هیچ لوگویی به اندازه لوگو کلاسیک NIKE مینیمالیست و ساده نیست. طراحی آن ساده و گرافیگی است و شما به ندرت کسی را می توانید بیابید که نداند این لوگو برای چیست. لوگو، نمادی از شرکت خود می باشد.
و این لوگو بسیار مینیمالیست است. این چنین طراحی لوگو باز هم در گرایشات امروزی رواج یافته است. لوگو های ساده و مینیمالیست در برند ها و به صورت نشانه های برجسته در صفحه اصلی وب سایت ها، حضور می یابد. چه شما یک لوگو داشته باشید یا خیر، راه های زیادی وجود دارد که این سبک مینیمالیستی لوگو را در زمینه طراحی خود مانند طراحی سایت به کار ببندید.
نکته: تمامی لوگوهای نمایش داده شده در این متن از گالری DESIGN SHACK می باشد.
طراحی را سیاه و سفید بسازید

کلید اصلی در طراحی مینمیمالیستی لوگو، طراحی سیاه و سفید آن است. یک طراحی ساده لوگو با این رنگ ها شروع می شود و سپس می توانید از دیگر عوامل رنگی نیز استفاده کنید. اما اگر لوگو مورد نظر بدون رنگ خیلی کارساز نبود، باید بدانید که طراحی شما مینیمالیستی نمی باشد.
(خیلی خوب است که این روش را در تمام طراحی ها بخصوص طراحی وب سایت به کار ببریم).
با این الگو طراحی شروع کنید و درباره عواملی که می خواهید اضافه کنید، بسیار فکر کنید. رنگ، انحنا یا دیگر بافت های طراحی، باید بعد از مفهوم سازی لوگو کامل شود.
از اشکال پیچشی استفاده کنید

عوامل طراحی عجیب و غریب، امروزه بسیار رواج دارد، از این رو از اشکال پیچشی در طراحی لوگو تان استفاده کنید تا به این بحث نزدیک شوید.
یک خط کج، یک دسته خط های به هم ریخته و غیره می تواند جزوی از هویت برند و لوگوتان باشد و مانند حروف و کلمات کلیدی در لوگو تان مورد توجه است و زمانی که لوگو در اطراف خود فضای زیادی داشته باشد، مثل نشانه ثانویه آن لوگو عمل می کند. به راه های متفاوتی برای توسعه این اشکال پیچشی فکر کنید؛ ممکن است یک خط یا مارپیچ و یا یک شکل دورانی باشد.
چیزی که در این باره بسیار زیباست این است که شما می توانید واقعا از سبک هایی که روی کاغذ می آورید و یا مواردی که به صورت دیجیتالی به وجود می آورید، استفاده کنید.
ساخت علامت متمایز یک لوگو

یک نوع فونت جدید و مدرنی را انتخاب کنید- مانند VINTAGE- یا حروف را انحنا ایجاد کرده و یا دوران شان کنید تا بتوانید فونت را شخص سازی کنید. مورد خوبی که در علامت برجسته لوگو وجود دارد این است که می تواند برای مدت زمان طولانی کارساز باشد و ارزش زیادی را برای برندتان به وجود می آورد.
برخلاف دیگر گرایشاتی که می تواند زود گذر باشد، علامت برجسته لوگوها، بسیار پایدار هستند و به منظورهای مختلفی نیز استفاده می شوند.
طراحی کلاسیک لوگو

ایده ساخت عوامل لوگو به صورت طراحی مینیمالیستی خیلی هم جدید نیست. این مفهوم کلاسیک محبوبیت خود را از دست داده است. محبوبیت این طراحی ها به زمانی بر می گردد که طراحی لوگو بسیار کلاسیک بودند.
سبک های کلاسیک ساده طراحی لوگو همراه نوعی فونت متن با خطوط مشخص، مانند دایره اطراف متن، می باشد.
رنگ ها را نیز در طراحی خود ترکیب کنید که نشان دهنده استفاده از رنگ های قهوه ای و نئونی در دهه 1980 می باشد. چیزی که در طراحی کلاسیک لوگو جالب است این می باشد که شما می توانید به عقب برگشته و از عصرهای مختلفی در گذشته الهام بگیرید؛ طراحی مینیمالیستی حتی می تواند به 100 سال قبل نیز باز گردد.
استفاده از اشکال هندسی

هیچ چیزی به اندازه اشکال هندسی قابل شناسایی نیست. طراحی لوگو را با یک دایره، مربع یا مستطیل شروع کنید و حتی می توانید یک یا دو شکل را با یکدیگر ترکیب کنید.
اشکال هندسی بسیار کاربر مورد نظر را به طراحی لوگو جذب می نماید. اشکال هندسی و ترکیبی از آن ها که شما انتخاب می کنید، می تواند بسیار بر برند و شرکت تان تاثیر بگذارند.
- دایره: چون دایره ها دارای نقطه شروع و پایان مشخصی نیستند، به راحتی می تواند تحرک داشته باشند( مانند یک چرخ). این شکل در گذشته به زنان نسبت داده می شد و به عشق، انرژی و قدرت ارتباط می یافت. دایره ها هم چنین بی نهایت و یکپارچگی نیز معنا می دهند.
- مربع: این شکل متداول یک حس تساوی و انطباق و یا حتی پیروزی را به ارمغان می آورد. نشان دهنده اعتماد و پایداری است. در مقابل، چون این شکل بسیار رواج دارد، می تواند بسیار کسل کننده و یا حتی بسیار ساده به نظر بیاید.
- مستطیل: اگر این مورد به صورت شکل اصلی و پایه خود نشان داده شود، می تواند به عنوان نشانه پایداری، قدرت و انرژی به کار رود. اما زمانی که به شکل وارونه یا بی ثبات قرار بگیرد، این شکل به صورت حس درگیری، تنش و عصبانیت نیز می تواند معنا دهد.
- تقاطع ها: تقاطع ها نشان یک نوع دین(مسیحیت) می باشد و هم چنین می تواند معنای سلامتی، امید و تعادل را نیز برساند.
خیلی طراحی را زینت ندهید

در اینجا یک توصیه مهم وجود دارد که باید زمانی که به طراحی مینیمالیستی فکر می کنید، به یاد داشته باشید- طراحی را زینت ندهید.
راه های زیادی وجود دارد تا طراحی را ساده و خلاق و زیبا بسازید. اما زمانی که شما طراحی را زینت دهید و یا تزئین کنید، مفهوم مینیمالیستی این طراحی لوگو از بین می رود. در پروسه طراحی، شما بیشتر می خواهید که به طراحی و نمونه طراحی های تان موارد و عوامل زیادی را بیافزاید تا زیباتر جلوه کند، اما به یاد داشته باشید که این موضوع دیگر به معنای طراحی مینیمالیستی و ساده نمی باشد.
به طراحی یکنواخت فکر کنید، سعی کنید تا مواردی را خلق کنید که بسیار کارآمد باشند، در اولین نگاه خوانا باشند و بدون هیچ دخالت عوامل دیگری، پیام را به مخاطب مورد نظر برساند. یکی از استادانم یک توصیه ای به من نمود: "برای طراحی مینیمالیستی واقعی، سعی کنید که طراحی لوگو را بدون برداشتن خودکار از روی صفحه طراحی کنید و سپس لوگو خود را حتما آزمایش کنید."
نتیجه گیری
طراحی مینیمالیستی چه در لوگو یا طراحی وب سایت بسیار کاربردی می باشد. صرفه نظر از چه گرایشاتی می آید و می رود، یک لوگو ساده همیشه بهترین طراحی را دربر دارد. ( به این دلیل است که NIKE علامت برند و لوگو خود را سال ها است که نگاه داشته است.)
یک لوگو ساده برای یادآوری آسان است و در لحظه اول شناخته می شود و بهترین ابزار برای برقراری ارتباط با کاربران مورد نظر می باشد. یک ترفندی که وجود دارد این است که طراحی مینیمالیستی و ساده می تواند سال ها به بهترین وجه بدرخشد. از این رو، برای طراحی مینیمالیستی و ساده لوگو، زمانی را در نظر بگیرید و اهدافی را برای خود مشخص کنید و بهترین نشانه ها را در این طراحی پیاده و اجرا کنید.
در کلاس های حضوری آموزش طراحی سایت که در محل شرکت طراحی سایت اطلس وب در حال برگزاری میباشد حتما شما را با طراحی این لوگوها و اینکه آیا لوگو باید با طراحی سایت هماهنگ باشد نیز آشنا خواهیم نمود. در این کلاس های آموزشی حتما به شما یاد خواهیم داد که چگونه میتواند رنگ وب سایت را با رنگ لوگو نیز منطبق نمود.
برای اطلاع از جزئیات و زمان بندی این کلاس های آموزشی میتوانید به صفحه آموزش طراحی سایت مراجعه نمایید. همچنین برای گرفتن مشاوره های آموزشی میتوانید با شماره های شرکت که در صفحه تماس با ما نیز آمده است نیز ارتباط برقرار نمایید.