شما احتمالا می دانید که استفاده از محتوای بصری برای وبلاگ، طراحی سایت و اکانت های شبکه اجتماعی تان بسیار سودمند می باشد و هم چنین می دانید که محتوای بصری در طراحی سایت ها می تواند توجه کاربران را به خود جلب نماید و کاربران بیشتر در وب سایت شما می مانند. این محتوای بصری باعث می شود تا به اشتراک گذاری و ارتباطات، بیشتر از محتواهای دیگر انجام شود.
سوال این است که، آیا می دانید چگونه از محتوای بصری به روش هوشمندانه استفاده کنید تا بهترین نتیجه را برای طراحی وب سایت تان به همراه داشته باشید؟ در این مقاله 10 ایده وجود دارد که می توانید به کمک آن، استراتژی ساخت محتوای بصری طراحی سایت خود را شکل دهید.
1.پست کردن محتوای بصری در سیستم عامل های مختلف
چه شما محتوای خود را بسازید و یا برخی این محتواها را در جایی بیابید، فرقی ندارد، در هر صورت خود را به طراحی سایت و وبلاگ خود محدود نکنید. در عوض، محتوای بصری خود را در تمام رسانه اجتماعی که می خواهید حضور فعال داشته باشید نیز به اشتراک بگذارید. اگر برای اینکه حضور فعالی در یکی از وب سایت های شبکه اجتماعی داشته باشید، با مشکل مواجه هستید، محتوای بصری می تواند در این زمینه بسیار به شما کمک کند.

یک موردی که باید به یاد داشته باشید این است که وب سایت های مختلف دارای مخاطبین مختلف می باشد و شما باید بر این اساس محتوای های خود را طراحی و تهیه کنید. برای مثال برخی محتواها متناسب TUBLR می باشد و برخی محتواها هم مختص FACEBOOK است. اگر می خواهید محتوای خود را در یک سیستم عامل بخصوصی منتشر کنید، زمانی را اختصاص دهید تا محتواهای دیگران و محتواهای محبوب را بررسی کنید و دریابید که کاربران چگونه با آن تعامل می یابند. این مورد می تواند تاثیر بسزایی بر مخاطبین خود داشته باشد. یک راه آسان برای پست کردن هم زمان محتوا به چندین اکانت، BUFFER می باشد.
2.برنامه ریزی داشته باشید. به طور تصادفی تصاویر را در طراحی سایت خود قرار ندهید
استفاده از محتوای بصری در طراحی سایت تان نباید به عنوان یک عامل مجزا در استراتژی بازاریابی شما باشد، بلکه باید بخشی از این استراتژی باشد. اگر استراتژی بازاریابی وب سایت شما شامل محتوای بصری نمی باشد ، می توان آن را اصلاح نمود. به این ترتیب، محتوای بصری برای طراحی سایت و برند شما نتایج مثبتی به همراه می آورد. هم چنین به این ترتیب قادر خواهید بود تا تاثیر متناسب محتوای بصری خود را در کنار دیگر محتواها در طراحی سایت تان بسنجید. در هر صورت، انجام این کار باعث می شود تا در صرف زمان و تلاش خود بسیار صرفه جویی کنید.
3.از هشتگ ها و اسامی برای فراگیر کردن محتوای طراحی سایت خود استفاده کنید

تصاویر و عکس ها توسط استفاده از هشتگ ها و اسامی کاربران می توانند بیشتر به اشتراک گذاشته شود و فراگیر شود. این امر باعث می شود تا میزان مخاطبین وب سایت خود را نیز افزایش دهید و سئو سایت و بهینه سازی سایت خود را نیز ارتقاء دهید. البته نباید برای یک محتوای بصری هم از هشتگ های فراوان استفاده کنید و هشتگ ها نباید خیلی طولانی باشند. شما هم چنین نباید از هشتگ های غیر مرتبط برای محتوای بصری طراحی سایت خود استفاده کنید.
برای مثال، اگر شما یک عکاس جشن عروسی هستید و تصویر عروسی را در اینستاگرام پست می نماید، این موارد زیر می تواند جزء هشتگ های غیر مرتبط باشد:
#زوج های خوشبخت، #زمان های خوش، #تصاویر زیبا از عروس و داماد و #50 درصد تخفیف در تصاویر عروسی.
در این جا مثال بهتری از استفاده از هشتگ ها با این تصویر مشابه وجود دارد: #تصاویر زیبا، #تصاویر عروس.
4.ساخت ویدئو برای توضیح محصولات و سرویس های طراحی سایت شما

ساختن ویدئو برای ارائه اطلاعات درباره محصولات و سرویس های طراحی سایت تان، بسیار ارزشمند تر از این است که بخواهیم تنها توضیحات متنی را در اختیار کاربران وب سایت قرار دهیم. این موضوع حتی اگر از تصویر در میان توضیحات متنی استفاده کنید نیز صدق می کند. مردم بیشتر از محتواهای بصری استقبال می کنند و از طریق مشاهده ویدئو، بهتر درک می کنند که چه موارد را در طراحی سایت تان ارائه می دارید. مشتریان طراحی سایتی که این ویدئو ها را تماشا می کنند بیشتر به شما و محصول و یا سرویسی که در طراحی سایت خود ارائه می دارید، اطمینان می کنند. اگر در ساخت ویدئو و یا نمایش آن در طراحی سایت خود مشکل دارید، از این آموزش ها برای ساخت ویدئو در برنامه PowerPoint استفاده کنید.
5.اطمینان حاصل کنید که محتوای بصری می تواند برند و طراحی سایت تان را بهبود ببخشد
در حالی که می خواهید محتوایی را به اشتراک بگذارید که در میان فالورهای تان محبوب می باشد، این محبوبیت نباید زمانی که محتوای را خلق کرده و یا انتخاب می کنید، اولین عامل تصمیم گیری تان در این زمینه باشد. الویت شما باید مشخص کردن این باشد که آیا محتوا باعث تکامل برند و طراحی سایت تان می شود یا خیر. سپس، باید روی این موضوع تمرکز کنید که محتوای مورد نظر مفید، سرگرم کننده و جذاب باشد. می توانید با پرسیدن این سوالات ساده شروع کنید:
- مشتریان و مخاطبین طراحی سایت می خواهند چه مواردی را در محتواها مشاهده کنند؟
- آیا ارزش ها و احساسات در این محتوا با مواردی که در تجارت نمایان می شود، مطابقت دارد؟
- آیا به اشتراک گذاری این محتواها باعث افزایش ارتباطلات با مشتریان وب سایت می شود؟
و در آخر مهم ترین سوال: آیا این محتواهای بصری وب سایت می تواند برند و حضور آن را در میان مخاطبین چشمگیر سازد؟
6.از مکان های پر جمعیت و محبوب برای ساخت محتوای بصری و ترغیب مخاطبین به ارتباط برقرار کردن و اشتراک گذاری بیشتر، استفاده کنید

مکان های پر جمعیت بسیار در این زمینه به ما کمک می کنند، زیرا مردم عاشق این هستند که مواردی را به اشتراک بگذارند و درباره آن به بحث بپردازند. به طراحی وب سایت Reddit فکر کنید. یک طراحی وب سایت کامل و مختص محتوای بصری و متنی می باشد که توسط اعضای جامعه به اشتراک گذاشته می شود. این طراحی وب سایت بسیار محبوب می باشد و حتی افراد مشهور را نیز به خود جلب نموده است. مباحث داغ و بروز این وب سایت از خبرهای آنلاین و جدید روز دنیا بر گرفته می شود. شما به سادگی توسط درخواست کردن فالورهای تان برای به اشتراک گذاری تصاویر و داستان های مرتبط با سرویس و محصولات طراحی وب سایت تان، می توانید مخاطبین زیادی را به طراحی وب سایت و اکانت های شبکه اجتماعی خود جذب کنید.
7.محتواهای بصری که بحث برانگیز می باشند و از حس شوخ طبیعی برخور دارند را در طراحی وب سایت خود استفاده کنید تا افراد بیشتری را به خود جلب کنید

اگر محتواهای بحث برانگیزی را می سازید و یا مخاطبین خود را به اشتراک گذاری نظرات شان درباره تصاویر و یا ویدئو های بحث برانگیز خود تشویق می کنید، باید از ایجاد این مباحث و گفت و گو ها اطمینان حاصل کنید. اگر محتوایی در طراحی وب سایت خود می سازید که کاربران را به خنده وا می دارد، این کاربران به طور مکرر آن را با افراد دیگر به اشتراک می گذارند. شما باید اطمینان حاصل کنید که می دانید مخاطبین طراحی سایت تان چه کسانی هستند و سپس شروع به ساخت محتوا می کنید. این روش بسیار موثر می باشد. شما می خواهید که آن ها را به صحبت کردن وا دارید، نه این که آن ها را اذیت کنید، شما می توانید قبل از این که از کاربران طراحی سایت خود درخواستی داشته باشید، تصاویر و یا محتوای بصری بحث برانگیز خود را تست کنید.
8.به یاد داشته باشید که تصاویر بسیار عالی هستند اما تصاویر متحرک بهتر می باشند

ویدئوها و GIFها برای جلب نظر مخاطبین و به اشتراک گذاری های بیشتر بسیار عالی عمل می کنند. شاید آن ها برای هر شرایطی انتخاب خوبی نباشند، اما زمانی که می خواهید محتوای بصری را بسازید، تصاویر متحرک انتخاب خوبی می باشند. وردپرس و دیگر سیستم عامل های مدیریت محتوا، قرار دادن ویدئوها و GIF ها در طراحی سایت را برای شما آسان می کنند. در این جا اطلاعاتی درباره پلاگینGIPHY برای وردپرس وجود دارد.
9.شرح داستان در طراحی سایت

استفاده از تصاویر و ویدئوها در کنار محتوای متنی، بسیار ایده خوبی است. شما می توانید واقعا با بیان کردن داستان هایی (همراه با عکس و ویدئو) در رابطه با محصولات و سرویس های طراحی سایت تان، این محتواها را فراگیر تر سازید. می توانید برای اثبات این موضوع، SNAPCHAT را بررسی کنید. اشخاص مختلف، تجارت ها و حتی افراد مشهور از داستان های SNAPCHAT برای خلق محتوای بصری خود استفاده می کنند که باعث می شود تا مخاطب برای خواندن دوباره آن محتوا رجوع کند. برای انجام این کار، شما از داستان های نمایش داده شده در SNAPCHAT الهام می گیرید تا ویدئو ها و تصاویر متناسب با داستان های طراحی سایت خود را انتخاب کنید.
10.مخاطبین طراحی سایت خود را بشناسید و تصاویر، ویدئو ها و اینفوگرافیک های مرتبط و متناسبی را به اشتراک بگذارید
زمانی که به خلق محتوای بصری جدید فکر می کنید، ایده خوبی است تا نگاهی به ویژگی ها و خصوصیت های مشتریان و بازدید کنندگان وب سایت خود بیاندازید و با آن ها آشنایی پیدا کنید. اگر در گذشته تنها محتواهای متنی که متناسب مخاطبین طراحی وب سایت تان بود را انتخاب می کردید، باید در رابطه با ساخت محتوای بصری نیز به این امر دقت داشته باشید. راه های زیادی وجود دارد که این امر را انجام دهید: تحقیقات در حوزه تجاری خود، پرسیدن مستقیم از بازدید کنندگان تان و یا توجه به نظراتی که به اشتراک می گذارند.