جذب کردن مخاطبین به طراحی سایت تان بسیار عالی است، اما اگر این مخاطبین به مشتریان سایت تان تبدیل نشوند، هیچ فایده ای ندارد. این مقاله دارای 39 استراتژی اثبات شده برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان سایت تان به انجام عملکردهایی در وب سایت می باشد، حال این عملکرد می خواهد مربوط به تکمیل یک فرم، قرار دادن آدرس ایمیل و یا خرید کردن از وب سایت باشد.
1.قسمت های اندکی در فرم تماس سایت خود قرار دهید.
زمانی که اطلاعاتی را در فرم وب سایت خود از بازدیدکنندگان می خواهید، تنها اطلاعات ضروری و مهم را بپرسید. در این جا مثالی از این که حتی یک بخش اضافه در فرم سایت، باعث کاهش 11 درصدی مخاطبین وب سایت می شود، وجود دارد.
2.به بازدیدکنندگان تضمین بدهید.
در تمامی خرید ها، قانون باز پس گرفتن پیش پرداخت محصول و یا سرویس سایت را برای مخاطبین خود مشخص سازید. این مورد باعث می شود میزان فروش سایت به علت اعتمادی که میان مخاطبین خود دارید، افزایش یابد.
3.استفاده از فعل های متناسب در طراحی سایت.
زمانی که دکمه های دعوت به عمل زیادی را امتحان می کنید، توجه داشته باشید که از لحن گفتاری کمک بگیرید که بازدیدکنندگان را ترغیب به انجام عملکردهایی در وب سایت می کند. برای مثال، "صندلی خود را رزرو کنید" و یا "مورد دلخواه خود را انتخاب کنید".
4. از مجوز و گواهی نامه ها استفاده کنید.
مجوز و گواهی نامه ها ریسک هایی را در سایت کاهش می دهد و مانند یک سند اجتماعی می باشند. از این موارد در صفحه اصلی محصولات سایت و صفحه اصلی وارد کردن ایمیل و ثبت نام کاربران در وب سایت استفاده کنید.
5.مزیت های محصولات و سرویس های تان را بیان کنید.
وجود لیستی از ویژگی های محصولات تان در وب سایت بسیار اهمیت دارد، اما خیلی مهم است تا به مشتریان واقعی سایت مان نیز دقیقا بگویم که چگونه محصولات تان می توانند مشکلات آن ها را حل نمایند.
6.به تیترهای وب سایت تان بسیار دقت کنید.
تیتر، شاید مهم ترین عامل صفحه اصلی طراحی سایت تان باشد. حداقل 10 نمونه تیتر را امتحان کنید و سپس از میان آن ها بهترین مورد را انتخاب کنید.
7.عوامل جذاب را در بالای صفحه وب سایت قرار دهید.
عوامل قابل کلیک و دیگر موارد این چنینی را باید در بالای صفحه سایت قرار دهید تا نتایج بهینه ای از آن ها کسب کنید.
8. از ویدئو ها برای اینکه به برند و تجارت تان ویژگی های زنده ای بدهید، استفاده کنید.
از ویدئو هایی در صفحات اصلی سایت تان استفاده کنید تا نشان دهید که چه کسانی در برند و تجارت شما حضور دارند و برند خود را به این ترتیب زنده و حاضر نشان می دهید.
9.از صفحات مشخصی در وب سایت برای تبلیغات قابل کلیک خود استفاده کنید.
اگر از تبلیغات متنی و یا تبلیغات PPC استفاده می کنید، مطمئن باشید که این بازدیدکنندگان را به صفحه مخصوص تبلیغات سایت تان هدایت می کنید (نه به صفحه اول وب سایت تان). باید این کار را به خوبی درطراحی سایت تبلیغاتی و نیازمندی خود پیاده سازی نمایید.
10.نظرات فالورهای رسانه اجتماعی و مشترکان وب سایت تان را در سایت خود قرار دهید.
مانند گواهی نامه، قرار دادن این موارد باعث می شود تا ریسک هایی در وب سایت کاهش یابد و میزان مخاطبین سایت تان هم رشد می کند.
11.از دکمه های دعوت به عمل قدرتمندی در هر محتوای سایت تان استفاده کنید.
اجازه دهید تا مخاطبین وب سایت تان دقیقا بدانند که شما می خواهید در مرحله بعدی، آن ها چه کاری انجام دهند، حال این کار می تواند کلیک روی دکمه ای باشد یا خواندن پست وبلاگ و یا تکمیل فرم.
12.پیشنهاد محصولات
لینک هایی از محتوا و محصولات متناسب با بازدیدکنندگان را در وب سایت خود قرار دهید تا آن ها را جذب سایت خود سازید و برای مدت طولانی تری، همراه خود نگاه دارید.
13.اعلام شمار محصولات باقی مانده وب سایت تان
اگر فقط تعدادی از محصولات تان باقی مانده است، حتما آن شمار را در وب سایت خود اعلام کنید (برای مثال، تنها 3 عدد از این محصول باقی مانده است")
14.از کپی برداری متن وب سایت های دیگر خودداری کنید.
برخی مشتریان وب سایت بسیار به متن های کپی شده دقت دارند. از این رو از کپی بردای دست بردارید و روی نوشته های واضح و جذاب تمرکز کنید که به بازدیدکنندگان وب سایت تان کمک می کنند تا تصمیم به خرید بگیرند.
15.انواع مختلفی از دکمه های دعوت به عمل را امتحان کنید.
دکمه های "همین حالا خرید کنید" و یا " همین حالا سفارش دهید" ممکن است بسته به این که در کجای طراحی وب سایت قرار گرفته است، چه رنگی دارد و به چه اندازه می باشد، به طور متفاوتی هم عمل کند. انواع مختلفی از این دکمه ها را امتحان کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.
16.به بازدیدکنندگان سایت بگویید که دقیقا چه مواردی را می توانند از وب سایت شما دریافت کنند.
هر چیزی که بازدیدکنندگان سایت نیاز دارند تا درباره محصولات و سرویس های شما بدانند، در اختیارشان قرار دهید: ویژگی ها و مزیت های محصولات شما چیست؟ به چه شکل می باشند؟ کاربرد های آن چیست؟ چه کسانی می توانند از آن بیشتر نفع ببرند؟ چگونه به دست مشتریان سایت می رسد؟
17.پیشنهاد های ویژه ای را به مخاطبین سایت خود ارائه دهید
به مشتریان واقعی خود بگوید که ویژگی منحصر به فرد محصولات شما به چه ترتیب است و فرق میان محصولات شما و سایر محصولات مشابه در بازار چیست؟
18. به بازدیدکنندگان تان دید کلی از مواردی که در طراحی سایت ارائه می دارید، بدهید.
زمانی که یک صفحه اصلی وب سایت را راه اندازی می کنید، هر چیزی که حواس بازدیدکنندگان سایت را پرت می کند، دور نگاه دارید، مانند نوار جستجو و یا دیگر دکمه های دعوت به عمل. صفحه اصلی وب سایت شما باید 100 درصد به منظور ترغیب بازدیدکنندگان به انجام عملکردهایی در سایت، طراحی شده باشد.
19.از موارد امنیتی و حفظ حریم شخصی در فرم وب سایت تان سخن به میان بیاورید.
سیاست های حفظ حریم شخصی می تواند باعث اعتماد کاربران به سایت شود و از این رو آن ها بیشتر آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهند. در اینجا مثالی وجود دارد که اثبات می نماید که استفاده از این چنین جملاتی در فرم وب سایت می تواند باعث 19 درصد افزایش میزان مخاطبین سایت شود.
20.مخاطبین سایت خود را هیجان زده کنید.
از لحن گفتار احساسی و داستان های مهیج و جالبی برای جذب مخاطبین و ترغیب آن ها به امتحان کردن محصولات تان، استفاده کنید.
21.برخی قسمت های فرم سایت را به صورت اختیاری قرار دهید.
اگر قرار باشد تا بخش های زیادی در فرم وب سایت خود قرار دهید، تا جایی که می شود، برخی از آن ها را به صورت اختیاری معرفی کنید تا بازدیدکنندگان سایت انگیزه بیشتری برای تکمیل فرم داشته باشند. شما می توانید همیشه اطلاعات بیشتری را در مراحل بعدی از مخاطبین سایت خود بپرسید.
22.انتظارات بازدیدکنندگان سایت PCC را تحقق ببخشید.
اگر بازدیدکنندگان توسط تبلیغات PCC به صفحه اصلی سایت تان رجوع می کنند، اطمینان حاصل کنید که متن تبلیغات تان با متن صفحه اصلی سایت تان مطابقت دارد. تبلیغات شما باید دقیقا مواردی را بگوید که بعد از کلیک کردن در سایت تان، اتفاق خواهد افتاد.
23.گزینه های پرداختی متنوعی را به بازدیدکنندگان سایت ارائه دهید.
چه باور کنید و یا خیر، هیچ کس دوست ندارد به صورت یک جا، هزینه محصول را پرداخت نماید. از این رو متدهای پرداختی متنوعی را برای راضی کردن مشتریان واقعی سایت تان ارائه دارید.
24.از گفته ها و نقل قول های مشتریان وب سایتی استفاده کنید که از شما راضی می باشند.
شکی نیست که نقل قول های مشتریان سایتی که از شما راضی هستند، بسیار در تصمیم خرید دیگر مخاطبین وب سایت تاثیر می گذارد. در حقیقت، بر اساس تحقیقات توسط ZENDESK، حدود 88 درصد از مشتریان جدید گفته بودند که انگیزه خرید شان توسط این جملات از مشتریان قبلی نشأت گرفته است.
25.ترکیب رنگ های مختلفی را در صفحه اصلی سایت تان امتحان کنید.
رنگ ها می تواند نشان دهنده موارد مختلف برای افراد گوناگون باشد (برای مثال، آبی کمرنگ می تواند نشان دهنده آرامش، سفید و قرمز می تواند نشانه استرس و عصبانیت باشد). انواع متنوعی از رنگ ها را امتحان کنید تا ببینید که کدام یک از آن ها باعث افزایش میزان مخاطبین وب سایت تان می شود.
26.از تصاویر با کیفیت در طراحی وب سایت خود استفاده کنید.
تصاویر استوک تکراری می توانند به صورت اشتباهی پیام وب سایت را به کاربر منتقل کنند. از تصاویر حرفه ای و با کیفیت، در جایی که امکان دارد استفاده کنید.
27.استفاده از دکمه های دعوت به عمل بیشتر نسبت به لینک ها.
دکمه ها نسبت به موارد قابل کلیک مانند لینک ها در طراحی وب سایت، آشکار تر می باشند، مخصوصا زمانی که کاربر، وب سایت را در ابزارهای گوشی همراه بازدید می کند.
28.استفاده از ابزاری برای چت کردن با مشتریان وب سایت.
چت کردن به صورت زنده را در طراحی وب سایت خود ممکن سازید تا بتوانید به سوالات کاربران خود پاسخ دهید و نگرانی های مشتریان واقعی خود را بر طرف سازید.
29.استفاده از جهت های راهنما.
توجه مخاطبین سایت تان را به مهم ترین عامل طراحی سایت تان توسط نشانه ها و جهت های بصری برجسته، جلب کنید. تنها دقت کنید در این مورد خوش سلیقه باشید- یعنی از علایم زیبای بصری استفاده کنید که چشمان کاربر را به خود جذب کند.
30.استفاده از طرح بندی تک ستونه.
یک آزمایش و تست نشان می دهد که طرح بندی عوامل یک طراحی سایت، زمانی که از دو ستونه به تک ستونه تغییر یافت، 68 درصد افزایش بیشتری در میزان مخاطبین سایت مشاهده شد.
31.استفاده از چهرها و شخصیت ها در طراحی سایت.
از اینکه تصویر اشخاصی را در نوار کناری وب سایت تان نزدیک به دکمه های دعوت به عمل قرار دهید، نترسید. این موارد می تواند باعث شود تا کاربر سایت دریابد که این برند یا تجارت از چه اشخاصی تشکیل شده است.
32.تضمین قیمت محصولات.
استفاده از این مورد باعث می شود تا برای آن ها اطمینان حاصل کنید که قیمت شما نسبت به رقیبان تان بسیار بهتر و عالی می باشد.
33.محتواهای کوچک و بزرگ متنوعی را تست کنید.
بر اساس نوع تجارت، محصول و یا مخاطبین تان، محتواهای کوچک ممکن است نسبت به محتوای های طولانی بهتر باشند (یا بالعکس). اطمینان حاصل کنید که انواع مختلفی از محتواها را در اندازه های مختلف تست می کنید تا دریابید که کدام مورد، متناسب مخاطبین وب سایت تان می باشد.
34.استفاده از تصویر افراد خوشحال و خندان
اخیرا اثبات شده است که این تصاویر باعث افزایش میزان مخاطبین یک وب سایت می شود.
35.اطمینان حاصل کنید که در طراحی وب سایت تان، اطلاعات تماس را به صورت کامل قرار داده اید.
به مشتریان وب سایت خود توسط قرار دادن اطلاعات کامل تماس در جایی که به سادگی دیده شوند، اطمینان و اعتماد بدهید.
36.در صفحه پرداخت محصولات، تخفیفاتی را برای مشتریان سایت قرار دهید.
می توانید ارسال محصول را به صورت رایگان انجام دهید و یا تخفیفاتی را در قیمت خود محصول برای مشتریان در نظر بگیرید.
37.بازدیدکنندگان نباید برای خرید از وب سایت تان نیازی به ثبت نام در سایت داشته باشند
برخی وب سایت ها از کاربران سایت می خواهند تا فرم ثبت نام را تکمیل کنند و سپس خریدی را انجام دهند. مطمئن باشید این روش باعث کاهش قابل توجه ای در میزان مخاطبین وب سایت تان می شود.
38.استفاده از زبان گفتاری متناسب با مخاطبین وب سایت تان.
استفاده از زبان پیچیده و مبهم و یا زبانی که به شدت ساده باشد می تواند باعث دور کردن مخاطبین وب سایت تان شود. از یک ابزار مانند Readability Score استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که متن و لحن نوشته ها با مخاطبین سایت تان مطابقت دارد.
39. موارد بسیاری را در طراحی سایت خود قرار ندهید.
زمانی که کاربران سایت با انتخاب های زیادی رو به رو می شوند، ممکن است واقعا سردرگم و کاملا از تصمیم خود منصرف شوند. هر زمان که امکان دارد، درباره محصولاتی که عرضه می دارید و یا محصولاتی که برای اکثریت مردم پیشنهاد می کنید، حتما در وب سایت توضیحات ساده و واضحی را لحاظ کنید.
توصیه: به یاد داشته باشید که کلید اصلی برای افزایش مخاطبین وب سایت تان این است که تست کنید، تست کنید و تست کنید. مورد و یا عاملی که برای یک سایت و مخاطبین آن کار می کند، ممکن نیست برای طراحی سایت دیگری کارساز باشد. به این فکر کنید که کدام استراتژی ها برای تجارت تان مناسب می باشند و سپس همان را در طراحی وب سایت خود اجرا کنید.