سال نو فرا رسیده است. هوا سرد است و خورشید تنها 5 ساعت در آسمان می باشد. پول های افراد صرف خرید برای سال نو می شود. فصل تعطیلات به این معنا است که مردم به خرید لباس و لوازم نو و جدید روی می آورند و این فرصت بزرگی برای تجارت ها و تاجران می باشد که بتوانند طراحی سایت کفش. در واقع، در طول این تعطیلات، مردم بیشتر از هر وقت سال خرید می کنند.
وب سایت AMAZON به روش عظیمی خود را برای تعطیلات آماده می کند و حدود 000/70 هزار کارگر و کارمند به طور موقت استخدام می کند تا به نیاز های مشتریان سایت خود رسیدگی کند. فروشگاه ها و مغازه های فیزیکی ممکن است صبح زودتر کسب شان را راه اندازی کنند و ممکن است تمام طول روز نیز درب مغازه شان باز باشد ولی در نقشه مقابل شما می توانید طراحی سایت فروشگاهی خود را با مزایای بسیار زیادی داشته باشید.
اما این پست روی این چنین تجارت ها تمرکز ندارد و نمی خواهد در این باره صحبت کند. می خواهیم در این مقاله طراحی سایت به تجارت شما روی آوریم. اگر شما دارای یک وب سایت تجارت الکترونیک می باشید، احتمالا می خواهید برای فصل تعطیلات، سایت و تجارت خود را آماده سازی کنید و می خواهید در این مدت، فروش خود را افزایش دهید. اگر به جستجوی این می باشید که چه مواردی را در الویت سایت خود باید قرار دهید و برای لوازم و وسایلی که به فروش می رسانید باید چه فکری کنید، با ما در این مقاله همراه باشید.
با خواندن این پست تا انتها، متوجه خواهید شد که قیمت و هزینه ارسال محصولات در وب سایت های تجارت الکترونیک به چه اندازه برای مشتریان وب سایت، بخصوص در این فصل اهمیت دارد. شما احتمالا می دانید که گزینه "ارسال رایگان"، یک نوع تخفیف و پاداش برای مشتریان وب سایت محسوب می شود.
شما هم چنین متوجه خواهید شد که با انگیزه دادن به مشتریان خود برای خرید از وب سایت تان، آن ها را به سمت خود جذب می کنید. در این مقاله تاکتیک هایی را می خوانید که می توانید به وسیله آن ها، بازاریابی ایمیلی خود را ارتقاء دهید که به رشد تجارت تان بسیار کمک می کند.
این پست به سه قسمت تقسیم می شود. اولین بخش درباره خرید در فصل تعطیلات به بحث می پردازد. قسمت دوم درباره ارتقای وب سایت تجارت الکترونیک تان است و سومین بخش هم روی بهینه سازی طراحی وب سایت در گوشی های همراه تمرکز دارد.
در هر صورت، این پست تنها برای فصل تعطیلات نمی باشد. داده ها و اطلاعات موجود در این پست را می توانید برای بهینه سازی سایت طراحی سایت تجارت الکترونیک خود نیز به کار ببرید و می توانید از این طریق فروش محصولات و سرویس های سایت خود را نیز ارتقاء دهید.
اطلاعاتی درباره خرید در فصل تعطیلات
این رویه مدام در حال افزایش است و از مردم انتظار می رود تا در این فصل تعطیلات، خرید های بیشتری از وب سایت های تجارت الکترونیک انجام دهند.
در سال های پیش، یک وب سایت تجارت الکترونیک فروش کلی خود را در این فصل تعطیلات، با افزایش 15 درصدی اعلام نمود. در سال 2013، این میزان فروش انتظار می رفت که به 8/61 بیلیون دلار برسد.
در تعطیلات سال نو 2013، از 71 درصد مشتریان وب سایت انتظار می رفت که خریدهای بیشتری انجام دهند و همین طور هم شد. این مورد در هفت سال قبل از 2013، سابقه نداشت. این گونه شد که برای اولین بار، اینترنت و دنیای آنلاین جزو اولین موارد موجود در لیست مشتریان شد و حدود 47 درصد از این افراد می گفتند که از وب سایت های تجارت الکترونیک خرید می کنند (مخصوصا وب سایت هایی که مواردی را در این فصل به حراج گذاشته بودند).
با این که در این وب سایت ها تنها 7 درصد برای محصولات خود تخفیف قائل شده بودند، اما 44 درصد از مشتریان وب سایت می گفتند که این تخفیف ها باعث شده است تا این وب سایت ها جزو الویت های موجود در لیست شان باشد.

اگر وب سایت های شما از دید مشتریان سایت هم مانند یک دوشنبه بازار سایبری محسوب می شود، کاملا درست می باشد. دوشنبه بازار سایبری سال 2012، بزرگترین بازار تا کنون بوده است، و حدود 1465 بیلیون دلار فروش داشتند. فروش ها در جمعه بازار در سال 2012 به صورت آنلاین نیز به همین میزان درآمد داشته است که به 1042 بیلیون دلار نیز رسید. این موارد به این معنی است که وب سایت تجارت الکترونیک از 1 تا 26 نوامبر در سال 2012 در مجموع 378/16 بیلون دلار کسب نمود:

بر اساس NIELSEN، حدود 50 درصد از مشتریان وب سایت می گویند که در سال جاری نیز از دوشنبه بازار سایبری نیز خرید آنلاین خواهند داشت.
در سال 2013- بر اساس یافته های NIELSEN، این دسته بندی هایی که در ادامه به آن می پردازیم در سال 2013 بیشترین فروش را از آن خود کرد:
1.کارت هدیه
2. محصولات مدرن و تکنولوژی یافته
3. اسباب بازی
4.غذا
5. پوشاک
6.بازی های ویدئویی
7.وسایل آشپزی
8.وسایل ورزشی
9.جواهرات
10.نوشیدنی های انرژی زا
بودجه آمریکایی ها- داده های NIELSEN نشان می دهد که 30 درصد از مشتریان وب سایت در تمامی سطوح درآمدی، حدود 250 دلار تا 500 دلار در فصل تعطیلات در سال 2013 خرج نمودند؛ برخی از مشتریان هم به طور شخصی اعتقاد داشتند که 500 تا 1000 دلار خرج می کنند و 6 درصد از آن بیشتر 1000 دلار خرید کردند.
برنامه ریزی روی خرید های فصل تعطیلات برای مشتریان سایت بسیار اهمیت یافته است- قبلا اشاره کرده بودیم که مشتریان سایت روی خرجکردها و هزینه های شان در تعطیلات سال نو برنامه ریزی می کنند. داده هایی از وب سایت DELOITTE به ما می گوید که در سال 2013، حدودا از 71 درصد از مشتریان سایت انتظار می رفت که مانند سال گذشته و یا حتی بیشتر از وب سایت های تجارت الکترونیک خرید کنند.
در این جا از تمامی گفته های بالا تنها یک نتیجه می گیریم: خرید فصل تعطیلات به طور مداوم در حال افزایش است و انتظار می رود تا امسال نیز به اوج خود برسد.
چگونه طراحی سایت تجارت الکترونیک خود را ارتقاء دهیم
یک تخمین وجود دارد که حدود 000/500 هزار وب سایت تجارت الکترونیک در ایالات متحده آمریکا وجود دارد. هر روز هم این وب سایت ها در حال رقابت با یکدیگر می باشند. وب سایت شما در میان این همه رقیبان چگونه می خواهد برجسته و چشمگیر باقی بماند؟ این موضوع دقیقا چیزی است که تمامی بازاریابان هر روز با آن مواجه می باشند: در حال رقابت با یکدیگر هستند تا تجارت خود را از دید مشتریان وب سایت ارزشمند تر نشان دهند و امیدوار هستند به این طریق، فروش محصولات خود را افزایش می دهند.
در این مقاله تاکتیک هایی را به شما عرضه می داریم تا بهتر بتوانید مشتریانی را به وب سایت خود جذب کنید. اما قبل از این که به این موارد بپردازیم، ما باید ابتدا برخی داده ها و واقعیت هایی را درباره ویژگی "ارسال رایگان" در وب سایت های تجارت الکترونیک برای شما بیان کنیم.
داده هایی در ارتباط با ارسال رایگان در وب سایت های تجارت الکترونیک- اطلاعات و گزارشات زیادی در این زمینه وجود دارد، از این رو من در هر بخش، مطالبی به شما ارائه می دارم تا به صورت طبقه بندی بهتر بتوانید این مطالب و اطلاعات را درک کنید.
گزارشات سری اول:
طی بررسی هایی و تحقیقاتی، وب سایت DELOITTE از مشتریان سایت خود بپرسید که چه عواملی باعث شده است تا به خرید آنلاین روی بیاورند.
مهم ترین عواملی که این مشتریان به آن اشاره داشتند به ترتیب زیر است که "ارسال رایگان" بزرگترین عامل ترغیب مشتریان به خرید آنلاین محسوب شد:
1.ارسال رایگان= 66 درصد
2. راحتی در خرید= 57 درصد
3. حق انتخاب گسترده= 52 درصد
4. سرعت در خرید و پرداخت محصول= 51 درصد
5.قیمت پایین محصولات= 52 درصد
بر اساس این تحقیقات است که کاربران سایت به علت وجود ویژگی "ارسال رایگان" بیشتر از ویژگی "قیمت پایین"، به وب سایت های تجارت الکترونیک روی می آورند.
گزارشات سری دوم:
زمانی که از مشتریان سایت خواسته شد تا نظرشان را درباره بهبود وب سایت تجارت الکترونیک بگویند، جواب شان به این ترتیب بود:

گزارش سری سوم:
در مطالعات مشابه ای، از خریداران سایت خواسته شده بود تا اعلام کنند که آیا پیشنهاد های ویژه و تخفیفات باعث ترغیب آن ها نسبت به خرید از وب سایت های تجارت الکترونیک می شود. اولین و دومین الویت این مشتریان سایت در این مطالعات، مربوط به کاهش میزان هزینه ارسال محصولات بوده است و سپس تخفیفات و پیشنهادات ویژه در الویت های بعدی قرار می گرفتند.
گزارش سری چهارم:
در یک مطالعه و تحقیق دیگر، روزهای بخصوصی که ارسال بار رایگان بود (به طور مثال 17 دسامبر سال 2012) اثبات شد که مشتریان بیشترین خرید را از وب سایت تجارت الکترونیک داشتند. این خرید های آنلاین به مرز 013/1 بیلیون دلار در تاریخ 17 دسامبر 2012 رسید که 76 درصد بیشتر از روزهای دیگر سال بود.
گزارشات سری پنجم:
68 درصد از مشتریان سایت گفتند که وب سایت هایی را بیشتر ترجیح می دهند که دارای گزینه ارسال رایگان در وب سایت تجارت الکترونیک خود می باشند و 65 درصد از آن ها نیز بیان نمودند که وب سایت هایی را قدرتمند و با اعتبار می دانند که محصولات سفارشی را به صورت رایگان به دست مشتریان سایت خود برسانند.

گزارشات سری ششم:
بررسی های گوگل نشان می دهد که اگر وب سایتی گزینه "ارسال رایگان" را به مخاطبین خود ارائه ندهد، 47 درصد از کاربران به سراغ وب سایت های دیگری می روند که این گزینه را دارا باشند، 2/32 درصد به فروشگاه های محل زندگی شان رجوع می کنند تا به صورت فیزیکی آن محصولات مورد نظر را خریداری کنند و 2/20 درصد هم به خرید این محصولات سایت با احتساب هزینه حمل بار، اکتفا می کردند.
گزارشات سری پنجم:
در این جا نتایجی از دیگر گزارشات گوگل مشاهده می کنیم:

خود شما نیز می توانید طراحی وبسایت خود را تست نمایید و از برخی مشتریان و مخاطبین و یا حتی دوستان و آشنایان خود بخواهید تا طراحی سایت شما را بررسی کنند و احتمالا پاسخ آن ها به این سوال "چرا مردم به صورت آنلاین از وب سایت من خرید نمی کنند" به این دو دلیل می باشد:
" هیچ شخصی نمی خواهد برای ارسال محصولات، هزینه هایی را پرداخت کند"
یا
"مردم می خواهند تنها برای محصولات سفارشی مورد نظر خود هزینه کنند نه چیز دیگری."
اگر در طراحی وب خود گزینه "ارسال رایگان" را قرار دهید، مزیت بزرگی را برای وب سایت و تجارت خود فراهم آورده اید و فروش های بیشتری از وب سایت تجارت الکترونیک تان کسب خواهید کرد.
از گزینه "ارسال رایگان" به نفع تجارت و وب سایت خود استفاده کنید- ما در ادامه داده ها و گزارشات دیگری از منفعت های گزینه "ارسال رایگان" برای تجارت ها و وب سایت ها، به شما عرضه می داریم. از این رو ما به فرضیه خود اعتماد راسخ داریم که وجود این گزینه در وب سایت ها، برای تجارت مورد نظر بسیار مفید و پر منفعت می باشد.
اما اگر شما در وب سایت خود وسایل و لوازم کوچکی می فروشید، مطمئنا نمی توانید ارسال رایگان را در طراحی سایت خود مشخص کنید. به طور مثال، اگر یک آهن ربا به قیمت 50/3 دلار می فروشید، هزینه ارسال آن باید 2 دلار بشود و اگر این هزینه حمل بار را رایگان قرار دهید، شما ضرر خواهید کرد. اگر این روال را نیز ادامه دهید در وب سایت و تجارت خود شکست خواهید خورد. به همین دلیل است که برخی از وب سایت های تجارت الکترونیک برای ارسال سفارشات، اندکی هزینه دریافت می کنند که بسیار هم قابل توجیه و متعادل می باشند.
من نمی توانم بگویم که برای هر وب سایتی که دارید و هر آیتمی که در آن به فروش می رسانید، گزینه "ارسال رایگان" می تواند بهترین راه حل افزایش درآمد تجارت تان باشد. من در این جا توصیه هایی به شما ارائه می دارم که می توانید بنا بر موقعیت تجارتی خود و مواردی که به فروش می رسانید، در این زمینه تصمیم گیری کنید:
وب سایت خود را تبدیل به محلی برای فروش محصولات خود کنید- امروزه، وب سایت های تجارت الکترونیک گزینه "ارسال رایگان" خود را این گونه تبلیغ می کنند:

مورد متداولی دیگری که در اکثر طراحی سایت های تجارت الکترونیک مشاهده می کنیم:

در هر صورت، مشتریان وب سایت می خواهند بدانند که قوانین ارسال سفارشات شما به چه ترتیب است. من پیشنهاد می کنم که در طراحی وب سایت خود مخصوصا در قسمت سبد خرید، بنری قرار دهید. برخی مشتریان روی این مورد حساس هستند و می خواهند قبل از انجام خرید از وب سایت، هزینه ارسال سفارشات خود را بدانند.
خیلی عالی می شود که در قسمت سبد خرید وب سایت تان به مشتریان خود بگویید که "اگر XX دلار خرج کنید می توانید سفارشات خود را به صورت رایگان دریافت کنید." مطالعات نشان داده است که 70 درصد از خریداران سایت برای رسیدن به میزانی که معین کردید (XX)، دوباره به صفحات قبل برگشته و مواردی را به سبد خرید خود می افزایند تا به صورت رایگان موارد درخواستی و مورد نیاز خود را دریافت کنند.
برای این که در میان رقیبان خود در این زمینه موفق شوید، به توصیه های زیر دقت کنید:
1.از جایی که برخی مشتریان وب سایت در لحظات آخر تصمیم به خرید از سایت می گیرند، لازم است تا ارسال سریع و به موقع را در سایت خود نیز ذکر کنید تا مانع خروج آن ها از سایت خود شوید.
2. باید دریابید که هزینه ارسال رایگان و یا تخفیف های ارائه شده برای مخاطبین و مشتریان سایت شما به چه اندازه اهمیت دارد، و بر این اساس باید گزینه های "تخفیفات و ارسال رایگان" خود را در معرض توجه آن ها قرار دهید.
3. می توانید جوایزی را نیز برای مشتریان خود در نظر بگیرید. وجود مزیت هایی هم چون قیمت کم محصولات، ارسال سفارشات به موقع و به صورت رایگان و ارئه جوایزی هر چند کوچک، کاربران و مشتریان سایت را ترغیب می کند تا بارها و بارها از سایت شما دیدن کرده و خرید کنند.
تخفیفات- من شخصا از تخفیفات در وب سایت ها استقبال نمی کنم، زیرا احساس می کنم که باعث می شود تا کاربر به محصولی که می خرد توجه ای نکند. در برخی موارد هم دیده شده است که تخفیفات اغراق آمیر، باعث خروج کاربران از وب سایت می شود.
اما در فصل تعطیلات و سال نو بیشتر مردم انتظار دارند تا در دوشنبه بازار و جمعه بازار سایبری با تخفیفات فوق العاده ای رو به رو شوند. بیایید روی این مورد بیشتر تمرکز کنیم تا دریابیم که چگونه می توانید طراحی سایت خود را برای تخفیفات محصولات، بهینه سازی کنید.

در تصویر بالا ایده خوب و متناسبی نمایش داده شده است، زیرا نشان می دهد که 5/83 درصد از مشتریان وب سایت در خبرنامه ایمیلی ثبت نام کردند تا تخفیفاتی از خرید محصولات را به دست آورند.
درباره ایمیل ها نیز حدود 4/45 درصد از مشتریان وب سایت اعلام نموده اند که اگر در این ایمیل ها تخفیف هایی برای آن ها در نظر گرفته شده باشد، بیشتر تمایل دارند تا ایمیل ها را باز کرده و بخوانند.
در طول تعطیلات سال نو، مردم ممکن است خریدهای آنلاین زیادی را انجام دهند و بیشتر به سمت وب سایت های تجارت الکترونیکی روی می آورند که تخفیفاتی برای شان قائل شده باشند. می توانید از این شیوه در استراتژی بازاریابی ایمیل خود استفاده کنید. من به صورت محدود از تخفیفات در وب سایت خود استفاده می کنم و فقط در طول مناسبت ها و تعطیلات مهم این کار را انجام می دهم تا در تجارت خود اغراقی به وجود نیاورم.
در این شرایط است که تخفیفات گاه به گاه و در زمان های مناسب، می تواند نتیجه بهتری را برای تجارت و وب سایت ها داشته باشد. حالا شما می دانید که چگونه استراتژی ایمیل خود را بهبود ببخشیده و به نحو احسنت از آن ها استفاده کنید.
توصیه هایی برای فصل تعطیلات سال نو:
1.در این شرایط سعی کنید توسط ارزیابی بازخوردهای مشتریان سایت خود، دریابید که چگونه و در چه قسمت هایی می توانید طراحی سایت خود را بهینه سازی کنید تا در تعطیلات، فروش بیشتری به دست بیاورید.
2. در طول تعطیلات، مشتریان سایت به دنبال تخفیفات می باشند (بیشتر آن ها از 40 تا 50 درصد تخفیف استقبال می کنند). در تصمیم گیری های خود در فصل تعطیلات، این موضوع را نیز لحاظ کنید.
3. 81 درصد از مشتریان سایت گزارش داده اند که در فصل تعطیلات سال نو بیشتر به دنبال تخفیفات می باشند. از جایی که این مشتریان، قبل از فرا رسیدن سال نو به سمت خرید کردن روی می آورند، لازم است این تخفیفات را زودتر در وب سایت خود قرار دهید.
بهینه سازی طراحی سایت تجارت الکترونیک در گوشی های همراه
بازاریابی الکترونیکی پیش بینی می کند که در سال جاری، مشتریان وب سایت گوشی های همراه افزایش 16 درصدی داشته باشند. شما به احتمال زیاد بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایتی خواهید داشت که از طریق گوشی های همراه خود به وب سایت شما راه می یابند. همه ما می دانیم که این گرایش روز به روز افزایش می یابد، از این رو خیلی مهم است تا طراحی سایت تجارت الکترونیک خود را برای گوشی های همراه و کاربران آن ها بهینه سازی کنیم. کاربران از وب سایت های گوشی همراه به چندین منظور استفاده می کنند:
1.ممکن است مشتریان در حالی که در مغازه های فیزیکی حضور دارند، گوشی خود را بیرون آورده و محصولات شما را با آن مغازه مقایسه کنند.
2. مشتریان در حین حرکت و جابه جایی در شهر و یا بین محل کار و منزل شان نیز از گوشی همراه خود استفاده می کنند تا دریابند در وب سایت تان چه مواردی برای آن ها ارائه می دارید.
3. مشتریان، وب سایت تان را از طریق گوشی همراه بازدید می کنند تا چگونگی ارسال سفارشات شما را دریابند و سپس تصمیم به خرید می گیرند.
این موارد جزء متداول ترین کاربردهای یک وب سایت بهینه سازی شده در گوشی های همراه است. ممکن است در برخی افراد روش های استفاده متفاوتی دیده شود. چیزی که بیش از همه اهمیت دارد این است که بر اساس نیازهای مشتریان و بازدیدکنندگان سایت خود، طراحی وب سایت تان را در گوشی همراه را بهینه سازی کنید.
اگر به 3 موردی که در بالا اشاره شد، دقت داشته باشید، متوجه می شوید که سه عاملی که در زیر بیان می کنیم بسیار اهمیت دارند:
1.باید منو جستجویابی و یا کادر جستجو را در طراحی سایت خود برجسته بسازید تا بازدیدکنندگان بتوانند به سادگی آن را یافته و به محصول مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
2. به بازدیدکنندگان سایت خود اطمینان دهید که چگونه می توانند سفارش خود را تحویل بگیرند و با چه پیشنهادات ویژه و تخفیفاتی رو به رو خواهند شد و به آن ها اطمینان دهید که به موقع و به سرعت، سفارشات شان تحویل داده خواهد شد. این موارد نمی تواند در وب سایت ها مورد چشم پوشی قرار بگیرد. اگر بازدید کننده سایت این موارد را در طراحی سایت شما درک نکند، به زودی از سایت شما خسته شده و به وب سایت های دیگری رجوع می کنند.
البته گفتن این موارد خیلی آسان تر از انجام دادن آن ها است. به یاد داشت باشید که اگر کاربران و مشتریان از وب سایت گوشی همراه تان تجربه شگرفی را به دست بیاورند، بهینه سازی طراحی سایت در گوشی همراه می تواند منبع درآمد حائز اهمیتی برای تجارت شما محسوب شود. یک مطالعه و گزارش از SKAVA نشان می دهد که 88 درصد از مشتریانی که از وب سایت های گوشی همراه خرید آنلاین داشتند، با تجربه منفی و نامتناسبی مواجه شدند.
شکایت هایی که از جانب این مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت گوشی همراه به دست آمد به ترتیب زیر بود:

برای 29 درصد از این مشتریان یک سال طول می کشد تا دوباره ترغیب به خرید از وب سایت شوند و 30 درصد از آن ها هرگز باز نخواهند گشت و 43 درصد از آن ها نیز مستقیما به وب سایت های رقیب مراجعه می کنند.
توصیه هایی برای فصل تعطیلات سال نو:
1.طراحی سایت خود را برای گوشی های همراه بهینه سازی کنید. وب سایت PRO FLOWER میزان مشتریان خود را توسط بهینه سازی طراحی سایت در گوشی همراه، ساده و مینیمالیست ساختن طراحی، کاهش مراحل خرید از وب سایت و تنظیم سایت برای بارگیری سریع تر، افزایش داد.
2. 48 درصد از مشتریان وب سایت از یک مرورگر به طور مداوم در گوشی های همراه خود استفاده می کنند. می توانید در این مرورگرها از کلمات کلیدی و تبلیغاتی استفاده کنید تا سئو سایت و بهینه سازی سایت خود را نیز در گوشی های همراه ارتقاء دهید.
3. 84 درصد از مشتریان وب سایت از ابزارهای گوشی همراه برای خرید آنلاین خود استفاده می کنند. در این میان، 53 درصد از آن ها از وب سایت های گوشی همراه برای مقایسه قیمت ها به کار می برند. بیشترین لوازمی که از وب سایت های گوشی همراه خریداری شد به این ترتیب بود: لوازم خانگی= 74 درصد، لوازم الکترونیکی= 70 درصد، لوازم مراقبت از کودکان= 62 درصد، تجهیزات مربوط به مراقبت های ویژه خانگی= 58 درصد، تجهیزات مراقبت از حیوانات اهلی= 51 درصد، سلامتی و زیبایی= 46 درصد، پوشاک= 44 درصد و مواد غذایی= 36 درصد.
در نهایت، باید به این موضوع نیز اشاره داشت که 65 درصد از خریداران، وب سایت گوشی همراه را ترجیح می دهند که این شمار نسبت به اپلیکیشن های گوشی موبایل حدود 35 درصد است. با دانستن این موضوع، باید برای وب سایت های گوشی همراه خود، الویت هایی تعیین کنید. هر صفحه از وب سایت تان که مربوط به محصولات تجارت شما می باشد باید دارای خلاصه ای از قیمت، کارکرد، به همراه تصویر و گزینه های ارسال سفارش باشد. تمامی این موارد را ساده در سایت خود قرار دهید و به مبانی و استاندارد های طراحی وب سایت پایبند باشید.
کلام آخر...
اگر شما خود یک مشتری وب سایت تجارت الکترونیک باشید، دوست دارید با چه مواردی در در آن وب سایت رو به رو شوید؟ وقتی خود را به جای کاربران و مشتریان سایت خود بگذارید، بهتر می توانید برای تعطیلات و بهینه سازی طراحی سایت خود در گوشی های همراه آماده باشید و برنامه ریزی کنید.