google استفاده کنید تا روی بهینه سازی محتوای طراحی سایت خود نظارت داشته باشید (سئو سایت و بهینه سازی سایت)
اگر منابع انسانی و مالی کافی ندارید تا محتوای طراحی سایت خود را بسازید، همان مقدار محتوایی که به وجود می آورید، باید بسیار بهینه باشد. زمانی که بحث قواعد بهینه سازی محتوای طراحی وب سایت نیز می شود، Google می تواند نقش پررنگی در این میان داشته باشد. خوشبختانه، Google راهنمایی هایی را برای افراد مبتدی به صورت رایگان مهیا می کند تا بتوانند از طریق محتوای طراحی وب سایت، سئو سایت و بهینه سازی سایت خود را ارتقاء دهند.
4. استفاده از Alltop برای مشخص کردن اینکه کدام محتواها، بسیار جذاب تر می باشند

Alltop در جمع آوری موضوعات و تیترهای داغ وب سایت ها، بسیار عالی عمل می کند. این مورد دارای منبع عمده ای از موضوعات جذاب و بروز می باشد و یک رسانه محبوب و قابل اعتباری میان مردم و جوامع شده است. می توانید از Alltop استفاده کنید تا موضوعات جدیدی بیابید و از آخرین اخبار روز دنیا باخبر باشید مانند Fast Company، The New York Times، Wired و Entrepreneur و غیره. شما هم چنین می توانید از آخرین محتوا و موضوعات وب سایت هایی نظیر Lifehacker، Mashable، Techcrunch و غیره نیز بهره ببرید. شما می توانید از این طراحی سایت ها برای نوشتن محتوا و یا جمع آوری اطلاعات برای وب سایت تان نیز ایده بگیرید.
5. استفاده از Twitter توسط برنامه Tweetdeck

Tweetdeck یک برنامه برای مدیریت Twitter می باشد. شما می توانید از این برنامه برای نظارت بر اکانت های مختلف Twitter، جدول زمانیTweet ها و مدیریت کمپین های هشتگ و غیره استفاده کنید. توسط این برنامه شما نیاز دارید تنها در روز، یک یا دو بار Twitter را چک کنید و این مورد می تواند بسیار در وقت تان صرفه جویی کند.
6.انشار محتوای وب سایت تان

شما نباید در تمامی رسانه های و شبکه های اجتماعی، حضور آنلاین خود را اثبات کنید و محتواهای طراحی سایت خود را پست کنید. اگر با کمبود وقت و زمان مواجه هستید، می توانید توزیع محتوای طراحی وب سایت خود را در مکان هایی متمرکز کنید که مخاطبین مورد نظر وب سایت تان در آن جا بیشتر حضور دارند.
برای مثال، اگر مخاطبانی در نظر دارید که خانم و حدود 40 ساله باشند و به طراحی علاقه داشته باشند، باید Facebook، Pinterest و Wordpress که مکان های متناسبی برای توزیع محتوای وب سایت تان می باشد، فکر کنید و به این ترتیب گذراندن وقت تان در Instagram یا Tumblr بیهوده است. اگر می خواهید از وب سایت ها و رسانه های اجتماعی بهینه ای برای انتشار محتوای طراحی وب سایت خود استفاده کنید، به این موضوع بسیار توجه داشته باشید.
7.افزودن تنوع به محتوای طراحی وب سایت

اگر خودتان نمی توانید محتوای وب سایت تان را بسازید، اطمینان حاصل کنید که همان مقدار از محتوایی که در اختیار دارید، متنوع و پویا هستند. همان طور که عرض نمودیم، می توانید از اینفوگرافیک، تصاویر، و حتی Gif ها استفاده کنید. شما هم چنین می توانید ویدئوهایی بر اساس محتوای وب سایت و صفحات رسانه اجتماعی تان و با الهام از وب سایت های دیگر نظیر Vimeo یا Youtube بسازید. اگر یک فیلم بردار حرفه ای نیستید، نگران نباشید. با اندکی تمرین، می توانید ویدئوهای کاربردی از گوشی همراه هوشمند خود بسازید. راه هایی نیز وجود دارد تا اسلایدشوها و موارد شبیه به این را به ویدئو تبدیل کنید.
8. اجرای بازاریابی محتوا در طراحی وب سایت
زمانی که مردم محتوای طراحی وب سایت تان را می خواهند بخواند و به اشتراک بگذارند، در این جا مواردی وجود دارد که باید به یاد داشته باشید:
- وجود لیست و نقطه چین ها در محتوای وب سایت می تواند توجه کاربر را جلب کند و راحت تر بتوانند موضوع مورد نظرتان را درک کنند.
- خوانندگان عاشق مثال، نقل قول و داستان ها هستند
- تیترهایی که همراه شماره هستند بیشتر کلیک می شوند
- استفاده از رنگ ها می تواند توجه کاربر را به محتوای وب سایت جلب کند
- انتخاب فونت بسیار اهمیت دارد
- خوانندگان وب سایت از مسابقات، نظر سنجی ها و دیگر محتوای تعاملی استقبال می کنند
- خوانندگان وب سایت دوست دارند که نظرات خود را ارائه دهند و تمایل دارند تا تجربه های خود را نیز به اشتراک بگذارند
- اینفوگرافیک، اسلایدشو و دیگر عوامل گرافیکی، بهترین ابزارها برای جذب مخاطبین به طراحی وب سایت می باشد.