صفحه "درباره ما"، یکی از پر طرفدارترین بخش های وب سایت تان می باشد. وب سایت های زیادی وجود دارد که به این قسمت، توجه لازم نمی کنند و از این رو، مخاطبین نمی توانند به این صفحه جذب شده و تصویر درستی از تجارت را در ذهن خود بسازند. مواردی که در این مقاله ارائه می دارم را رعایت کنید تا بتوانید صفحه "درباره ما" را در طراحی سایت خود تقویت کنید و برای کاربران سایت جذاب بسازید.
به صفحه درباره ما، شخصیت دهید
ابن گونه فرض کنیم که سایت شما دارای متن های جالبی درباره محصولات و پست های وبلاگ می باشد که به صورت جذاب و مفیدی نوشته شده اند و در طراحی سایت فروشگاهی خود به خوبی آنها را دیده اید. از این رو، چرا صفحه درباره ما وب سایت شما باید خشک و بدون جذابیت باشد؟

فرقی نمی کند که وب سایت و یا تجارت شما به طور کلی داری چه شخصیت ها و چه ویژگی هایی می باشد، صفحه درباره ما سایت شما باید با این ویژگی ها و شخصیت ها مطابقت داشته باشد تا بتواند مخاطبین را به خود جذب نماید ( به تصویر بالا از وب سایت Lessfilms نگاه کنید). به طور مثال اگر در وب سایت خود از لحن شوخ طبعانه ای استفاده کرده اید، این لحن را نیز باید در صفحه درباره ما یا در توضیحاتی از تجارت تان نیز به کار ببرید.
استفاده از تصاویر و ویدئو ها
کاربران سایت روی صفحه درباره ما سایت شما کلیک می کنند، چون می خواهند درباره شرکت و تجارت شما موارد بیشتری بدانند. آن ها به دنبال دلیلی هستند تا قانع شوند که از وب سایت شما خرید کنند و در این صفحه می خواهند دریابند که فرق شما با رقیبان تان در چه مواردی است. همه این موارد را باید در طراحی صفحه "درباره ما" وب سایت خود رعایت کنید.
یک راه آسان برای این موضوع این است که از تصاویر و ویدئو ها استفاده کنید. برای تاثیر گذاری بیشتر بر کاربران سایت خود می توانید از فیلم بردارها و عکاس های حرفه ای نیز کمک بگیرید. یک ویدئوی 6 دقیقه ای که درباره ویژگی ها و مزایای تجارت تان می باشد، تاثیر بسیار بهتری از متن های خالی می گذارد.
این صفحه را نباید صرفا به خود اختصاص دهید
به طور معمول در این صفحه باید از ویژگی ها خود و اعضای تیم تجاری تان صحبت کنید، اما به یاد داشته باشید که کاربران به وب سایت شما رجوع نمی کنند تا رزومه شما را بخوانند.
موردی که واقعا می خواهند این است که شما چه مواردی را به آن ها در این وب سایت ارائه می دهید. آن ها می خواهند بدانند که شما چگونه مشکل آن ها را حل می کنید. این موارد را در محتوای صفحه درباره ما وب سایت خود قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی مزیت محصولات و سرویس های سایت و تجارت شما را دریابند.
با هدف، به ساختن صفحه درباره ما وب سایت خود روی آورید
خیلی از وب سایت ها، این صفحه خود را بدون هدف می سازند. باید برای این صفحه از طراحی وب سایت خود نیز هدفی در نظر بگیرید و مطابق با آن پیش روید. آیا کاربران ترغیب می شوند تا بارها و بارها به این صفحه از سایت شما رجوع کرده و مطالب را مرور کنند؟ باید محتوای این صفحه از طراحی وبسایت به گونه ای باشد که کاربران را جذب خود سازد و تمایل داشته باشند درباره تجارت شما مطالبی را مطالعه کنند.
هم چنین با قرار دادن دکمه های دعوت به عمل در بخش های مختلف صفحه "درباره ما" وب سایت خود، می توانید کاربران را ترغیب به خرید از وب سایت کنید.
در این صفحه، خود را مانند یک روای داستان بدانید
راویان داستان با تجربه و خوب باید توانایی جلب کردن نظر افراد را داشته باشند و باید آن ها ترغیب کنند تا آخر داستان را گوش دهند. صفحه درباره ما وب سایت شما هم باید به همین شکل باشد.
زمانی که محتوا های خود را بروزرسانی می کنید، از دید نقد گرایانه به آن بنگرید و از خود بپرسید: "چه دلیلی دارد که بازدیدکننده سایت، تمام محتوای این صفحه از سایت من را مطالعه کند؟ " اگر کاربران از ابتدا تا انتهای محتوای موجود در صفحه درباره ما وب سایت شما را نمی خوانند، باید دوباره محتوای خود را بررسی کنید و از دید یک راوی به آن بنگرید و نقاط ضعف خود را یافته و آن را برطرف کنید.
زمانی که این موارد بالا رعایت نکنید، باردیدکنندگان، صفحه "درباره ما" وب سایت شما را بیهوده و نامتناسب درک می کنند. از این رو، از این که بخواهند درباره تجارت شما اطلاعات بیشتری به دست آورند و یا خرید کنند، منصرف می شوند.