اگر فکر می کنید که محتوای طراحی سایت فراگیر می تواند نتیجه برنامه ریزی های فشرده باشد، باید بگویم که در اشتباه هستید. در اکثر مواقع، نویسنده چنین محتوای طراحی سایتی خود نیز متعجب می شود که نوشته های او بسیار بازدید شده است.

پیش بینی کردن این که کدام محتوای طراحی وب سایت می تواند فراگیر شود، غیر ممکن است. در هر صورت، فاکتورهایی وجود دارد که باید در این گونه محتوای طراحی سایت به کار رود. در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.
1) شروع کردن با مبنای و موارد پایه: تیترها

تیترها یکی از اولین مواردی است که مخاطبین به آن توجه می کنند؛ اگر این تیتر جذاب نباشد، محتوای طراحی سایت شما نمی تواند فراگیر شود، حتی اگر محتوای اصلی بسیار شگفت انگیز باشد. متخصصان بازاریابی می گویند که تیترها با کلماتی که در ادامه بیان می کنیم، می توانند توجه مردم را بیشتر جذب کنند:
- حیرت انگیز، باورنکردنی، جذاب (10 مکان حیرت انگیز در سیاره ما، 5 واقعیت باورنکردنی درباره مغز انسان).
- راز، توصیه (رازهای یک میکاپ عالی، توصیه هایی برای ساخت عوامل درونی طراحی سایت)
- بزرگ/ عظیم (تبلیغات عظیم و مفهومی یک برند)
- درست، هوشمندانه، اثبات شده (روش صحیح درست کردن قهوه)
- تاریخچه (تاریخچه نامعلوم شرکت های مشهور)
- علم/ علمی (مبانی علمی رژیم غذایی سالم)
- واجب، مهم، اصلی (لیستی از موارد ضروری برای نوزادان تازه متولد شده، ویتامین های مهم برای سلامتی بهتر)
شما باید بسیار روی تیتر محتوای طراحی سایت خود کار کنید، زیرا عامل کلیدی در ترغیب کاربران به خواندن و به اشتراک گذاری محتوای وب سایت تان دارد. اگر در آن واحد، مورد خلاق و هوشمندانه ای به ذهن تان نمی رسد، زمانی را به این امر اختصاص دهید، فکر کنید و سپس از الهامات خود استفاده کرده و شروع کنید.
2)به روز باشید
برای اینکه در تجارت خود بهترین باشید، باید درباره مسائل مهم و روز دنیا در محتوای طراحی سایت تان صحبت کنید. موضوعات محبوب به شما اجازه می دهد تا تعاملات محتوای خود را با کاربران و مخاطبین طراحی وب سایت افزایش دهید. پست موجود در تصویر بالا درباره "کشتی مردگان متحرک" می باشد که واکنش های زیادی را به خود جلب نمود. حدود نیمی از کاربران Facebook این پست را به اشتراک گذاشتند. چه کسی فکر می کرد که این پست زامبی ها به یک محتوای فراگیر تبدیل می شود؟
3)محتوای طراحی سایت خود را حیرت انگیز بسازید
مردم عاشق به اشتراک گذاری محتواهای جذاب هستند. آن ها می خواهند زمانی که این محتوا را می خوانند، لذت ببرند و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. برای مثال، این مقاله جالب درNew York دو بار بیشتر از پست های دیگر در سال 2015 به اشتراک گذاشته شد.
4)از قلب و احساسات تان استفاده کنید

خیلی از متخصصان بازاریابی و وبلاگ نویسان فراموش می کنند که مردم هم احساسات و عواطف دارند. بهتر است در خلق محتوای طراحی سایت و یا وبلاگ از احساسات نیز به کار ببریم. مثال خوب در این زمینه پست منتشر شده توسط Buzzfeed در سال 2011 می باشد، این پست احساس را در مخاطب خود زنده می کند. این پست بیش از 12میلیون بار دیده شده است.
5)به مردم راز موفقیت خود را بگویید
تمامی مردم دوست دارند شاهد موفقیت خود و دیگران باشند و اگر ببیند که به اشتراک گذاری مطالبی به موفقیت آن کمک می کنند، از این کار دریغ نمی کنند. پست "چگونه افراد موفق آرام و آسوده هستند" یک مثال خوبی در میان پست های برتر در LinkedIn می باشد که 6/3 بار مشاهده شده است.
6)داغ ترین مطالب برای رسانه های اجتماعی

اگر محتوای طراحی سایت و یا وبلاگ خود را در Facebook و یا دیگر شبکه های اجتماعی منتشر می کنید، در این جا مواردی وجود دارند که کاربران بیشتر از آن ها استقبال می کنند:
- اطلاعاتی درباره رقابت ها
- توصیه های کمک کننده
- هشدارهای درباره خطرات مختلف
- محتواهای سرگرم کننده
- پست های انگیزه بخش و الهام بخش
- اطلاعات غیر معمولی
- پست هایی که به کاربر طرز تعامل با اشخاص و یا یک مورد را آموزش می دهند
7) ایده های مختلف را امتحان کنید
در اینترنت، هیچ کس به طور قطع نمی داند که چه محتوای طراحی سایت و یا وبلاگی فراگیر می شود. بهترین استراتژی این است که ایده های مختلفی را تست کنیم و درس هایی از شکست و یا موفقیت های خود بگیریم تا مهارت های خود را ارتقاء دهیم. بهترین راه برای این که در این زمینه بسیار موفق عمل کنید این است که تا جایی که می توانید تلاش کنید. به عبارت دیگر: محتواهای حیرت انگیز و فوق العاده ای را بسازید، شما در این راه نیاز به صبر زیادی برای آنالیز عملکردهای خود دارید.
8-) به مردم الهام ببخشید

نقل قول های الهام بخش یا تصاویر همراه متن های انگیزه بخش ،می تواند در اینترنت بسیار محبوب شود. محتوای طراحی سایت الهام بخش می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به طور مثال، نقل قول ها می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.
Buzzfeed در خلق محتواهایی که فراگیر شود، بسیار مشهور است.
پست "لیستی از 51 جمله بسیار زیبا در ادبیات" حدود 5/9 میلیون بار دیده شده است و بیش از 4/1 بار به اشتراک گذاشته شده است.
9)چیزی نگوید، مواردی را به مخاطبین خود نشان دهید
در سال 2014 Pinterest چهارمین منبع مخاطبان وب سایت به شمار می رفت. آمارها نشان می دهد که پست های همراه تصویر، 53 درصد بیشتر از پست های ساده مشاهده می شوند. فرقی ندارد که طراحی سایت شما درباره چه چیزی باشد، استراتژی بازاریابی تان باید روی محتوای بصری نیز تمرکز داشته باشد. تصاویر می توانند توجه کاربران سایت را جلب نمایند و به آن ها نشان دهند که این محتوای طراحی سایت بسیار مفید و جذاب می باشد.
10)استفاده از کودکان و یا حیوانات بامزه

درست حدس زده اید. پست های همراه با تصویر بچه گربه ها می تواند بسیار دراینترنت محبوب شوند. بچه گربه خود را لباس بپوشانید و از آن ویدئو و یا عکس بگیرید و می بینید که به سرعت فراگیر می شوند. این مورد تنها درباره گربه ها صدق نمی کند، هر حیوان بامزه ای می تواند این نتیجه را در بر داشته باشد.
مثال خوبی در این زمینه وجود دارد: Giznodo. شما انتظار دارید تا پست های درباره حیوانات خانگی و موارد مشابه این را در Buzzfeed ببینید، اما نه در طراحی سایت هایی که چنین محتواهای سرگرم کننده و جذابی، هدف اصلی وب سایت نمی باشد.
11)می توانید محتواهای بحث برانگیری را بسازید
کاربران در دنیای اینترنتی با یکدیگر به بحث می پردارند؛ این موضوع حقیقت دارد. هر پست بحث برانگیزی می تواند مخالفین و موافقانی را به همراه داشته باشد. کاربران چنین پست هایی را منتشر می کنند تا موافقت و یا مخالفت خود را درباره موضوع مورد بحث، اعلام کنند.
12)هشدار دادن مردم از موضوعات مهم و خطرناک

مردم از محتوای طراحی سایت و یا وبلاگی استقبال می کنند که درباره مورد خطرناکی هشدار دهند، مانند کلاهبرداری های اینترنتی. مثال دیگر، پست های محبوب در Webmd.Com در سال 2015 می باشد که مروری بر محصولات دارویی و پزشکی داشت. این مقاله ها چهار بار بیشتر از مقاله های دیگر در طراحی سایت به اشتراک گذاشته شدند.
13) محتوای طراحی سایت و یا وبلاگی بسازید که خود تمایل به اشتراک گذاری آن را داشته باشید
قبل از اینکه محتوهای طراحی سایت و یا وبلاگ تان را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید، از خود بپرسید که آیا خود می خواهید که این محتوا و یا پست را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر جواب تان منفی است، به دلایل آن فکر کنید و دوباره محتوای مورد نظر را بازسازی کنید تا جایی که جواب تان مثبت شود. اگر شما نمی خواهید این محتوا و پست را به اشتراک بگذارید، چرا مردم باید تمایل به اشتراک گذاری آن داشته باشند؟
14)مردم را شگفت زده کنید

مردم و کاربران دوست دارند تا محتوای طراحی سایت و یا وبلاگی را به اشتراک بگذارند که آن ها را حیرت زده می کند. آن ها از به اشتراک گذاری مواردی که توجه شان را جلب نموده است، لذت می برند، مخصوصا اگر با موضوعات بحث برانگیزی مواجه شوند. محبوب ترین پستLondon Evening Standard در سال 2015، مقاله ای با اطلاعات غیر منتظره و مهم بود.
15)می توانید نظر سنجی و مسابقاتی را نیز ترتیب دهید

هر شخصی مسابقه و رقابت را دوست دارد، مخصوصا مسابقات و رقابت هایی که مواردی درباره خود آن ها بیان کنند. کاربران از محتوای طراحی وب سایت و یا وبلاگی که به صورت تعاملی هستند، استقبال می کنند. اکثریت این مسابقات حیرت انگیز از افرادی تشکیل شده است که نتیجه مسابقه خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و از آن ها می خواهند تا در این مسابقه شرکت کنند. برای مثال، این مسابقه: "مهم ترین شخصیت اخلاقی شما چیست؟" حدود 4 میلیون بار به اشتراک گذاشته شد.
هیچ فرمول کلی برای ساخت محتوای فراگیر در طراحی سایت و یا وبلاگ نیست. برخی پست ها و یا محتوای طراحی سایت مورد محبوبیت واقع می شوند و برای برخی هم این اتفاق نمی افتد. در هر صورت، خواندن و آنالیز کردن خیلی از این پست های فراگیر موجود می تواند ایده خوبی برای چگونگی ساخت آن برای طراحی وب سایت و یا وبلاگ تان باشد. تمامی این موارد که در این مقاله به کار رفته است را رعایت کنید و به دنبال توصیه های دیگری نیز باشید، شاید مقاله و یا پست بعدی که فراگیر می شود، از آن شما باشد.