زمانی که این مقاله را می خوانید، حدود 000/900 توتیت در تویتر و 5/7 میلیون پست در فیس بوک وجود دارد. با وجود این حجم از محتوا، چگونه یک تجارت می تواند در میان این شلوغی و رقیبان زیاد، مورد توجه قرار بگیرد؟ جواب این سوال به این ترتیب است: استفاده از عوامل بصری منحصر به فرد در طراحی وب سایت.
بشر همیشه به تصاویر بیشتر از متن ها واکنش نشان می دهد. از این رو است که ما سال های سال را صرف ساخت و قرار دادن تصاویر هیجان انگیزی در وب سایت های خود کرده ایم.
به همین دلیل است که گرایش ما از پست های وبلاگ و متن ها به استفاده از تصاویر تغییر یافته است. به همین دلیل است که رسانه های اجتماعی از قبیل PINTEREST، اینستاگرام و اسنپ چت توسط موارد بصری که دارند، تبدیل به وب سایت های اجتماعی موفقی شده اند. در حقیقت، اینستاگرام روزانه پست های بیشتری از تویتر به اشتراک می گذارد.
البته، خیلی از شرکت ها از پیش محتوای جذاب و مفهومی را می ساختند و باید این روند را نیز ادامه دهند، اما برای این که طراحی سایت و تجارت مان قابل توجه باشد، باید عوامل بصری را پست های و محتوای سایت مان بی افزایم که نه تنها باعث جذب بیشتر مردم و افزایش اشتراک گذاری ها می شود، بلکه کمک می کند تا برند و طراحی وب سایت خود را برجسته بسازیم.
شاید ساخت موارد بصری اندکی چالش برانگیز باشد، اما در این جا توصیه ها و منابعی وجود دارد که می توانید توسط این موارد شروع کنید و در این مسیر گام بردارید.
1.رنگ ها و الگوها
استفاده از الگوهای رنگی و جذاب در طراحی سایت، نه تنها توجه کاربران را جلب می کند، بلکه پیام قدرتمند و با اهمیتی را نیز برای برند مهیا می کنند و به سادگی به مخاطبین ارائه می دهند. خیلی عالی است تا بیشتر از 4 رنگ در وب سایت استفاده نکنیم و توجه داشته باشید که تمامی این رنگ ها باید با هدف و پیام طراحی سایت و برند شما مطابقت داشته باشند. توجه کنید که ترکیبات رنگی مختلف، دارای پیام های گوناگونی می باشند.
از منابع آنلاینی مانند PALETTON.COM استفاده کنید که می تواند به شما کمک کند تا ترکیب رنگ های مختلف را برای طراحی وب سایت و یا برند خود امتحان کنید و مناسب ترین مورد را برگزینید. به یاد داشته باشید، روی عملکرد HEX و RGB تسلط داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که می دانید هر یک در کدام تجارت های چاپی و دیجتالی کاربرد دارد.
2. تصاویر
زمانی که رنگ مناسبی را برای برند و طراحی سایت خود انتخاب کردید، زمان این است که به انتخاب تصاویر فکر کنید. شما به این دلیل از تصاویر استفاده می کنید تا اهمیت پیام و مفهوم پست ها و محتواهای خود را بیشتر به مخاطبین نشان دهید.
اگر از تصاویر خودتان استفاده می کنید، مطمئن باشید که یک دوربین با کیفیت و با وضوح بالایی در اختیار دارید. اگر کمبود تجهیزات دارید، وب سایت هایی وجود دارند که تصاویر استوکی را برای فروش گذاشته اند.
شما می توانید انتخاب های رایگانی نیز در این زمینه داشته باشید، مانند تصاویری که در وب سایت DEATH TO THE PHOTO وجود دارد. اگر بودجه شما کافی است،GETTY IMAGES برای شما وسعت انتخاب های زیادی از تصاویر حیرت انگیز را مهیا می کند که برای فروش می باشند، اما ارزان نیستند.
اگر می خواهید به جستجوی تصاویر و عکس های بخصوصی باشید، باید از فیلترها و طبقه بندی های مختلفی استفاده کنید. برخی اپلیکیشن ها مانند فتوشاپ وجود دارند که می توانند این مورد را در اختیار شما قرار دهند. البته از فیلترها و دسته بندی های موجود در اپلیکیشن اینستاگرام نیز می توانید استفاده کنید. می توانید از ابزار مورد علاقه من به نام PIXLR –O- MATIC که دارای فیلترها و طبقه بندی های زیاد و ساده ای می باشد نیز بهره ببرید.
3. طرح بندی
دیگر راه متمایز ساختن محتوای طراحی سایت و یا برندتان این است که از طرح بندی قدرتمند و منحصر به فردی در وب سایت خود به کار ببرید. استفاده از یک طرح بندی مناسب و فوق العاده که درک آن برای کاربران و مخاطبین وب سایت تان آسان است، به آن ها کمک می کند که محتوای سایت را همان گونه که شما درک می کنید، درک کنند.
شرکت مورد علاقه من در این زمینه که طرح بندی های زیبا و فوق العاده را در طراحی سایت خود دارند، CANVA می باشد. این وب سایت دارای طرح ها و تصاویر رایگان نیز می باشند و موارد پرداختی شان نیز بسیار مقرون به صرفه می باشند. بعد از انتخاب رنگ مناسب و تصاویر شگفت انگیز، طرح بندی منحصر به فرد و عالی می تواند هویت بصری یک برند و یا طراحی وب سایت را بسازد.
4. تایپوگرافی
زمانی که می خواهید پیام برند و وب سایت خود را بسازید، سبک فونتی که استفاده می کنید، به اندازه انتخاب رنگ اهمیت دارد. اگر از فونت COMIC DANS در طراحی وب سایت تان استفاده می کنید، مطمئنا تاثیرات منفی بر مخاطبین خود می گذارید.
در عوض، تحقیق کنید که کدام فونت متناسب برند و طراحی وب سایت تان می باشد. اگر از یک فونتی نیز استفاده کنید که مرورگرها نتوانند آن ها را بخوانند، شما مخاطبین زیادی را از دست می دهید. GOOGLE FONT برای یافتن فونت های رایگان بسیار مناسب است و به خوبی با طراحی سایت تان مطابقت می یابد.
تصاویر زیادی هر روزه در دنیای اینترنت منتشر می شود، اما ما ترجیح می دهیم که موارد بصری را با پست و محتوای متنی خود همراه کنیم، تنها به این دلیل که مشتریان به این طریق بیشتر و سریع تر از خود عکس العمل و واکنش نشان می دهند. اگر باور ندارید این مقاله را مطالعه کنید: نمایش محتوا همراه موارد بصری، 43 درصد بیشتر از سایر محتواها در وب سایت موثر بودند و توانستند مخاطبین را ترغیب به انجام عملکردهایی در طراحی سایت کنند.
در پایان، تنها اطمینان حاصل کنید که از این توصیه ها و موارد بصری موثر، در طراحی سایت و برند خود به کار می برید. از این رو بیشتر می توانید پیام وب سایت و برند خود را به مخاطبین خود منتقل کنید و آن ها را ترغیب کنید تا مشتری سایت شما شوند. به این ترتیب می توانید نظارگر روز افزون درآمد خود باشید و می توانید تجارت و یا طراحی سایتی را تجربه کنید که بسیار موفق و و در بازار تجاری خود چشمگیر می باشد.