در این مقاله طراحی سایت راهنمایی های کاربردی برای نوشتن پست های قابل اشتراک گذاری Facebook، الگوریتم ها و ساختارهای آن وجود دارد.
به عنوان یک تاجر به کارگیری Facebook برای حضور اجتماعی بیشتر، بسیار به ارتقای تجارت کمک می کند و باعث می شود تا افراد بیشتری به طراحی سایت جذب شوند، به این ترتیب هدف نهایی تلاش های شما در این زمینه این می باشد که پست هایی بسازید که بیشترین اشتراک گذاری را داشته باشد. الگوریتم های Facebook از سال 2006 که به وجود آمد، بیشتر تکامل یافته است. با درک اینکه این تغییرات چه تاثیری بر مشاهده و بازدید پست ها می گذارد، شما می توانید انگیزه ای برای ساخت برند قدرتمند در این سیستم عامل های اجتماعی کسب کنید. به این ترتیب می توانید افراد بیشتری را به طراحی سایت خود ترغیب کنید.
بیایید تاریخچه و چگونگی پیشرفت Facebook و اینکه به چه ترتیب می توانید پست هایی بسازید که بیشترین اشتراک گذاری را از آن خود کند را بررسی کنیم.
تغیرات گذشته در الگوریتم های Facebook
برای رتبه بندی پست ها، Edgetank وسیله ای برای Facebook می باشد تا مشخص کند که کدام پست ها مهم تر می باشند. این ابزار تصمیم می گیرد که کدام محتواها برای News Feeds انتخاب شوند.
فرمول اصلی Edgerank
همان طور که در Edgerank.Net توضیح داده شده است، فرمول الگوریتم این ابزار شامل 3 مورد برای مشخص کردن رتبه پست ها می باشد:
- ارتباط نزدیک میان منبع محتوا با کاربر: هر چه این ارتباط کاربر با محتوای پست شده بیشتر باشد، پست مورد نظر بیشتر در News Feed کاربر نشان داده می شود.
- انواعی از عملکردها که روی محتواها انجام می شود، مانند لایک، به اشتراک گذاری، کامنت و غیره می تواند به وزن و معنای پست بی افزاید. کامنت ها، ارزش پست ها را بیشتر از لایک ها بالا می برند.
- مدت زمان میان وقتی که محتوا پست می شود و کاربران به آن جذب می شوند: محتواها هم چنان که قدیمی می شوند، طرفداران خود را از دست می دهند. پست کردن محتواهای جدید نقش اساسی را در نگه داری مخاطبین ایفا می کند.
تمامی این سه مورد بالا برای رتبه بندی پست ها بسیار مهم می باشند، اما سنجش اهمیت و ارزش پست ها پیچیده تر شده است. از این رو، این موارد باید در این زمینه در نظر گرفته شود: روابط کاربران، انتخاب دریافت آخرین بروزرسانی ها از صفحات و افراد مشخص، انواع پست ها، گزارش Spam، کلیک ها، نگاه به جدول زمانی، ابزاری که استفاده می شود و غیره. به جای این که هر یک از این عوامل را به صورت مجزا مطالعه کنید، باید بدانید که Facebook با به کارگیری روش های نوین برای کاربران محتواهای با کیفتی مهیا می کند و این امر کار شما را ساده تر می سازد.
انتخاب محتواهای با کیفیت برای پست های تان
تحقیقات زیادی انجام شده است تا کشف شود که چه نوع پست هایی توجه مخاطبان را بیشتر جذب می کند و باعث می شود تا برای بازدید طراحی وب سایت تمایل داشته باشند. انواعی از پست ها وجود دارد که برای به اشتراک گذاشتن درNews Feeds هم چنان ادامه خواهند داشت. زمانی که پستی می خواهد برای کاربران انتخاب شود، به توصیه های Facebook توجه کنید:
- پست های خود را به موقع ارسال کنید و توجه داشته باشید که پست ها با کاربران تان متناسب و مرتبط باشد.
- اعتبار و شهرت تجارت و یا طراحی سایت خود را به وسیله مخاطبین تان در این شبکه اجتماعی بسازید.
- از خود بپرسید، "آیا این پست ارزش این را دارد تا مردم آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند و به دیگران هم توصیه کنند و به طراحی سایت هدایت شوند؟"
- در این باره فکر کنید: "آیا مخاطبین من تمایل دارند تا این پست را در News Feeds ببینند؟"
کاربران در News Feeds چه پست هایی را نخواهند دید
Facebook متوجه شده است که کاربران دوست ندارند پست هایی را ببینند که بسیار تبلیغاتی می باشند و به این ترتیب است که از مشاهده برخی پست ها صرفه نظر می کنند و به طراحی وب سایت سوق نمی یابند. پست هایی با هدف ترغیب مردم به خرید از طراحی وب سایت مربوطه، درخواست از مردم برای به اشتراک گذاری بیشتر پست ها با دیگران و استفاده از پست هایی که محتواهای قدیمی دارد، می تواند به ندرت در News Feeds دیده شود. خیلی مهم است تا زمانی که پست های خود را می سازید، به این موارد توجه کنید، زیرا ساخت این نوع محتواها می تواند ارزش پست های تان را کم کند و باعث می شود کسی رغبت نداشته باشد طراحی وب سایت شما را بازدید کند.
چگونه این اطلاعات را برای خود تقویت می کنید تا رتبه بندی پست های تان را در Facebook ارتقاء دهید
زمانی که آماده هستید تا موارد بالا را برای پست های خود به کار ببرید، نیاز دارید تا درک کنید که طرفداران و دوستان تان نباید الزاما پست های شما را ببینند. کاربران زمانی پست های بروز شما را انتخاب خواهند کرد و به پست های شما جذب خواهند شد که متناسب بودن آن را با خود تشخیص دهند. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که News Feeds برای اشتراک گذاری بیشتر پست های تان عمل خواهد کرد. شما ابتدا باید پست های خود را در معرض عموم قرار دهید و زمانی که محتواهای شما به اشتراک گذاشته شد و هر کسی آن را مشاهده کرد، می توانید مطمئن باشید که پست های تان می تواند افراد بیشتری را به خود جذب کند و به طراحی سایت تان هدایت کند.
Louise Meyer اینفوگرافیکی به اشتراک گذاشت که اطلاعات مفیدی درباره "افزایش جلب توجه مخاطبین به پست ها موجود در Facebook" را شامل می شد. بر اساس آمارهایی که به دست آورد و بر اساس تجربه های شخصی خود، توصیه هایی مهیا نمود که می تواند به ساخت پست های قابل اشتراک گذاری برای ارتقایی برند و طراحی سایت تان بسیار کمک کند:
1.تصاویر جذاب
پست های Facebook همراه تصاویر ها حدود 39 درصد تعاملات بیشتری از پست های بدون تصویر دریافت می کنند. تصاویر 104 درصد کامنت بیشتر و 84 درصد کلیک بیشتر از پست هایی که فاقد تصویر هستند، کسب می کنند. زمانی که چیزی برای گفتن دارید، تصویری انتخاب کنید که به انتقال منظورتان به مخاطب بسیار کمک کند. نکته: نباید از مواردی استفاده کنید که حق کپی رایت دیگران زیر پا گذاشته می شود.
2. متن پست را کوتاه و لذت بخش بسازید
متن هایی که دارای کمتر از 80 کاراکتر می باشند به نظر می رسد که 27 درصد بیشتر از پست های طولانی تر لایک می خورند. از این رو، زمانی که می خواهید داستان و یا محتوایی را پست کنید، راهی بیابید که تا جایی که می شود آن را فشرده و خلاصه کنید.
3.استفاده از استیکرها را فراموش نکنید
کاربران Facebook به نظر می رسد به پست های بیشتر جذب می شوند که از استیکرهای نظیر صورتک های خنده و یا چشمک استفاده می کنند. این پست ها 33 درصد بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند و 57 درصد بیشتر از پست بدون استیکر لایک دریافت می کنند.
4.از تصویرخود همراه یک لینک استفاده کنید
زمانی که مقاله و یا دیگر محتوای طراحی سایت را در Facebook پست می کنید، یک تصویر و یا توضیح شخصی از ناشر ارائه دهید تا کاربران بتواند روی آن کلیک کنند. این نوع پست ها نسبت به پست هایی که Facebook پیش نمایشی به طور اتوماتیک برای آن ها فراهم می کند، کاربران بیشتری را به خود جذب می کند.
5.هاست ویدئو ها در Facebook
می توانید با آپلود کردن ویدئوهایی به طور مستقیم در Facebook، آن ها را به اشتراک بگذارید. می توانید یک لینک را در محتوای و یا پست خود همراه این ویدئو ها قرار دهید. ویدئوهای که در Facebook قرار می گیرد توجه بیشتری را به خود جلب می کند تا ویدئو های که در وب سایت های نظیر Youtube و Vimeo قرار دارد.