شما رنگ ها را در هر چیزی که در اطراف تان وجود دارد می بینید، در هر لحظه از زندگی تان با رنگ ها رو به رو می باشید- آیا تا به حال فکر نکرده اید که این رنگها چه تاثیری بر شما دارد؟ حال این تاثیر می تواند حس آرامش از آسمان آبی و زمین های سبز باشد و یا رنگ قرمزی که اشتهای تان را چند برابر می نماید و یا رنگ زردی که در فروشگاه های زنجیره ای فست فود وجود دارد، فرقی ندارد، هر رنگی نشان دهنده احساس و تاثیراتی می باشد. در اینجا یک دانش و هنر جامع و کلی در معنا و مفاهیم رنگ های مختلف وجود دارد. به عنوان یک تاجر و یا حتی یک طراح وب سایت، بسیار ضروری است که از معنای رنگ ها آگاه باشید تا به این ترتیب به طور هوشمندانه ای رنگ های مورد نیاز برای طراحی سایت های خود (یا طراحی هر گونه رابط کاربری دیگر) را انتخاب نمایید و از قدرت جادویی روانشناسی رنگ استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که رنگ ها عامل اصلی در طراحی و دنیای واقعی می باشند، از این رو شناخت آن ها و تاثیرات شان نیز به موفقیت تان در به کاربردن صحیح آن ها بسیار کمک می کند.
برای یک تجارت- چه تجارت شما و یا مشتریان باشد فرقی ندارد- بخش ها و مکان های بسیار مختلفی وجود دارد که عامل رنگ در آن نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. شما ممکن است بلافاصله به عوامل برندسازی مانند لوگو، کارت های ویزیت و لوازم التحریر تبلیغاتی فکر کنید. انتخاب رنگ ها هم چنین در ارتباطات آنلاین و بخش بازاریابی نیز بسیار مفهومی نمایان میشود: وب سایت، رسانههای اجتماعی، ایمیل ها، سخنرانی ها و هم چنین ابزار های آفلاین مانند بسته بندی محصولات و آگهی های تبلیغاتی کاغذی.
میان رنگ ها و عوامل و عواطف یا احساسات، ارتباطاتی وجود دارد که درک آن ها کمک بسیار زیادی به انتقال پیام به مخاطبین و مشتریان می نماید. درک این ارتباطات به شما میانبری به قلب مشتریان تان نشان می دهد، و هم چنین می توانید احساسات مشخصی را در آن ها برانگیزید و یا حتی موجب انجام عملکردی خاصی شوید. احساسات نسبت به تفکرات منطقی و عقلانی بر اساس حقیقت ها و ویژگی های موجود، قدرتمند تر می باشند و به کار بستن روانشناسی رنگ به تلاشهای برندسازی و طراحی شما کمک خواهد کرد تا موثرتر و کاربردی تر باشند.
در این مقاله ما سعی داریم تا تاثیر رنگ ها در بخش طراحی (مانند طراحی وب سایت) را بررسی کنیم و به اهمیت استفاده از روانشناسی رنگ در این زمینه بپردازیم.
انتخاب رنگ ها

قبل از اینکه وارد مبحث معنای مختلف رنگها شویم، موارد اندکی وجود دارد که شما ابتدا باید در ذهن خود داشته باشید:
- مخاطب این مورد هدف- شما همیشه می خواهید با یک ایده ی واضحی از این که با چه کسی صحبت میکنید، آغاز به کار کنید. بازاریابی برای کودکان و یا والدین آن ها نیاز به روش متفاوت تری نسبت به بازاریابی برای مشتریان ثروتمند و بسیار پیشرفته دارد.
- شخصیت و خصوصیت برند شما- آیا برند و تجارت شما بیشتر زنانه است یا مردانه، جدی است یا طنز، مدرن است یا کلاسیک؟ شما نیاز خواهید داشت تا نسبت به هویت برند خود احساس خوبی داشته باشید و از این رو میتوانید بهترین و مناسب ترین رنگ را نسبت به آن انتخاب نمایید.
- رقیبان شما- این مورد سختی می باشد: گاهی اوقات شما می خواهید توسط قوانین موجود در صنعت و حوزه فعالیت خود دست به کار شوید تا اطمینان به دست بیاورید که مردم کاری که شرکت شما انجام می دهید را شناسایی می کنند و گاهی اوقات شما می خواهید قوانینی را زیر پا بگذارید تا در میان جمعیت و در میان رقیبان خود پایدار و برجسته دیده شوید و در برخی موارد به این منظور روش های خلاقانه و نوآورانه ای را در صنعت و حوزه فعالیت خود به وجود می آورید.

موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در این زمینه به آن ها توجه داشته باشید:
- تفاوت های فرهنگی- رنگ قرمز نشان دهنده خوش شانسی در کشور چین می باشد، اما در آفریقای جنوبی رنگ عزاداری به شمار می آید. آمریکایی ها سبز را نشانه پول می دانند، همان طور که رنگ پول کاغذی یعنی دلار آن ها می باشد. این مفهوم از رنگ سبز، جهانی نمی باشد. شما نیاز خواهید داشت تا نسبت به تفاوت ها بر اساس مکان و موقعیت جغرافیایی که به فعالیت می پردازید، بسیار دقت داشته باشید. رنگ ها ممکن است هم چنین در طول زمان تغییرات چشمگیری را از نظر تاثیر و احساسات در بر داشته باشند: رنگ قرمز در گذشته نماد قدرت و رنگ مردانه دیده می شد، این در حالی است که آبی یک رنگ زنانه بود که برای دختران بسیار مناسب به نظر می آمد.
- حالت ها و سایه ها- یک رنگ ممکن است یک معنای کلی داشته باشد، اما سایه های روشن تر آن می توانند در مقایسه با سایه های تیره آن معنای متفاوتی نمایان سازند، این در حالی است که سایه های خنثی و طبیعی یک رنگ نسبت به حالت های مصنوعی آن تفاوت چشمگیری را در بر دارد. اطمینان به دست بیاورید که شما به مفاهیم مشخص سایه ها و حالت های مختلف یک رنگ توجه دارید. به طور مثال، اگر شما در حال استفاده از رنگ نئونی در طراحی سایت خود می باشید، گمان نکنید که آن فقط به این دلیل که سایه رنگ سبز می باشد می تواند معنای یکسانی با آن داشته باشد و می تواند برندتان را دوستدار طبیعت و محیط زیست نشان دهد.
- ترکیبات رنگی- شما احتمالا قصد دارید تا بیش از یک رنگ در طراحی وب سایت خود به کار ببرید و از این رو نیاز خواهید داشت تفکراتی را در زمینه این که چه رنگ هایی با یکدیگر به خوبی عمل می کند و یا کدام رنگ های ثانویه می تواند به شما در افزایش برجستگی و انتقال پیام کمک کند، در ذهن خود بپرورانید.
به عنوان مثالی از یک تجارت که در این زمینه اشتباهی را مرتکب شد، تنها به فاجعه ای که HEINZ PURPLE KETCHUP داشت، نگاهی بی اندازید.
حالا بیایید به این امر بپردازیم که تمامی این رنگ ها به چه معنا می باشند.
تمامی مفاهیم رنگ در رنگین کمان.
قرمز برای انرژی، خطر و شور و عشق به کار می رود.

قرمز و زرد یک ترکیب کلاسیک است که بیشتر نمایان گر رستوران های "فست فود" می باشد. طراحی این لوگو توسط CHOCOBORACER برای CHICKEN HEADS انجام شده است.
چه معنایی را در بر دارد.
در ارتباط با گرمای انرژی و شور و علاقه می باشد. ما زمانی که عصبانی هستیم، رنگ قرمز را در ذهن خود تصور می کنیم، هم چنین رنگ خون است، و می تواند رنگ قدرتمندی در برندسازی و طراحی وب سایت محسوب شود. به قرمز پررنگ در ماشین های آتش نشانی و یا تابلوی " توقف" در راهنمایی و رانندگی دقت کنید. گفته می شود قرمز می تواند اشتها را برانگیزد و به این دلیل است که در بیشتر رستوران های زنجیره ای فست فود، رنگ محبوبی به شمار میآید- از همه مشهور تر، MCDONALD, S می باشد که رنگ قرمز را با رنگ پایه دیگر یعنی زرد ترکیب می کند.
NETFLIX از رنگ قرمز برای جلب توجه کاربران به سیستم عامل خود استفاده می نماید. هم چنین از رنگ قرمز در عامل دعوت به عمل خود به کار میبرد تا کاربران به ثبت نام کردن و پیوستن در این برنامه بپردازند. دیگر برند مشهور با رنگ قرمز COCA COLA می باشد. شاید بسیار جالب باشد که مشاهده نمایید که چه اتفاقاتی با طراحی مجدد بسته بندی اخیر COCA COLA روی داده است. آن ها از رنگ قرمز آیکونیک اندکی فاصله گرفتند و به سمت مطابقت دادن طعم های رژیمی با رنگ های دیگری سوق یافتند.
چگونه از آن استفاده کنید.

قرمز و مشکی یک ترکیب پر رنگ می باشند که مردانه و قدرتمند است. طراحی توسط TORVS انجام پذیرفته است.
اگر شما دارای برند برجسته می باشید و می خواهید پایدار دیده شود، رنگ قرمز میتواند متناسب ترین انتخاب برای شما محسوب شود. انرژی بالای این رنگ باعث میشود تا انتخاب عالی برای نوشیدنی های کافئین دار، ماشین های پرسرعت و یا ورزش ها باشد. با ویژگی افزایش اشتهایی که این رنگ دارد، بسیار برای رستوران هایی که می خواهند مشتریان گرسنه خود را جذب نمایند، انتخاب ارجحی محسوب می شود. هم چنین این رنگ می تواند به عنوان هاله رنگی در بسته بندی ها برای جلب توجه به مواردی استفاده شود و یا کاربران به وسیله این رنگ می توانند به دکمه "همین حالا آن را خرید کنید" در وب سایت ها مجذوب شوند.
نارنجی نماد خلاقیت، جوانی و اشتیاق است.

چه معنایی می دهد.
به عنوان یک رنگ ثانویه، نارنجی حرارت و گرمای رنگ قرمز را با حس بازیگوشی و شادابی و لذت رنگ زرد عجین می کند. این رنگ بدون اینکه همانند قرمز جسورانه و قدرتمند باشد، توجه افراد را جلب می نماید. این رنگ برای نشانه های هشدار دهنده و لباس هایی که باید قابلیت مشاهده بالایی داشته باشند نیز استفاده می شود. نارنجی رنگ انرژی بخش یا انرژی زا است که میتواند شادابی، سرزندگی و سلامتی را به خاطر بیاورد. رنگ نارنجی با ویتامین c و پرتغال ارتباط بسیار بالایی دارد. این یک رنگ جوان نیز به شمار می آید که حس سرگرمی و سرزندگی را به مخاطب القاء می نماید.
مثال خوب از استفاده از رنگ نارنجی برای ارتباط با مخاطبین جوان به روش جالب می تواند NICKELODEON باشد. برای تبلیغ انرژی و فعالیت، GATORADE از یک رنگ نارنجی برای پیچ و تاب رعد و برق استفاده کرد، این در حالی است که نارنجی هم چنین رنگ محبوبی برای نوشیدنی های گرمسیری مانند FANTA به حساب می آید. ممکن است دلایل تاریخی غیر معمولی در پشت انتخاب رنگ یک برند وجود داشته باشد: برند لوکس HORMES رنگ نارنجی را انتخاب کرد، زیرا تنها مقوای رنگی در دسترس در جنگ جهانی دوم بود. این یک رنگ مطمئن می باشد اما معمولا ارتباطی با لوکس بودن و ثروتمندی ندارد.
چگونه استفاده می شود.

رنگ نارنجی یک حس خلاقانه غیر قابل انتظاری را به تجارت اقتصادی در این لوگو ارائه می دهد که توسط CROSS THE LIME ساخته شده است.
رنگ نارنجی می تواند انتخاب عالی برای برندهای خلاق و جوان باشد که می خواهند اندکی نسبت به رقیبان خود متمایز دیده شوند. هم چنین رنگ دوستانه و صمیمانه ای می باشد که عملکردهایی را، مانند رنگ قرمز، بر می انگیزد و می تواند به عنوان هاله رنگی برای جلب چشمان و ترغیب به فعالیت و انجام دادن کارهایی استفاده شود.
زرد برای شادی، امید و موارد ناگهانی و غیر منتظره استفاده می شود.

چه معنایی می دهد.
بله رنگ زرد. رنگ خورشید، صورت های خندان و آفتابگردان. این یک رنگ سراسر شادی و حس مثبت می باشد. هم چنین رنگ دیگری است که توجه شما را جلب می کنند و به این دلیل می تواند برای نشانه های هشدار دهنده مانند رنگ قرمز و نارنجی مورد استفاده قرار بگیرد.
هاله های طلایی برند MCDONALDS (که در اصل زرد می باشند) مورد شناخته شده در سطح جهان می باشند که می توانند به طور مستقیم سمبل یک رستوران فست فود نیز به شمار آیند.
چگونه استفاده می شود.

این سایه از رنگ زرد به خوبی برای برند شاد و سلامتی WHY BAR در این بسته بندی که توسط MARTIS LUPUS انجام شده است، کار می کند.
رنگ زرد انتخاب عالی برای مواقعی محسوب می شود که ویژگی سرعت، سرگرمی و کاهش هزینه مهم ترین موردی است که می خواهید در برند خود به نمایش بگذارید. نسبت به استفاده از سایه های مختلف این رنگ بسیار دقت داشته باشید: رنگ زرد روشن می تواند توجه مردم را به طور مستقیم جلب کند و روش مفیدی برای برجسته سازی یک طراحی سایت به شمار می آید. رنگ گرم و کم رنگ زرد می تواند نشان دهنده طبیعی بودن و سلامتی باشد، این در حالی است که رنگ زرد نئونی نشان از مصنوعی بودن دارد.
سبز برای طبیعت، رشد و هارمونی به کار می رود- می تواند سمبل ثروت و پایداری نیز باشد.

رنگ سبز به خوبی با موارد طبیعی در این بسته بندی ارگانیگ بامبو که توسط TOMDESIGN.ORG برای MIDORI WAY طراحی شده است، کار می کند.
به چه معنا است.
رنگ سبز در سراسر جهان نماد طبیعت می باشد زیرا ارتباط بسیار بالایی با علف، گیاهان و درخت ها دارد. هم چنین میتواند نشاندهنده رشد و تولدی دوباره، بهار و تجدید و بازیابی باشد. مفهوم دیگر این رنگ مربوط به سبز روشن می شود که برای انجام عملکردهایی مورد استفاده قرار می گیرد. در ایالات متحده آمریکا، رنگ سبز (بخصوص سبز تیره) در ارتباط با پول می باشد و از این رو می تواند نشان دهنده پایداری، رفاه و کامیابی نیز باشد.
سبز هم چنین اغلب در کنار رنگ پایه قرمز، زرد و آبی می تواند، رنگ چهارم به شمار آید، و حس تعادل بصری را به وجود می آورد که در نتیجه، تاثیر آرامش بخش و تسکین دهنده ای را بر جای می گذارد. برندهای مشهور که از سایه های مختلف رنگ سبز استفاده کرده اند شامل STARBUCKS, SPOTIFY و WHOLE FOODS MARKET می شوند.
چگونه استفاده می شود.

دو سایه از رنگ سبز تناسب عالی برای این لوگو برند طبیعت دوستانه دارد که توسط ULTRATJARNA طراحی شده است.
ارتباط با طبیعت این رنگ باعث شده است تا انتخاب موجه برای یک برندی باشد که طبیعت دوستانه، ارگانیک و پایدار است. همانند رنگ زرد، از این حقیقت آگاه باشید که در حالی که حالت های روشن تر و خنثی سبز می تواند نشان دهنده طبیعت باشد، اما نسخه های میانی این رنگ مفاهیم کاملا متفاوت را در بر دارد و می تواند هارمونی کمتر و حس مصنوعی را انتقال دهد. در طراحی وب سایت ها، یک عامل دعوت به عمل سبز رنگ میتواند "پیش رفتن یا جلو رفتن" را پیشنهاد دهد- اگرچه در مقابل رنگ قرمز می باشد که حس اورژانسی بودن و ضرورت را ایجاد می نماید.
رنگ آبی برای آرامش، اعتماد و هوش به کار می رود.

چه معنایی می دهد.
آبی، رنگ محبوبی در سراسر دنیا می باشد. زمانی که اولویت های شخصی برای هر دو جنسیت پیش می آید و هم زمانی که بحث لوگوهای تجاری در میان است، این رنگ انتخاب خوبی است. این رنگ سادگی و آرامش را به همراه دارد و میتواند نماد مسئولیت پذیری و هوش و تخصص باشد. آبی یک رنگ پیشرو برای موسسه های شرکتی معتمد و معتبر می باشد و در این زمینه اغلب همراه با رنگ خاکستری است:
- IT companies e.g. Intel, Microsoft, IBM, HP, Dell
- Finance institutions e.g. American Express, Visa, Goldman Sachs, PayPal
- Big corporations e.g. Procter & Gamble, General Electric, General Motors, Boeing and Lowe’s
- Blue is also the natural choice for professional network LinkedIn.
جالب است بدانید که آبی رنگ انتخابی برای شبکه های اجتماعی متعددی می باشد. فیس بوک آبی است- در واقع بنیانگذار آن یعنی ZUCKERBERG در تشخیص سبز و قرمز نابینایی داشت و آبی بهترین رنگی بود که او می توانست ببیند. اعتماد و استقلال در این رنگ به خوبی با مفهوم شبکه های اجتماعی همراه می باشد و تمامی نگرانی های مربوط به حفظ حریم شخصی و داده ها و مواردی از این قبیل توسط رنگ آبی کاهش می یابد. هم چنین توییتر نیز به رنگ آبی است. خیلی از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی را می توانید با این رنگ بیابید.
چگونه استفاده می شود.

دیگر بخشی که "اعتماد" برترین ویژگی محسوب می شود: آبی به خوبی در این بسته بندی BABYSAFE که توسط DAENERGYSALEINA ساخته شده است، کار می کند.
اگر میخواهید بلافاصله ویژگی اعتماد و تخصص گرایی را به مخاطبین خود انتقال دهید، رنگ آبی می تواند انتخاب مهم و بسیار ارزشمندی به شمار بیاید. از جایی که این رنگ در سراسر جهان محبوب است، انتخاب عالی در مواقعی به شمار می آید که می خواهید هم نظر مخاطبین زن و مرد را به سمت خود جلب نمایید. ارتباط آبی با حس آرامش و سکون و راحتی باعث شده است تا انتخاب خوبی برای تجارت هایی به شمار رود که مربوط به درمان، معالجه، ریلکسیشن، مدیتیشن و مواردی از این قبیل می باشد.
رنگ بنفش برای لوکس، مرموزیت و معنویت به کار می رود.

چه معنایی می دهد.
بنفش رنگ حیرت انگیزی است. می تواند هم نمایانگر حس گرم و سرد باشد. بنفش اشتیاق و انرژی رنگ قرمز را با آرامش و سکون رنگ آبی ترکیب می نماید. به دلیل این ویژگی ها همراه با وفاداری، بنفش معتبر و لوکس می باشد. بنفش از قدیم سمبل گرانی بوده که به این معنا است که تنها افراد و خانواده های ثروتمند و اشرافی استطاعت مالی دارند. طبقه های حکمرانی و پادشاهی و شاهزاده ها در دوران قدیم لباس های بنفش می پوشیدند و ملکه ELIZABETH برای هر کسی خارج از خانواده سلطنتی، پوشیدن رنگ بنفش را ممنوع کرده بود. رنگ بنفش هم چنین در ارتباط با مذهب و روحانیت نیز می باشد، پادشاهان و حکمرانان قدیمی این رنگ را به عنوان فرزندان خداوند تلقی می کردند و به طور کلی این رنگ در مذهب ها معنای بخصوصی دارد، از جمله CATHOLICISM, JUDAISM و BUDDHISM. هم چنین این رنگ هم اکنون رنگ سال می باشد. بنفش، انتخاب شرکت PANTONE برای رنگ سال 2018 می باشد.
برندها در انتخاب رنگ هایی که باید انجام دهند، همیشه استراتژیک عمل نمی نمایند. YAHOO، درست مانند داستانی که در خود نهفته دارد، از رنگ بنفش به کار می برد، زیرا ارزان ترین رنگ در دسترس برای بازسازی دفاتر خود در روزهای ابتدایی به شمار می آمد. شما می توانید استفاده معقول تری از رنگ بنفش را در برند ASPREY مشاهده کنید که یک شرکت بریتانیایی همراه با تاریخچه ای است که به سال 1700 و حکومت سلطنتی برای هر پادشاه بریتانیایی از زمان ملکه ویکتوریا، باز می گردد.
چگونه مورد استفاده قرار می گیرد.

بنفش انتخاب متناسبی برای ناشران کتاب عرفانی و افسانه ای (نیازی به گفتن نیست که نام ناشر چیست) به شمار می آید. این لوگو بنفش PIXIE می باشد که توسط YASE برای PURPLE PIXIE ساخته شده است.
زمانی که می خواهید تا حس لوکس، ثروتمندی، اشرافی را به مخاطبین خود انتقال دهید، این رنگ را با طلایی برای اعجاب انگیزی بیشتری همراه کنید و یا از آن رنگ زمانی که می خواهید مرموزیت و یا معنویت یک طراحی و یا برند را افزایش دهید، به کار ببرید. سبز را نیز می توانید برای ایجاد کنتراست عالی در طراحی ها و برندها خود همراه رنگ بنفش به کار ببرید و هم چنین رنگ صورتی برای تاکید حس زنانه نیز می تواند همراه این رنگ برجسته نمایان شود.
رنگ های خنثی.
رنگ مشکی برای قدرت، ظرافت، زیبایی و پیچیدگی به کار می رود.

چه معنایی در بر دارد.
اگر چه رنگ مشکی می تواند مفاهیم منفی را در خود داشته باشد- نماد مرگ، ترس و غم و اندوه- به طور کلی در ارتباط با قدرت و ظرافت و زیبایی نیز می باشد، مخصوصا زمانی که بحث برندسازی و بازاریابی به میان آید. مشکی پررنگ، برجسته، قدرتمند و اندکی مرموز می باشد هم چنین میتواند نماد ترس و غیر قابل دسترس بودن را نیز به خوبی در معرض نمایش بگذارد. به طور همزمان، یک رنگ خنثی است و اغلب برای تایپوگرافی در طراحی سایت ها و اپلیکیشن ها و دیگر عوامل کاربردی به کار می رود.
برندهای لوکسی مانند CHANEL و DIOR همه چیز را در لوگو سفید و مشکی آیکونیک خود، مدرن نگاه می دارند. برندهایی مانند این موارد می خواهند اندکی ترسناک و غیر قابل دسترس به نظر برسند تا به این ترتیب امیدبخش و منحصر به فرد تلقی شوند. لوگو JAMES BOND 007 مشکی است. لوگوهای روزنامه نیز هم چنین تمایل دارند تا به صورت مشکی نمایان شوند، زیرا به تاریخچه موراد چاپی سیاه و سفید باز می گردد. البته، بیشتر برند ها دارای نسخه سیاه و سفید از لوگو خود مانند موارد چاپی و انتشارات نیز می باشند که به نظر ارزان تر از انتشارات رنگی هستند.
چگونه استفاده می شود.

اگر می خواهید تا حس لوکس بودن را انتقال دهید، ترکیب رنگ سیاه و سفید نمی تواند گزینه اشتباهی برای شما محسوب شود. در ترکیب مشکی با رنگ طلایی، نقره ای و یا حتی بنفش اشرافی، باعث می شوید تا برندتان ویژگی پرستیژ و منحصر به فرد بودن بالایی را به نمایش بگذارد. از طرف دیگر، مشکی می تواند هم چنین با رنگ های روشن برای کنتراست استفاده شود و زمانی که با رنگ های قدرتمندی مانند قرمز و نارنجی به کار رود می تواند بسیار تاثیرگذار و حتی خشونت آمیز احساس شود.
رنگ سفید نشان از خلوص، بی گناهی و مینیمالیستی و سادگی دارد.

طراحی مینیمالیستی این برند روی خلوص و پاکی تاکید دارد، این در حالی است که به حرف C قرمز این برند کمک می کند تا در طراحی برچسب با پیش زمینه سفید، پایدار دیده شود. این طراحی توسط WOODEN HORSE برای CABBY S RUN انجام شده است.
چه معنایی می دهد.
اگر در این زمینه دانش داشته باشید، احتمال خواهید دانست که رنگ سفید واقعا دربردارنده تمامی رنگ های رنگین کمان است- اما برای چشمان غیر مسلح، سفید کاملا برعکس این موضوع می باشد: به عنوان یک موردی محسوب می شود که هیچ رنگی را در بر ندارد. رنگ سفید نشان دهنده خلوص و بی گناهی است و زیبایی مینیمالیستی را می سازد. این امر می تواند، ساده، مدرن و شفاف باشد. هم چنین یک رنگ خنثی به شمار می آید و به عنوان رنگ پایه برای دیگر رنگ های هیجان انگیز در نظر گرفته می شود.
تبلیغات و بسته بندی APPLE تصویر قدرتمندی از چگونگی این که رنگ سفید می تواند برای زیبایی های مدرن و مینیمالیست استفاده شود که طراحی بسیار زیبایی را در معرض نمایش بگذارد، محسوب می شود. MARC JACOBS یک لوگو مشکی ساده را در باکس های لوکس و پاکت های خرید سفید رنگ پرینت گرفت و چاپ نمود. برندهای زیبایی و سلامتی که می خواهند حس خلوص و طبیعی بودن مواد تشکیل دهنده محصولات خود را به مخاطبین ارائه دهند، از رنگ سفید در بسته بندی های خود استفاده می کنند. این رنگ مطمئنا رنگ پایه برای برندهای مجالس عروسی است. سفید ارتباط مستقیمی با عروس، عروسی ها و یا بکارت و باکره بودن دختران دارد.
چگونه مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی این بسته بندی سفید رنگ توسط IMEEOO8 همه چیز را ساده و واضح نگاه می دارد.
فضای سفید می تواند در یک طراحی همانند دیگر عوامل خلاقانه، نقش مهمی را در بر داشته باشد. رنگ سفید تمایل دارد تا رنگ مورد استفاده برای پیش زمینه در طراحی سایت ها باشد که اطمینان حاصل می نماید متن ها در این رابط های کاربری به راحتی خوانده می شوند. هم چنین سفید به عنوان هاله ثانویه در ترکیب رنگی استفاده می شود. همراه با رنگ های پاستلی، این امر نشان دهنده بهار و زنانگی می باشد، در ترکیب با رنگ مشکی ساده این مورد کلاسیک و مینیمالیست می شود. زمانی که بحث رنگ سفید به میان می آید، شما هر رنگی را می توانید در آن استفاده نمایید.
خاکستری نشان از تخصص، حرفه ای، رسمی و آیین و رسوم دارد.
یک طراحی وب سایت خاکستری و مشکی مدرن و رسمی توسط MILA JAMES CANN را در تصویر بالا می بینید.
چه معنایی می دهد.
خاکستری، یک رنگ با ویژگی مسئولیت و بالغ بودن است و با رنگ خاکستری موی افراد مسن ارتباط دارد. مفاهیم مثبت آن شامل رسمیت و استقلال است، این در حالی است که مفاهیم منفی آن می تواند محافظه کارانه، مطابق با آیین و کمبود احساسات باشد. این رنگ امن، کاملا آرام، جدی و محافظت کننده به نظر می رسد.
خاکستری به ندرت رنگ برجسته ای در معرض نمایش قرار می گیرد. NINTENDO لوگو خاکستری را از سال 2008 تا 2016 پشتیبانی می نمود و حالا به رنگ قرمز روزهای ابتدایی خود بازگشته است. برند جواهرات SWAROVSKI دارای لوگو خاکستری رنگ می باشد، اگر چه شما اگر به وب سایت آن ها نگاه کنید، رنگ مشکی را نیز مشاهده می نمایید. به این ترتیب، بیشتر رنگ خاکستری در این وب سایت را به عنوان رنگ ثانویه درک خواهید کرد. رنگی که نقش پشتیبانی از رنگ های دیگر را در بر دارد و باعث برجسته تر و قدرتمندتر دیده شدن آن ها می شود.
چگونه از آن استفاده می شود.

استفاده از رنگ خاکستری به عنوان رنگ اصلی به خوبی برای طراحی بسته بندی زیبا و با ظرافت SLEEK توسط SYAKURA کار می کند.
اگر دارای برند جدی می باشید و می خواهید تا قدرت و ثبات موسسه شرکتی خود را به مخاطبین و مشتریان انتقال دهید، از رنگ خاکستری استفاده کنید. این رنگ را با آبی برای نهایت نمایش ویژگی محافظه کارانه و استقلال ترکیب کنید. هم چنین یک رنگ محبوب در طراحی سایت ها نیز می باشد. شما ممکن است رنگ خاکستری را جایگزین رنگ سفید برای پیش زمینه طراحی سایت خود به کار ببرید. هم چنین ممکن است بخواهید از این رنگ به عنوان جایگزین متن مشکی برای کنتراست با سختی کمتر و راحتی در خواندن متن ها استفاده کنید.
بهترین رنگ های دیگر.
قهوه ای برای سلامت، صمیمیت و راستی به کار می رود.

رنگ قهوه ای انتخابی است که تاثیر رسمی و سنتی را به لوگو WELSH BAKERY می افزاید که توسط ULTRASTJARNA طراحی شده است.
چه معنایی می دهد.
قهوه ای یک رنگ طبیعی است و در ارتباط با کره زمین و نماد پایداری و پشتیبانی می باشد. با توجه به معنا و مفهوم این رنگ نسبت به کره زمین، قهوه ای می توانند سمبل کشاورزی و زراعت و دیگر فعالیتهای بیرون و خارج از منزل باشد. این رنگ گرم و دوستانه، کاربردی و مستقل بوده و هم چنین میتواند نمایانگر آیین و رسوم قدیمی و تثبیت شده باشد.
قهوه ای رنگی نیست که اغلب در لوگو ها استفاده شود. زمانی هم که به این ترتیب باشد، تمایل دارد تا ویژگی اتحاد و یکپارچگی را به نمایش بگذارد. قهوه ای یک رنگ معمول برای شرکت ها می باشد. USP از رنگ قهوه ای برای نشان دادن استقلال و مستقل بودن برند خود استفاده نمود (اگر همراه این رنگ، اندکی رنگ زرد اضافه شود، نشان دهنده گرم و صمیمی بودن است). تا همین اواخر یعنی تا 2010، این شرکت یعنی USP از این رنگ در شعار برند و تجاری خود نیز به کار می برد: "قهوه ای می تواند چه کاری برای شما انجام دهد؟"
چگونه مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ قهوه ای انتخابی است که تاثیر رسمی و سنتی را به لوگو WELSH BAKERY می افزاید که توسط ULTRASTJARNA طراحی شده است.
چگونه مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ صورتی در این طراحی بسته بندی توسط FRESH APPLE برای MY FIT DAY به شما می گوید که مختص زنان می باشد.
چه معنایی می دهد.
در عصر و دوره مدرن، بسیار احتمال دارد تا رنگ صورتی را مشاهده کنید و به فکر دختر بچه های کوچک، شکلات های پشمکی و آدامس های رنگ روشن نیفتید. صورتی نمایانگر حس زنانه رمانتیک، مهربانی و حساسیت می باشد. اصالتا این رنگ شیرین، بامزه، جذاب و دلربا است.
این رنگ همانند رنگ قهوه ای به ندرت در لوگوها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده های معمول از صورتی کم رنگ مربوط به برندهای BARBIE و COSMOPOLITAN است که مخاطبین مد نظرشان واضح و مشخص می باشد. و BASKIN ROBBINS و DUNKIN DONUTS دیگر برندهایی می باشند که از ویژگی شیرینی و دلربایی این رنگ صورتی بهره برده اند. شرکت های مجالس عروسی و دیگر برند های زنانه از رنگ صورتی روشن تر به کار میبرند. استفاده های غیر معمول از این رنگ در برندهایی مانند LYFT و TMOBILE است- که هر دو برندهای چالشی می باشند که می خواهند در میان رقیبان خود برجسته باشند و از ویژگی بازیگوشی و سرگرمی و قابل دسترس بودن این رنگ به کار می برند.
چگونگی استفاده از این رنگ.
رنگ صورتی در طراحی بسته بندی SNACK توسط MARTIS LUPUS.
استفاده از رنگ صورتی باعث می شود تا پیام سریع و کوتاهی را به مخاطبین برسانید که "این برند برای زنان می باشد".
رنگارنگ نماد و سمبل جالب، متنوع و خوش بین می باشد.

چه معنایی می دهد.
تا به اینجا ما به معنا و مفهوم تک تک رنگ ها نگاه کرده و بررسی کرده ایم. از این رو زمانی که شما همه آن ها را با هم استفاده کنید، چه اتفاقی می افتد؟ در این طراحی های چند رنگ چه احساساتی وجود دارد؟ در حالی که برندسازی تک رنگ می تواند تمرکز و سبکی را به وجود آورد، برندسازی رنگارنگ می تواند نشان دهد که یک برند شاداب، غیر رسمی، صمیمانه و خلاق باشد.
هم چنان که شما می توانید تصور کنید، برندهای کودکان اغلب طراحی های چند رنگ می باشند- به TOYS "R" US و CRAYOLA فکر کنید- اما برندهای بزرگسالان می توانند با این سبک نیز خلاقانه به نظر برسد. گوگل از رنگ های متعددی در لوگوی خود استفاده می کند تا شادابی و صمیمیت برند خود را در معرض نمایش بگذارد. مورد حیرت انگیز دیگر می توانند EBAY باشد، لوگو رنگارنگی را تا سال 2017 در بر داشت و از آن به بعد لوگو خود را تنها به منظور ساده سازی به یک رنگ تغییر داد (البته لوگو رنگارنگ هم چنان در وب سایت شان استفاده می شود). به همین ترتیب، APPLE لوگوی خود را از حالت سیب راه راه رنگارنگ به یک سیب نقره ای براق تغییر داد.
چگونه از آن استفاده می شود.

یک لوگو رنگارنگ در این طراحی توسط CARMEN VERMILLION برای JUANITA KIDS DENTISTRY را مشاهده می کنید که این پیام را به مخاطبین خود منتقل می کند: "این لوگو و برند برای کودکان است".
در جایی که شما می توانید بیشتر رنگ ها را در طراحی خود به کار ببرید، چرا یک رنگ را به تنهایی انتخاب می کنید؟ استفاده از رنگ های بسیار در برندسازی و طراحی های تان می تواند روش عالی برای پایدار بودن، نشان دادن شادابی و صمیمیت و جلب توجه کودکان و یا حتی مخاطبین خلاق تر، محسوب شود. به این فکر کنید که آیا شما میخواهید از رنگ های مکمل برای برجسته سازی برند خود استفاده کنید و یا می خواهید از رنگ های تک و مجزا به کار ببرید تا هارمونی بیشتری را در طراحی و لوگو و یا برند خود ایجاد نمایید، و یا شاید بخواهید از سه رنگ برای تاثیر فعال و پویا استفاده نمایید. شما می توانید درباره این ترکیبات رنگی مختلف با استناد بر تئوری رنگ ها در این مقاله، اطلاعات بیشتری را به دست آورید.
متالیک برای ثروتمندی، موفقیت و رفاه و کامیابی استفاده می شود.

این ترکیب نقره ای و بنفش روی پیش زمینه مشکی می تواند منحصر به فرد بودن این تجارت را نمایش دهد و مشخصا بیان می کند که این لوگو برای کودکان نیست. کارت بیزینس و یا کارت ویزیت طراحی شده توسط ULTRASTJARNA برای SPECIALTY PARTY RENTALS.
چه معنایی می دهد.
طلا و نقره هر دو اساسا فلزهای گرانبها می باشند و در ارتباط با ثروتمندان و جواهرات گران قیمت هستند. اغلب در ترکیب با رنگ مشکی، و با اضافه کردن رنگ فلز پر زرق و برق می توانید بلافاصله به برند خود حس فریبندگی و جذابی را بدهید. طلا رنگ یک شخص برنده و موفق است، به مدال های طلایی فکر کنید که در مسابقات ورزشی به نفر اول داده می شود و می تواند نشان دهنده پیروزی و کامیابی باشد. این یک رنگ گرم در ارتباط با زرد می باشد که ویژگی های انرژی بخش و شادابی آن را به همراه دارد. نقره اندکی رنگ خنک تر و دارای حس لوکس و ثروتمندی کمتر می باشد، و در وهله دوم قرار می گیرد اما هم چنان نشان دهنده زیبایی و ظرافت و نعمت است. مقام سوم در رنگ های متالیک به برنز تعلق می گیرد که کیفیت رنگ قهوه ای را در بر دارد و بیشتر به کره زمین، طبیعت و بالغ بودن ارتباط دارد.
ROLEX از یک تاج پادشاهی طلایی در لوگو خود به کار می برد، این در حالی است که LAMBORGHINI و PORCHE از عوامل طلایی نیز در لوگو خود نیز بهره می برند. THE LOUIS VUITTON هم از رنگ طلایی و قهوه ای به کار برده است. واضح است که رنگ طلایی نشان از اشرافی بودن و لوکس بودن است. از طرف دیگر، نقره ای در بیشتر لوگوهای ماشین به کار می رود مانند VW, TOYOTA, HYUNDAI, NISSAN, AUDI, MERCEDES که در هر صورت نشان دهنده کیفیت و کارایی است.
چگونه استفاده می شود.

فویل طلایی براق در پیش زمینه مشکی باعث شده است تا برچسب این نوشیدنی و بسته بندی آن که توسط ESTEBAN T برای PETIT VERDOT ساخته شده است، حس منحصر به فردی را به مخاطبین انتقال دهد.
افکت های متالیک می توانند برای بازسازی در دنیا آنلاین سخت و دشوار باشند- آن ها در واقعیت اجزا و یا بافت محصولات می باشند تا خود رنگ. طلا ضرورتا یک زرد براق و نقره ای یک خاکستری براق و در نهایت برنز یک قهوه ای براق است. شما می توانید حالت ها متالیک را در یک وب سایت و یا یک لوگو با استفاده از سایه و برجسته سازی آن ها پیشنهاد دهید، اما تاثیر کلی آن ها در موارد چاپی و انتشاراتی جایی که شما از یک فویل استفاده می کنید تا آن متالیک را نمایان سازید، بیشتر می باشد. در نهایت در این زمینه برای ایجاد حس لوکس و شیک بودن، هیچ ترکیب رنگی قشنگ تر از مشکی و طلایی نمی باشد.
وارد شدن به دنیای رنگ ها.

گزینه های رنگی مختلف، دنیای کاملا جدید سرشار از احتمالات را به روی ما می گشاید. طراحی بسته بندی از CATUS برای VIVO BEM.
البته، این یک دانش واقعی نیست. مردم ممکن است دارای اولویت ها شخصی باشند که بر این ویژگی های بیولوژیکال تاثیر می گذارد. هم چنین فرهنگ ها در تفسیر ها و تعبیرهای خود متفاوت می باشند. در برخی موارد نیز شما موردی دیگری در ذهن دارید که می خواهید آن را مورد ملاحظه قرار دهید.
حالا شما قوانین را می شناسید، شما می توانید با آن ها سروکار داشته باشید و دریابید که چه مواردی برای شما کار می کند. از این که آن ها را زیر پا بگذارید، نترسید. تنها اطمینان به دست بیاورید که شما با هدف خاصی در ذهن خود این کار را می کنید و بدون منطق و استدلال، ترکیب رنگی را بدون ملاحظه اثرات نهایی آن بر مخاطبین و مشتریان خود بر نمی گزینید.
کلیدی اصلی در این جا مانند هر عامل دیگری در طراحی، این است که به تست طراحی خود بپردازید و دریابید که آیا ترکیب رنگی که برای رابط کاربری مد نظرتان انتخاب کرده اید، با اهداف شما و انتظارات کاربران تان مطابقت دارد یا خیر.حالا شما معنای هر رنگ را می دانید؟ هم اکنون باید با تحقیقات و بررسی هایی، بهترین انتخاب رنگ را برای تجارت و برند خود انجام دهید.
اگر مواردی از قلم افتاده است، می توانید در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.