با افزایش محبوبیت رسانه های اجتماعی، تن ها به سرعت تبدیل به ابزارهای ارتباطی پایه شده است، تجارت هایی هنوز وجود دارند که سعی دارند تا استراتژی بازاریابی موثر رسانه اجتماعی خود را توسعه دهند.
با وجود شمار سیستم عامل های مختلف و در دسترس و قواعد و روش هایی که در هر یک وجود دارد، خیلی از تجارت ها یافتن و به اشتراک گذاری محتواهایی که برای مخاطبین سایت خود جذاب باشد را سخت می دانند. نه تنها نیاز است تا روی اینکه مخاطبین طراحی سایت تان می خواهند چه چیزهایی را ببیند، تمرکز کنید، بلکه بازاریابان باید به نوع محتوایی که برند و هویت آن را، کلیک و میزان مشتریان سایت را ارتقاء می دهد نیز تمرکز کنند.
استراتژی های اندکی وجود دارد که تجارت ها زمانی که می خواهند در رسانه های اجتماعی فعایت داشته باشند می توانند از آن بهره ببرند. در این جا راهکارهایی وجود دارد که به وسیله آن می توانید استراتژی رسانه اجتماعی خود را بروز کرده و اصلاح کنید. از این رور می توانید مطمئن باشید که مخاطبین مورد نظرتان را به وب سایت جلب می کنید و طراحی سایت خود را بیشتر در معرض دید قرار می دهید.
1) از محتواهای طولانی در رسانه های اجتماعی استفاده کنید
علی رغم عصری که در آن زندگی می کنیم، جایی که توجه به برخی موارد تنها 15 تا 20 ثانیه بیشتر طول نمی کشد، یک پست طولانی ممکن است توجه فالورهای تان را به خود جذب کند. با به اشتراک گذاری پست های طوانی تر اما دارای خوانایی بالا، بسیار به شناخت برند و طراحی سایت تان کمک می کنید، و باعث می شود تا این تعاملات حتی به مشتریان سایت هم تبدیل شود.
به اشتراک گذاری گزیده ای از مقاله ها ( نه فقط عنوان ها) در پست ها و لینک گذاری برای خواندن ادامه محتوا، یکی از راه های عالی برای جلب نظر خوانندگان تان می باشد که آن ها را به کلیک بیشتر روی لینک ها ترغیب می کند تا بیشتر درباره شما و برندتان بدانند.
در اوایل امسال مشاور Mike Alton یک پست تقریبا طولانی در Google+ گذاشت که موضوع "چگونه یک پروفایل عالی در Linkedin بسازیم"را پوشش می داد . در هر صورت، Alton کاری بیش از به اشتراک گذاری یک عکس انجام داد. استفاده از 250 کلمه در این پست باعث شد که 180 نفر آن را لایک کرده و 160 نفر آن را به اشتراک بگذارند. با اعداد این چنینی، واضح است که زمان صرف کردن روی محتواهای قابل اشتراک گذاری با رسانه های اجتماعی می تواند ارزش زیادی داشته باشد.

2) برای هر شبکه اجتماعی یک استراتژی منحصر به فرد به کار ببرید
برخی شرکت ها در رسانه های اجتماعی بیشتر از دیگران پست می گذارند – این مورد بستگی دارد که چه نوع مشتریان و مخاطبینی دارید. هر شبکه اجتماعی دارای دموکرافیگ مخصوص به خود می باشد که تجارت ها می خواهند با آن مطابقت یابند، اما این موضوع هیچ آسیبی به فعال ماندن شما حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی معروف وارد نمی کند ( Facebook، Twitter و Google+).
در حالی که روش خاصی برای ارتقای بازاریابی تجارت و طراحی وب سایت تان وجود ندارد که نتایج مفید و مطلوبی را برای تان تضمین کند، شما نیاز دارید تا بدانید که مخاطبین مورد نظرتان بیشتر در کدام مکان ها حضور دارند- در عصر دیجیتالی، این مورد به معنای حضور مخاطبین و مشتریان در تمام مکان ها است! چه شما به مخاطبین سایت خود از طریق خبرنامه های ایملیی دست پیدا کنید، یا از طریق وبلاگ، یا نمایشگاه تجاری و یا در شبکه های اجتماعی فرقی ندارد، در هر صورت همیشه باید به یاد داشته باشید که پیام شما باید رسانه و ابزاری که از آن استفاده می کنید را منعکس سازد.
پروفایل اجتماعی Taco Bell را به طور مثال در تصویر زیر مشاهده کنید. این مورد به دلیل مدرن و جذاب و البته طنز بودن پروفایل مشهور است، این پروفایل فروشگاه زنجیره ای غذا در جذب مخاطبین خود بسیار استادانه عمل می کند. در حالی که پروفایل Facebook شان تمایل دارد تا به گونه معکوس آیتم های منو خود را به اشتراک بگذارد، پروفایل Twitter آن ها به روش های مختلفی مخاطبین را به خود جذب و با خود همراه می سازد.

3.از متن ها صرفه نظر کنید و لذت ببرید
در حالی که مهم است تا بدانید که چه نوع محتوایی، متناسب چه نوع شبکه و یا سایت های اجتماعی است، خیلی ضروری است تا خارج از محدوده و شرایط خود نیز فکر کنید. تجارت های متعددی قصد دارند تا به طور مستقیم به سمت مخاطبین خود رفته و ایده های خود را همراه با تصاویر و موارد بصری برای آن ها نمایان کنند.
به طور مثال به Netflix نگاهی بی اندازید ( در تصویر زیر). یک کارمند در بخش ارائه سرویس دهنده به مشتریان Netflix، به جای اینکه از طریق متن ها بخواهد مشتریان را به طراحی سایت خود جذب نماید، از کارکترها استفاده نمود و شروع به برقراری ارتباط با مشتریان خود در یک فضای مشابه نمودند. این مکالمات ضبط شده سپس فراگیر و اصلاح شد.

یک شرکتی که با مشتریان خود به واسطه طراحی سایت شرکتی خوب در ارتباط میباشد، از حس شوخ طبعی می تواند استفاده کند که این امر می تواند از دید مشتریان بسیار خارق العاده نیز باشد- این موضوع به شرکت و طراحی سایت شان کمک می کند تا فراگیر شوند و مشتریان وب سایت و یا تجارت بیشتری را در مکان هایی که حتی انتظارش را ندارند، بیابند.
4) ساخت محتوا مختص کاربران، Vine، Hyperlapse، Snapchat را امتحان کنید
خیلی از برند ها و طراحی وب سایت ها، از آخرین رسانه تکنولوژی یافته و استراتژی نظیر ساخت محتوا مختص کاربران، Vine، Hyperlapse و Snapchat غافل هستند.
شرکت های بزرگ از کلیپ های Vine برای دو هدف استفاده می نمایند- ارتباط با مشتریان بیشتر با استفاده از حس شوخ طبیعی و همراه نگه داشتن و جلب توجه آن ها برای همیشه، این در حالی است که ویدئو های Vine تنها 6 یا 7 ثانیه بیشتر نمی باشد. البته می توانید با تهیه محتواهای طولانی تر نیز مانند موردی که اخیرا در Hyperlapse منتشر شده است، برای جذب مشتریان سایت بیشتر استفاده نمایید.
5)حس مثبت داشته باشید و مثبت فکر کنید و از اخم کردن دوری کنید
طرز فکر منفی داشتن در رسانه های اجتماعی بسیار قدیمی شده است و پیش پا افتاده می باشد- برخی مردم درباره سیاست، آب و هوا و غیره صحبت می کنند- مردم می خواهند اخبار خوبی را برای تنوع بشوند. تجارت ها در رسانه های اجتماعی باید مسئله مهمی را که برای مخاطبین سایت ارزش دارد، بیان کنند و موارد مثبتی درباره آن برای مخاطبین خود عرضه دارند. اگر برند یا شرکت به خودی خود دارای تاثر مثبتی بود، با انتشار اخبار خوب و مثبت نیز نه تنها فالورهای بیشتری را جذب می کنید، بلکه فضای که امروزه در آن زندگی می کنیم را تغییر می دهید.
یک مثال عالی در این باره می تواند RED CROSS و DOGFISH HEAD BEER در امر اتفاقی در TWITTER می باشد. او از اکانت شخص خود توییتی را فرستاد، متخصصان RED CROSS نیز در رسانه اجتماعی به طور تصادفی تویت نمودند که " RAYN 2 تا 4 بطری را از Dogfish Head’s Midas Touch Beer پیدا نمودیم... زمانی که ما آن را نوشیدیم، آن به درستی #Gettngslizzered بود.

در هر صورت، علاوه بر بی احترامی که در این میان صورت گرفت، اما یک توییت به صورت اشتباه به طور بی وفقه بسط یافت. زمانی که پست اشتباهی پاک شد... این تویت را برای پاسخگویی فرستاده شد" ما تویت اشتباه را پاک نمودیم اما باید بدانید که اعضای REDCROSS هوشیار هستند و ما عوامل این کار را دستگیر می کنیم". در این جا است که بیشتر می توانیم تاثیر رسانه های اجتماعی را دریابیم و از آن ها به نفع خود، تجارت و طراحی سایت خود استفاده کنیم. این مورد حتی بر میزان فروش تجارت و اعتماد مخاطبین از برند ما تاثیر می گذارد.
تجارت معمولی یا غیر معمولی
ما همیشه تشویق می شویم تا خارج از محدوده خود فکر کنیم تا راه حل مشکل را بیابیم و به نظر می رسد که این ذهنیت باید در رسانه های اجتماعی نیز اعمال شود. شما همیشه نباید از استراتژی معمولی در رسانه های اجتماعی استفاده کنید- سعی کنید که اندکی آن ها را با هم ترکیب کنید و نتایجی که به سود تجارت و طراحی وبسایت تان می باشد را مشاهده خواهید کرد. شاید در این جا ریسک هایی وجود داشته باشد، اما زمانی که به درستی انجام شود، می توانید نتایج حیرت انگیزی را مشاهده کنید. همیشه به یاد داشته باشید که رسانه های اجتماعی جایی است که شما بسیار دیده می شوید و اگر دارای برند صاحب نامی هستی، مطمئن باشید که کوچک ترین فعالیت تان نیز زیر ذره بین خواهد رفت. در انجام کارهایی که می خواهید در رسانه های اجتماعی به نفع تجارت خود استفاده کنید، بسیار دقت کنید. اگر این کار به درستی انجام دهید، قطعا خواهید دید که مشتریان سایت و تجارت تان زیاد شده اند، و فروش و درآمد بالایی نیز کسب خواهید کرد.