بر کسی پوشیده نیست که محتواهای بصری در رسانههای اجتماعی چیره شده اند. موارد بصری به بیان کردن سریع ایده ها بسیار کمک می کنند – در محتواهای متنی و نوشتاری که روزانه در دنیای آنلاین روبهرو میشویم، این مورد یک کنتراست متفاوت و جدید محسوب می شود.
اما زمانی که شما در برابر برندهای بسیار زیادی رقابت می کنید، چگونه می توانید در این رقابت پیروزمندانه از میدان بیرون بیایید؟
جواب این سوال، داشتن یک طراحی سایت خوب است. اگر هدف رسانه اجتماعی این است که طرفداران و فالوور های بسیاری را به سمت تجارت تان هدایت کند پس یک طراحی خوب می تواند این روند را سرعت ببخشد.
در این مقاله به ۱۰ اصولی می پردازیم که شما باید برای ایجاد و ساخت پست های رسانه اجتماعی موثر و زیبا از آن ها پیروی کنید.
1.به طور مداوم از رنگ های برند تان استفاده کنید.
رنگ یک ابزار قدرتمندی در رسانه های اجتماعی محسوب می شود، زیرا آن ها روشی برای انتقال حس و حال و معنای پیام تان بدون وجود کلمات می باشند. زمانی که رنگ صحیحی را برای برندتان انتخاب می کنید به این موارد دقت داشته باشید:
- آیا برند من زنانه است یا مردانه، یا به عبارت دیگر آیا بیشتر مخاطبین من زنان هستند یا مردان؟
- چه احساساتی با برند من مطابقت دارد؟
- می خواهم مخاطبین یا مشتریان سایت من به چه احساساتی در سایت برسند؟
روانشناسی رنگ و برندسازی هنر اختصاصی است، از این رو اطمینان حاصل کنید که شما از رنگهای برند خود استفاده میکنید که خصوصیت ها و ویژگی ها شما و تجارت تان را به خوبی بیان می نماید. زمانی که یک بار پالت رنگ برند خود را ساختید، که البته باید شامل دو تا چهار رنگ باشد، به طور مداوم آن ها را در طراحی های تان به کار ببرید.
پالت رنگ برند شما باید با رنگ های موجود در گرافیک های رسانه ای اجتماعی شما و هم چنین تصاویری که انتخاب میکنید، مطابقت داشته باشد.

وب سایت benefit cosmetics به عنوان یک برند زنانه به علت استفاده از رنگ صورتی به طور پایدار در طراحی های خود، در این زمینه برجسته می باشد. در این مثال رنگ صورتی برای پیش زمینه، گرافیک، و هم چنین برای حاشیه و حالات تصویر در صفحه فیس بوک نیز به کار برده شده است.
-
فونت هایی را انتخاب کنید که با هویت برند شما خوانایی دارد
انتخاب فونت خوب و مناسب باعث می شود پیام طراحی تان به خوبی به کاربران منتقل شود. فونت هایی که شما انتخاب میکنید باید با خصوصیت و ویژگی های برندتان مطابقت داشته باشد. در این زمینه می توانید به طور مثال به وب سایت لوازم آرایشی و بهداشتی dove در تصویر زیر دقت کنید.

توجه کنید که چگونه سایت dove از یک فونت با حالت شکسته در صفحه فیسبوک خود استفاده می کند- که این مورد توانسته است احساس زنانه را به گرافیک های موجود منتقل سازد. این مورد انتخاب بسیار زیبایی است که برای جذب کردن مخاطبین مربوط به محصولات زیبایی زنانه، کاربردی و عالی عمل می نماید. این مورد را با برند اصلاح Gillette مقایسه کنید. در این مثال از فونت sans serif برجسته و معمولی به کار رفته است تا نمای قدرتمند و ساده ای را به وجود آورد.
تصاویر رسانه های اجتماعی فرصت بسیار عالی برای استفاده از فونت های متفاوت با برند می باشد. برای مثال یک فونت با حالت شکسته نمیتواند برای بخش های متنی طولانی در صفحات وب سایت مناسب باشد. طراحی ها برای رسانه اجتماعی شانسی را به شما ارائه می دهند تا در زمینه انتخاب فونت ها خلاقیت بیشتری را به کار ببرید. هر فونتی را انتخاب کنید فرقی ندارد تنها اطمینان حاصل کنید که به صورت پایدار و مداوم از آن ها استفاده می نمایید.
-
تصاویر پیش زمینه را همراه با فضای واضحی برای متن ها انتخاب کنید.
فضای متن ها به فضای میان تصاویر باز می گردد. قرار دادن متن در بخشهایی که فضای کافی را در اختیار دارند ،میتواند خوانایی طراحی تان را افزایش دهد و به این ترتیب پیام تان بهتر و سریعتر به کاربران منتقل می شود.

وب سایت DULINGO به طور موثری از متن های موجود در تصاویر در صفحه فیس بوک خود استفاده کرده است، به این ترتیب که متن ها را در بخشهایی از سایت قرار می دهند که به راحتی خوانده می شوند.

اگر شما نیاز دارید تا فضای متنی را در یک تصویر ایجاد کنید، باید آن را بزرگ بسازید و کراپ نمایید. این امر باعث میشود تا متن ها فضای بیشتری برای نمایان شدن و خوانده شدن به دست بیاورند.
-
طرح بندی های پایداری استفاده کنید
شما می توانید با استفاده از طرح بندی های پایدار، مجموع پست هایی را بسازید. این ها روش عالی برای جذب کردن طرفداران تان می باشند، زیرا آن ها در هر زمانی مشخص می کنند که این پست مخصوص شما و برند تان می باشند و از این رو شناختن پست های تان در رسانههای اجتماعی آسان میشود.

اطمینان حاصل کنید که در هنگام طراحی کردن، طرح بندی های یکسانی را در ذهن تان نقش می بندید. به طور مثال، Nutella این روش را در صفحه فیس بوک خود اثبات کرده است، این برند مجموعه گرافیک هایی را همراه با پیشنهاداتی مبنی بر چگونگی خوردن Nutella میسازد. این یک راه هوشمندانه، خلاقانه، منحصر به فرد، جذاب و البته باعث صرفه جویی در زمان کاربران می شود تا مشخص کنند که این پست ها متعلق به برند شما می باشند.
-
اینفوگرافیک ها، داده های تان را به صورت بصری نمایان سازد.
اینفوگرافیک ها یک ابزار قدرتمند برای برندها می باشند تا پست هایی را در رسانه های اجتماعی بسازند. آیا تا به حال می دانستید که ناشرانی که از اینفوگرافیک ها استفاده میکنند ۱۲ درصد بیشتر از ناشرانی که از این مورد به کار نمی برند، مخاطبین بیشتری را جذب خود می نمایند؟
گرافیک ها از متن، آیکون ها و تصاویر ساخته شده اند و میتوانند یک ابزار بسیار عالی برای سازمان های خیریه و موسسه های آموزشی محسوب شوند که می خواهند حقیقت هایی را در مورد روند کاری شان برای مخاطبین مشخص نمایند.

Fairtrade از اینفوگرافیک ها به طور منظم در سیستم عامل های رسانه ای اجتماعی خود استفاده می کند تا داده های قدرتمندی را درباره کارهای خیریه که انجام می دهند، نمایان سازند. این مثال از صفحه توییتر آنها گرفته شده است. آنها از رنگ قرمز، زرد و نارنجی استفاده می کنند تا آمارهای موجود را در این گرافیک به سمع و نظر مخاطبین برسانند. دقت کنید که چگونه آیکون های مختلف از جمله دانه های قهوه، جوایز بیل ها به کار رفتند تا حقایقی را به صورت بصری و تصویری نمایان سازند.
.
-
به طور مداوم لوگوی خود را در طراحی های تان قرار دهید
موقعیت قرار گیری و اندازه لوگوی خود را در اکثریت گرافیک های یکسان نگاه دارید. اگر شما نیاز دارید تا اندکی در آن تغییر ایجاد کنید تا با یک نوع بخصوصی از طراحی مطابقت یابد، اطمینان حاصل کنید در هر صورت این لوگو در مرکز و در مکان مناسبی از طراحی تا قرار گرفته است، به گونه ای که کاملا در معرض دید کاربران و مخاطبین می باشد.
لوگو شما نباید قدرتمندتر از طراحی تان باشد، اما در هر صورت بسیار اهمیت دارد که خیلی در اندازه کوچک وجود نداشته باشد. می توانید حداقل اندازه را برای لوگوی تان مشخص کنید و نیازها و دستورالعمل های مربوط به آن در سبک راهنمای بصری خود اضافه نمایید.

نگاه کنید که Oreo چگونه لوگوی خود را به صورت پایدار در مجموعه گرافیک های روز ولنتاین که از صفحه فیس بوک خود گرفته است به صورت پایدار قرار می دهد. به عنوان یک توصیه دیگر هرگز لوگوی خود را مطابق با حاشیه طراحی تان قرار ندهید. در عوض فضای اضافی را نیز در اطراف آن مشخص کنید تا دقیقاً در معرض دید و قابل توجه برای کاربران باشد.
-
فیلترهایی استفاده کنید که هویت برندتان را ارتقا می دهند
تصویری که در رسانههای اجتماعی پست می کنید و یا از آن ها در پیش زمینه های طراحی تان به کار میبرید فرقی ندارد، در هر صورت از یک فیلتر استفاده کنید که به آن ها اجازه میدهد تا منحصر به فرد و بسیار عالی دیده شوند. برخی فیلترها تصاویر را روشن می کنند، این در حالی است که برخی دیگر رنگ هایی را نیز می افزایند. به یاد داشته باشید که استفاده از فیلترها یک مورد اختیاری می باشد، از این رو زمانی از آن ها استفاده کنید که مطمئن می باشید می توانند ارزش های بیشتری را به پست های تان بی افزایند.

Lifestyle magazine kinfolk از یک فیلتر تصویری آیکونیک برای تمامی عکس های موجود در سیستم عامل های رسانه اجتماعی شان به کار می برند تا یکپارچگی و شفافیت را در همه جا برای تصاویر برند خود نمایان سازند.

دقت کنید که فیلترهای تصاویر kinfolk با روش "هر چه ساده تر، بهتر" و یا روش مینیمالیست مطابقت یافته است و همین امر است که تصاویر این برند را به گونه ای موثری نمایان می سازد.
-
با استفاده از کمپین های هشتگ، میزان بازدید پست های تان را بالا ببرید
کمپین های هشتگ می توانند برای بازاریابی برند تان بسیار عالی عمل کنند، آن ها طرفداران را تشویق میکنند تا به مباحث رسانه اجتماعی توسط پست کردن تصاویر خودشان و یا به روزرسانی وضعیت خود همراه با یک هشتگ متنی، بپیوندند.

این گرافیک توییتر که برای آخرین کمپین هشتگ lululemon athletica تحت عنوان givepresence# می باشد، ساخته شده است. قرار دادن هشتگ در پست ها باعث میشود تا گرافیک مورد نظر قابل اشتراک گذاری باشد و طرفداران بیشتری را به کمپین دعوت نمایند.
.
-
تصاویر پست های تان را برای سیستم عامل های مختلف رسانه اجتماعی بهینه سازی کنید.
حضور در رسانه های اجتماعی مستلزم فعالیت در سیستم عامل های مختلفی از جمله فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، گوگل و غیره می باشد. تمامی این سیستم عامل های دارای ابعاد تصویر متفاوتی می باشند.

این امر میتواند وقت بسیار زیادی از شما بگیرد- ساده ترین راه برای بهینه سازی موثر گرافیک های تان این است که الگوهایی را برای انواع پست های تان که به طور منظم منتشر می کنید، ایجاد نمایید برای مثال شما میتوانید این ایده های زیر را بکار ببرید:
- پست های هفته ای
- توصیه های حرفه ای
- تصویر روی جلد برای وبلاگ شرکت
-
اولویت بندی تصاویر در مقابل متن ها
مردم به خوبی به تصاویر در رسانههای اجتماعی عکس العمل نشان می دهند، زیرا بهتر از متن ها می توانند معنا و مفهوم آن ها را درک کنند. از عوامل بصری به نفع خود استفاده کنید و تنها در زمانی که واجب و ضروری می باشد از متنها به کار ببرید.
استفاده از آیکون ها یک راه خلاقانه برای کاهش میزان متن در گرافیک های تان محسوب می شود. در مثالی که در تصویر زیر مشاهده می کنید می توانید ببینید که چگونه یک آیکون به خوبی جایگزین کلمه fly شده است. این مورد جلوه های بصری بسیاری را به گرافیک می افزاید و برای یک پست رسانه اجتماعی اورجینال بسیار گزینه مناسبی می باشد.

در حقیقت، اگر تصویر مورد نظر شما به اندازه کافی قدرتمند باشد، ممکن است از هیچ تصویر و یا مکمل دیگری استفاده نکنید. Nutella نیز در این زمینه بسیار عالی عمل کرده است- به خوبی اثبات کرده است که کلمات کمتر و یک تصویر قدرتمند بهترین راه جذب طرفداران می باشد.
نتیجه گیری
ساخت و ایجاد گرافیک های بصری برای رسانههای اجتماعی نیاز به یک نظم و ترتیب به خصوص دارد از این رو بسیار اهمیت دارد تا از اصول طراحی این مورد برای دستیابی به نتایج عالی و کاربردی آگاه باشید.
یک طراحی خوب تنها در ارتباط با ساخت گرافیک هایی که از نظر ظاهری بسیار زیبا باشند، ارتباط نمییابد بلکهطراحی سایت ارزان همه چیز در ارتباط با یادگیری نحوه بیان کردن و بروز دادن خود و تجارت تان به گونه ای سریع و بهینه در محیط های رسانه های اجتماعی می باشد. امیدوار می باشیم که توانسته باشید توسط توصیه هایی که در این مقاله وجود دارد، بهترین طراحی را برای خود و تجارت تان انتخاب کنید و به طور بسیار زیبا و منحصر به فرد در رسانههای اجتماعی بدرخشید.