رسانه اجتماعی یک سیستم عامل می باشد، نه تنها می توانید از این طریق با دوستان و خانواده تان ارتباط داشته باشید، هم چنین می توانید با مشتریان طراحی سایت، مخاطبین سایت و یا حتی رقیبان خود نیز در تماس باشید.
اگر به شبکه های اجتماعی نپیوندید، نمی توانید انتظار داشته باشید که تجارت موفقی نیز خواهید داشت. در هر صورت، برای اینکه حضور آنلاین تان را بسط دهید، نیاز دارید تا به طور موثری محتوای طراحی وب سایت خود را بازاریابی کنید. در این مقاله طراحی سایت چگونگی این امر را به شما نشان خواهیم داد.
1.تیترها مهم تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید
زمانی که بحث رسانه های اجتماعی و تبلیغ و بازاریابی طراحی سایت از این طریق می شود، نمی توان اهمیت تیترها را نادیده گرفت. شما باید تیترهای مختلف و متناسبی را برای هر پست و یا متنی که در طراحی سایت خود می گذارید، انتخاب کنید و از این رو می توانید محتواهای مشابه ای را نیز بارها و بارها در رسانه های اجتماعی در معرض دید مخاطبین خود بگذارید.
در این مقاله، ابزارهایی برای ساخت تیترهای فوق العاده و آنالیز این تیترها وجود دارد:
- لیست نهایی از الگوهای تیترها
- SEOPRESSOR.COM/ ساخت تیترها
- آنالیزگر تیترها COSCHEDULE
- ابزارهای حیرت انگیز برای بهینه سازی تیترها و محتوای طراحی سایت
2.ارتباط بصری با فالورهای تان در رسانه اجتماعی

خیلی اهمیت دارد تا به صورت بصری با بازدیدکنندگان وب سایت تان ارتباط یابید. می توانید با اولین تصویر جذاب، چشمگیر و تاثیرگذاری که در صفحه اول وب سایت تان قرار دارد، شروع کنید. شاید خیلی هم به نظر مهم نیاید، اما تاثیر زیادی بر مخاطبین و بازدیدکنندگان وب سایت تان می گذارد تا فعالیت هایی را در طراحی سایت انجام دهند. تصویر اولیه در طراحی سایت تان می تواند مانند پنجره ای باشد که برند و تجارت تان را نمایان می کند. این تصویر را به طور متداوم بروزرسانی کنید تا بتوانید کلیک های بیشتر در طراحی سایت خود دریافت کنید.
3.استفاده از انواع رسانه های مختلف برای به اشتراک گذاری و ترویج محتوای طراحی سایت تان
ویدئوها و تصاویر جزء مواردی هستند که بسیار در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. محتواهای حاوی اطلاعات مفید و کاربردی برای بازدیدکنندگان وب سایت بسیار ارزشمند تر از پاراگراف های طولانی می باشند. اینفوگرافیک ها، منابع عالی برای به اشتراک گذاری محتوا و پست های تان به گونه متفاوت و جالب می باشد. اگر چه ساخت اینفوگرافیک ها نیاز به زمان و تلاش زیادی دارند، اما به طور روز افزون در حال به اشتراک گذاری می باشند.
4.پست و محتوای طراحی سایت های خود را بهینه سازی شده و منحصر به فرد بسازید
برای اطمینان یافتن از این که پست های تان در رسانه های اجتماعی کلیک می شود و مخاطبین به آن جذب می شوند، شما نیاز دارید تا هر قسمت از محتوای طراحی سایت تان را متناسب با رسانه ای که به اشتراک می گذارید، بهینه سازی کنید. این موضوع به معنی استفاده از تصاویر با اندازه متناسب در رسانه اجتماعی مورد نظر و استفاده از یک متن به میزان بهینه می باشد. تصاویر INSTAGERAM در شکل های مربعی و FACEBOOK در شکل های مستطیلی بسیار عالی عمل می کنند. می توانید محتواهای خود را داری هشتک کنید تا زودتر و سریعتر در رسانه های اجتماعی فراگیر شود.
.jpg)
5.شمار بازدید پست های تان را به اشتراک بگذارید
روی شمار فالورها، فروش محصولات طراحی سایت تان از طریق رسانه های اجتماعی، انتقادات و پیشنهادات و فراگیر شدن پست های تان نظارت داشته باشید. مخاطبین تان دوست دارند تا پیشرفت های تان را به وضوح ببینند و احساس می کنند که در این پیشرفت و ترقی شما سهیم هستند. برای مثال، زمانی که می بینید 1000 نفر صفحه شما را لایک می کنند و محتواهایی که از طراحی سایت خود به اشتراک می گذارید را دوست دارند و درباره آن نظر می دهند، می توانید این شمار را نیز به همگان اعلام کنید.

6. دریافت بازخورد از فالورهای تان در رسانه های اجتماعی ضروری است
فالورهای تان مشتریان طراحی سایت شما خواهند بود و همیشه حق با مشتری است. با آن ها ارتباط داشته باشید. از آن ها بخواهید تا بازخورد هایی برای شما ارسال کنند. به آن ها توجه داشته باشید. اگر برند و یا محصولات طراحی وب سایت تان نمی تواند به منظور رفع نیازهای مشتریان سایت تان بهیود یابد، آیا می توانید از آن ها درخواستی داشته باشید؟ هیچ چیز بهتر از رضایت مشتریان طراحی وب سایت تان نیست. آن ها در حقیقت پشتیبانی کننده برند و تجارت تان می باشند. آن ها بدون این که در تجارت شما سهیم شوند، طراحی سایت و یا برند شما را بسط خواهند داد. شما باید به هر انتقاد و پیشنهادات شان جواب دهید و از آن ها تشکر کنید.
در هر صورت، زمانی که شخصی به اکانت شما تویت و یا پستی می فرستد، باید همیشه پاسخگوی شان باشید تا رضایت هر چه بیشتر شان را جلب کنید.
7.از فالورهای تان کمک بخواهید و مواردی را درخواست کنید
عامل ترویج پست ها و مشهوریت طراحی سایت تان، فالورها و طرفداران تان می باشند. از آن ها بخواهید تا محتوای طراحی سایت و یا پست های تان را با دوستان شان به اشتراک بگذارند و ترویج دهند.
در هر صورت، تشکر کردن از فالورهای تان و قدردانی از آن ها می تواند روش خوبی برای شروع بسط محتوای طراحی سایت و یا پست های تان در رسانه های اجتماعی باشد. شما باید اندکی نیز پیش تر روید؛ منظور ما مشتریان وفادار و همیشگی شما هستند. هر کار می کنید فرقی ندارد، از اعماق وجود تان برای این مشتریان کارهایی انجام دهید.
پیشنهاداتی در این زمینه وجود دارد که می توانید برای مشتریان و طرفداران دایمی و وفادارتان انجام دهید:
- ایمیل ها و پیام های شخصی برای تشکر از زحمات و وفاداری های شان بفرستید. برای مثال، FACEBOOK اخیرا از برخی کاربران منتخب توسط یک ویدئوی دوستانه تشکر کرد و جوایزی به آن ها اهدا نمود.

- می توانید با استفاده از ویدئو ها و تصاویر از این افراد تشکر کنید. خلاق باشید. شما راه های زیادی برای انجام این کار دارید.
- جوایز رایگان، تخفیف ها و دیگر موارد همیشه برای تشکر از این افراد، بسیار ایده آل است.
8.در زمان هایی که مخاطبین بیشتری حضور دارند و آنلاین هستند، پست های و محتوای طراحی سایت خود را به اشتراک بگذارید
دقیقا چه زمان های بیشتر مخاطبین تان از رسانه های اجتماعی برای مشاهده پست های تان استفاده می کنند؟ ضروری است که تا محتوای که روی آن بسیار کار می کنید، برای مخاطبین زیادی قابل رویت باشد. در ساعاتی که می دانید مخاطبین تان بیشتر آنلاین هستند و در این رسانه های اجتماعی حضور دارند، پست بگذارید.
FACEBOOK دارای گزینه هایی است که می تواند به شما کمک کند تا ساعاتی که مخاطبین مورد نظر تان بیشتر حضور دارند را مشخص سازید. BUFFER نیز دارای ابزاری می باشد که بر اساس پست های قبلی می توانید زمان مناسب ارسال پست های جدید را مشخص کنید.

9. چندین بار محتوای طراحی سایت و پست های تان را به اشتراک بگذارید
در شروع این مقاله بیان کردیم که خیلی عالی می شود تا تیترها مختلفی را برای یک پست مهیا کنید. این امر بسیار حائز اهیمت است زیرا می توانید یک پست مشابه را بارها در ساعت ها و روزهای مختلف در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همه کاربران تان در یک زمان نمی توانند تمام پست های شما را ببینند. با تکرار پست کردن آن ها، می توانید افراد بیشتری را به خود جذب کنید و به طراحی وب سایت خود هدایت کنید. BUFFER ابزار خوبی برای انجام این مورد می باشد.
10. استفاده از بخش کامنت ها
بخش نظرات در طراحی وب سایت تان می تواند برای اهداف مختلفی بسیار اهمیت داشته باشد. این قسمت به شما اجازه می دهد تا با طرفداران خود در ارتباط باشید و این قسمت به شما شانسی برای ترغیب بیشتر آن ها برای ارائه نظرات و ایده ها عرضه می دارد.
این قسمت نیز می تواند مانند هر سیستم عامل دیگر باعث شود تا صدای خود را به گوش مخاطبین خود برسانید. در حقیقت، می توانید از بخش نظرات طراحی وب سایت برای گسترش محتوای طراحی سایت تان استفاده کنید. برای مثال، می توانید توصیه های خود را در یک پست ارائه دهید و سپس به مقاله تان در طراحی سایت برای توصیه های بیشتر، لینک گذاری کنید.