ترکیب استراتژی استفاده از بهترین مطالب در وب سایت با طراحی موبایل
شما در دنیای تکنولوژی ، مطمئنا بارها راجع به طراحی وب و بازاریابی مطالب، یعنی گذاشتن مطالب مفید در وب سایت ، چیزهایی شنیده اید. این دو واژه ، در دنیای تکنولوژی در حال رشد می باشند.
در این مقاله طراحی سایت از سلسله مقاله های طراحی سایت و بهینه سازی سایت که در شرکت طراحی وب سایت اطلس وب برای شما بازدیدکنندگان و خوانندگان عزیز فراهم شده است قصد داریم تا در مورد نحوه گذاشتن صحیح اطلاعات و مطالب در طراحی سایت و در داخل وب سایت با شما صحبت نماییم و نکات بسیار مفیدی را در این زمینه به شما بگوییم.
آیا ما می توانیم طراحی موبایل و استراتژی گذاشتن مطالب مفید در وب سایت را بدون تغییر اصل موضوع یا پارامترهای طراحی با هم ترکیب کنیم؟ آیا محتوای مطالب در وب سایت ما ، به خاطر محدودیت های مربوط به طراحی برای صفحه نمایش های کوچک ، تغییر می کنند؟
حقیقت امر این است که محتوای مطالب در وب سایت نمی تواند تحت تاثیر طراحی موبایل قرار گرفته و حتی می تواند با قابلیت های بسیار بالای دستگاه های جدید ، بسیار مفید تر در وب سایت قرار گیرند. ترکیب دو استراتژی بازاریابی محتوای مطالب و طراحی واکنشگرا، می تواند تجارب زیادی را در اختیار کاربران وب سایت شما ، قرار دهند.
طراحان وب سایت چگونه می توانند اهمیت طراحی موبایل و بازاریابی مطالب و همچنین ترکیب آن ها را برای کاربران وب سایت خود توجیه کنند؟ یک سری فرصت ها پیش روی کاربران وب سایت قرار می گیرد و در نتیجه آن ها می توانند به اطلاعات بیشتری در زمینه استفاده از موبایل ها دست یابند. طراحان وب سایت از طریق گذاشتن متن، جستجوهای اینترنتی در موبایل ها با کاربران خود ارتباط برقرار می کنند. طراحان می دانند که گذاشتن مطالب عادی و مفید در وب سایت ،کلید موفقیت تجارت آن هاست که چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم ، برای وب سایت آن ها درآمد زایی می کند. زمانی که کاربران نتوانند با مطالب وب سایت شما ارتباط برقرار کنند و با درک آن ها مشکل داشته باشند ، این وظیفه وب سایت شماست که با گذاشتن مطالب عالی در زمینه بازاریابی موبایل ، به درک آن ها کمک کند. کاربران برای درک این موضوع باید با وب سایت شما ارتباط برقرار کنند و شما باید وب سایت خود را در اختیار آن ها قرار دهید.
به کاربران خود نشان دهید که چگونه وب سایت شما از دستگاه های دستی Google GoMo Meter، استفاده می کند. شما از این طریق می توانید پارامتر ها و عناصر طراحی واکنشگرا را ارتقا دهید. اگر کاربران وب سایت شما ، مطالب مهم را از صفحه نمایش های کوچک پاک کردند ، تعجب نکنید. شما در این زمان می توانید درخواست های رسانه ای و طراحی واکنشگرا را با استفاده از استراتژی محتوای مطالب به آن ها معرفی کنید و یا می توانید از طریق اصول طراحی واکنشگرای وب ، استراتژی جدیدی از بازاریابی مطالب برای آن ها ایجاد کنید و باید به کاربران خود اطمینان دهید که شما مطالب بسیار ارزشمند و مفیدی را در اختیار آن ها قرار دادید.
شما می توانید از روش های زیر استفاده کنید تا طراحی وب واکنشگرا را به آن ها نشان دهید. این نوع استراتژی ، با ویژگی های منحصر به فرد و استراتژی بازاریابی مطالب ترکیب شده و تجارب آنلاین بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

اینفوگرافیک Mobile Movement گوگل ، راجع به ترکیب دو استراتژی فوق بحث می کند.
طراحی خود را به صورت تیمی انجام دهید
برای داشتن یک طراحی واکنشگرای عالی و استراتژی داشتن مطالبی مفید،بهتر است که طراحی وب سایت خود را به صورت تیمی انجام دهید تا بتوانید مهارت های خود را در زمینه گذاشتن مطالب بر روی وب سایت بالا ببرید. طراحان وب سایت و استراتژی های بازاریابی مطالب یعنی گذاشتن مطالب مفید در وب سایت ، در موازات با هم قرار دارند. شما باید برای داشتن وب سایتی ماهرانه، از یک سری روش های خلاقانه ای استفاده کنید تا بهترین محتوا را در وب سایت در اختیار کاربران سایت خود قرار دهید و آن ها به سمت وب سایت خود بکشانید. حتی در این زمان هم بهتر است از طراحی واکنشگرا استفاده کنید.
حقیقت این است که شما باید از طراحی واکنشگرا و یا طراحی وب سایت برای موبایل و تبلت که تحت نام طراحی سایت Responsive استفاده کنید و مطالب خود را در موبایل ها به نمایش بگذارید.از زمانی که تلفن های هوشمند وارد بازار شدند، کاربران توانستند با این قابلیت، به صورت هوشمند و اینترنتی اتوبوس رزرو کنند. الان دیگر کاربران ,وب سایت آنقدر وقت ندارند که به رستوران رفته ، منوی غدا را دیده و سپس غذای خود را سفارش دهند. در عوض آن ها از تلفن های هوشمند خود استفاده کرده و به صورت آنلاین می توانند تنها با کلیک بر روی شماره تلفن، با قسمت رزرو ارتباط برقرار کرده و غذای خود را سفارش دهند.
ما از طراحان حرفه ای وب سایت انتظار داریم تا مطالب مورد علاقه کاربران را در وب سایت قرار دهند، مطالبی که واقعا به درد آن ها بخورد.آیا شما به عنوان یک طراح، قست بازاریابی در وب سایت خود ندارید؟ اصلا نترسید. دیدگاه خود را تغییر دهید. اگر فردی به شما گفت که وب سایت شما ، وب سایتی غیراستاندارد است، اصلا گوش ندهید و سعی کنید تا مطالب وب سایت خود را بسیار فوق العاده انتخاب کرده و با گذاشتن این مطالب بتوانید کاربران بیشتری را به سمت وب سایت خود جذب کنید.
استراتژی های خود را طبقه بندی کنید
نیازهای کاربران وب سایت خود را مطابق با دستگاه مورد علاقه آن ها، پیش بینی ، شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید
زمانی که شما به صورت تیمی طراحی وب سایت خود را جلو می برید، باید مطالب وب سایت خود را مطابق با نیاز کاربران در وب سایت قرار داده و سپس تجربه کاربران را در محیط موبایل بهینه سازی کنید. شما برای توسعه طراحی وب سایت خود باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید.
- کاربر وب سایت شما چه کسی است؟
- شما باید از چه اطلاعاتی در وب سایت خود استفاده کنید؟
- کاربران از چه دستگاهی برای جستجوی مطالب مورد نظر خود در وب سایت استفاده می کنند؟ شما از چه طریقی می توانید تجربه کاربران خود را در این زمینه بالا ببرید؟
- چه موقع کاربران به وب سایت شما دسترسی دارند؟
خوب اجازه دهید تا نگاهی به بازار پیتزا بیندازیم. شما خیلی گرسنه هستید و دارید از محل کار به خانه می روید.پس می توانید با استفاده از تلفن هوشمند خود، پیتزای مورد علاقه خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.شما با استفاده از طراحی واکنشگرا می توانید غذای مورد علاقه خود را به صورت اینترنتی انتخاب کنید. طراحی واکنشگرا اطلاعات را خیلی سریع و آسان در اختیار شما قرار می دهند.
قابلیت دستگاه هایی را مشخص کنید که تجربه کاربران را بالا می برند
مزیت استفاده از موبایل ، دسترسی به GPS، مرورگر موبایل، صفحه نمایش لمسی، تلفن و دوربین می باشد. طراحان می توانند با روشی خلاقانه و مفید، اطلاعات را مطابق با خواسته های کاربران، بر روی این دستگاه ها قرار دهند.
بیایید دوباره به خرید پیتزا برگردیم. وقتی شما در راه برگشت از محل کار به خانه با مترو می باشید، می توانید با استفاده از GPS فعال شده در تلفن هوشمند خود، نزدیک ترین مکان را برای خرید پیتزا مورد علاقه خود پیدا کنید.پس شما باید سری به لینک ها در وب سایت بزنید و با تلفن هوشمند خود، پیتزای مورد علاقه تان را پیدا کنید. شما می توانید بهترین مکان با بهترین غذا رو با اینترنت خود پیدا کنید. حتی می توانید با کلیک بر روی دکمه “call us” با مدیر رستواران در تماس باشید و هر آن چه که بخواهید را به منوی غذای خود اضافه کنید. GPS، مرورگر موبایل و صفحه نمایش لمسی و همچنین قابلیت های دیگر موبایل شما ، ابزاری هستند که می توانیدبه وسیله آن ها، خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

طراحی واکنشگرای PapaJohn’s، طراحی بسیار ساده ای است که می توانید از آن برای سفارش پیتزای خود استفاده کنید.
مطالب وب سایت خود را مطابق با نیاز کاربران و همچنین دستگاه مورد استفاده خود انتخاب کنید
در طراحی های سنتی وب سایت، نیاز کاربران وب سایت با محتوای مطالب گذاشته شده در وب سایت تغییر می کرد. بدین معنا که طراحان هنگام طراحی وب سایت ، موضوعات را بر مبنای موبایل ها در نظر گرفته و به خاطر همین ، نیاز کاربران با تغییر دستگاه ها ، تغییر می کرد. با توجه به گزارش گوگل در سال 2012 ، 67% از مطالب برای دستگاه ها گذاشته می شد و در دنیایی که دارای چندین صفحه نمایش برای گذاشتن مطالب می باشد ، کاربران وب سایت می توانند خرید خود را از طریق این دستگاه ها به صورت آنلاین انجام دهند.

Multi-screening ، به صورت همزمان انجام می شود و فرصت هایی زیادی را در اختیار کاربران وب سایت قرار می دهد تا آن ها بتوانند از طریق دستگاه های مختلف هوشمند ، خرید های خود را به صورت آنلاین انجام دهند.
برای توسعه مطالب خود در وب سایت و جذب هر چه بیشتر کاربران در وب سایت ، نکات زیر را مد نظر قرار دهید:
- کاربران برای دیدن مطالب در وب سایت ، به طراحی های سایت های واکنشگرا نیاز دارند. آن ها می توانند از طریق تلفن هوشمند خریدهای خود را به صورت آنلاین و از طریق وب سایت انجام داده و سریعا محصول و یا غذای مد نظر خود را خریداری کنند. حتی می توانند به دنیای مد هم دسترسی داشته باشند.
- کاربران از دستگاه های زیادی برای خرید آنلاین خود در وب سایت مورد نظر استفاده می کنند و تعداد آن ها روز به روز در حال افزایش است. حتی کاربران می توانند از طریق تبلت نیز به فروشگاه های مورد نظر خود رفته و آنلاین خرید کنند.
- مطالب وب سایت خود را تا سطح رسانه های اجتماعی گسترش دهید.بسیاری از افراد چند منظوره کار می کنند و از چندین رسانه به طور همزمان استفاده می کنند. آن ها می توانند همزمان که تلویزیون تماشا می کنند ، مطالب مورد علاقه خود را در وب سایت های مختلف جستجو کنند. کاربران می توانند با استفاده از URL ها در تلفن هوشمند خود ، خبرنامه را به صورت آنلاین دریافت کرده و پولی خرج نکنند.
- کاربران می توانند از طریق دستگاه های واکنشگرا ، به مطالب مورد نظر خود در وب سایت دسترسی پیدا کنند. تحلیل های وب سایت و تحلیل داده ها می توانند نیازهای کاربران را پیش بینی کنند.
چارچوب طراحی واکنشگرا را مد نظر قرار دهید که دستگاه های آن ، محدودیت زیادی دارند
ترکیب طراحی واکنشگرا با استراتژی بازاریابی مطالب در وب سایت، شما را به سمت تجارتی بهینه سوق می دهد و مطالب غیر مفید را از وب سایت شما حذف می کند و بر روی مطالبی تاکید می کند که برای کاربران بسیار اهمیت دارند. اگر مطالب وب سایت برای کاربران جذاب نباشد ، آن ها قطئنا به سراغ وب سایت های رقیب شما می روند و خیلی راحت مطلب مورد نظر خود را پیدا می کنند.
طراحی موبایل ، طراحان و مدیران وب سایت را قادر می سازد تا مطالب را در کوچکترین صفحه نمایش ها قرار دهند. شما به عنوان یک طراح باید برای پیشبرد مطالب خود در وب سایت، با همکاران خود صحبت کنید تا بتوانید مطالب بهینه ای را در وب سایت خود قرار دهید. شما باید با گذاشتن مطالب مورد نیاز کاربران خود ، به کاربران خود ثابت کنید که وب سایت شما منحصر به فرد است و با وب سایت های دیگر فرق دارد.
همیشه از کاربرانی که مرتبا از وب سایت شما بازدید می کنند و مطالب شما را می خوانند ، تشکر کنید
دستگاهی هوشمند بالاخص موبایل ها ، باعث می شوند تا تعداد کاربران شما در وب سایت روز به روز افزایش یابد. طراحان وب سایت، اطلاعات بسیار مهم را در این دستگاه های هوشمند قرار می دهند. تجارت ها نیز از قابلیت این دستگاه ها استفاده کرده و فعالیت های تجاری خود را به صورت آنلاین انجام داده و خدمات و محصولات را به صورت آنلاین در اختیار کاربران خود قرار می دهند. خرده فروشان هم از رسانه های اجتماعی برای پیشبرد روند تجاری خود استفاده می کنند. وب موبایل ها به تجارت ها اجازه می دهند تا مطالب مورد نیاز کاربران خود را به صورت آنلاین در اختیار آن ها قرار دهند و آن ها باید برای پیشبرد پروژه خود ، از کد های QR برای طراحی بنر ها ، برچسب محصولات و بروشورهای استفاده کنند.
نتیجه گیری
روش دسترسی افراد و کاربران آنلاین در وب سایت ها به مطالب اینترنتی ، روز به روز در حال تغییر است. دستگاه های هوشمند دارای یک سری محدودیت ها مثل صفحه نمایش کوچک ، و سرعت load پایین می باشند. البته طراحان وب سایت در مقایسه با وب سایت های سنتی ، اطلاعات بسیار مهم و ارزشمندی را در اختیار کاربران خود در وب سایت قرار می دهند تا افراد بتوانند از طریق این دستگاه ها ، به مطالب دسترسی پیدا کنند.
کاربران موبایل خیلی عجول و پر مشغله هستند.آن ها نمی خواهند که رومان بخوانند. در عوض کاربران به دنبال مطالب کوتاه و بسیار مفید در وب سایت می باشند.آن ها دوست دارند تا از طریق تبلت ، desktop یا تلفن های هوشمند خود ،خیلی سریع به مطالب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
بهتر است که کاربران ، برای داشتن بهترین مطالب در وب سایت ، از طراحی واکنشگرا استفاده کنند و از قابلیت های منحصر به فرد آن برای پیش بینی نیاز کاربران و برطرف کردن نیاز ها و خواسته های آن ها ، استفاده کنند. GPS ها ، دوربین ، ویدئو و وب سایت های مربوط به تلفن های هوشمند ، روش های نوآورانه ای را در اختیار کاربران وب سایت قرار می دهند تا بتوانند به صورت آنلاین و بهینه به مطالب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. طراحان باید برای رسیدن به اهداف بهینه سازی ، از برنامه ریزی های دقیق و رویکردهای یکپارچه در وب سایت خود استفاده کنند و با گذاشتن مطالب مورد نیاز کاربران خود ، آن ها را هر چه بیشتر به سمت وب سایت خود جلب کرده و به موفقیت برسند.