پیشنهاد ویژه: داشتن وب سایت فروشگاهی، کاملا اختصاصی تنها با 100 هزار تومان. (طراحی سایت ارزان )

داشتن بهترین سایت فروشگاهی در کمترین زمان تنها با 100 هزار تومان

مشاهده اطلاعات بیشتر
طراحی وب سایت متریال دیزاین نسخه چاپی

به عنوان یک برنامه نویس وب سایت، نگرش و دیدگاه من این است که کارهای امتحان و تست شده دیگران را کامل نمایم.

به عنوان یک طراح سایت، نگرش و دیدگاه من نیز به این ترتیب است که روی طراحی کنترل داشته باشم و مواردی را مجددا خلق نمایم. (زیرا جالب و مهیج است).

این دو جنبه از طرز فکر من هنگامی که می خواهم انتخاب کنم آیا از طراحی متریال (MATERIAL DESIGN) برای استارتاپ خود به نام PILCRO استفاده کنم یا خیر، با هم رو در رو می شوند.

این مقاله پروسه فکری که من مطابق با آن پیش رفتم را همراه با راهنمایی قدم به قدم برای شما توضیح می دهد که موجب می گردد که تصمیم بگیرید آیا باید از طراحی متریال دیزاین (MATERIAL DESIGN) استفاده کنید یا خیر.

 

از این رو، طراحی متریال چیست؟

این مورد در تمامی مجموعه محصولات مرتبط با گوگل از GOOGLE DOCS گرفته تا GOOGLE SEARCH و GOOGLE MAPS  استفاده می شود. اگر آن را تا به حال نشنیده اید، در این دانشنامه با آن آشنا خواهید شد. در این جا SNAPSHOT از راهنمایی هایی وجود دارد که دکمه های ساده با طراحی متریال را نشان می دهد:

 

دکمه عملکردی- این مورد نمونه کوچکی از طراحی متریال می باشد.

 

گوگل عبارت "صفحه هوم طراحی متریال (MATERIAL DESIGN HOMEPAGE)" را با این خلاصه در سر تیتر خود قرار می دهد:

 

"طراحی متریال یک سیستم یکپارچه است که تئوری، منابع و ابزارهایی را برای ایجاد تجربه های دیجیتالی ترکیب می کند".

 

از این رو طراحی متریال یک سری قوانین و قواعد، دستورالعمل ها، اجزا و بهترین عملکردها برای ساخت طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن محسوب می شود.

 

چرا گوگل، طراحی متریال را توسعه داد؟

گوگل طراحی متریال دیزاین را توسعه داد تا یک زبان بصری پایدار را برای تمامی محصولات خود به وجود آورد. به نظر منطقی است- آن ها نمی خواهند طراحی یکسانی را برای دو محصول متفاوت خود تکرار کنند- و هم چنین، این امر نمای یکپارچه ای از گوگل را به وجود می آورد که به این ترتیب کاربران می توانند به آن در حین این که بین محصولات گوگل در جستجو می باشند، عادت کنند.

 

اما چرا دیگران می خواهند از طراحی متریال دیزاین استفاده کنند؟

با طراحی متریال دیزاین ، شما واقعا می توانید از طراحی های مهم و برجسته در این زمینه به نفع خود کمک بگیرید. گوگل، طراحی متریال را به عنوان نقطه اوج طراحی و آگاهی های خود در طراحی تجربه دیجیتالی توسعه داد- آن ها اشتباهاتی را نیز مرتکب شده اند، از این رو شما نباید این کار را بکنید.

این مورد به این معنا می باشد که شما می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید، زیرا نیاز ندارید تا زبان بصری خود را توسعه دهید و می توانید از خطاها و اشتباهات رایج در طراحی کناره گیری نمایید.

در هر صورت، مهم ترین دلیل برای استفاده از طراحی متریال دیزاین، بسیار ظریف تر و دقیق تر از این مورد است.

با استفاده از طراحی متریال دیزاین، شما از یک زبان بصری بسیار مشهور به کار می برید. این موضوع به این مفهوم می باشد که کاربران شما ناخودآگاه، اعتماد و اطمینان و امنیتی را نسبت به اپلیکیشن و وب سایت شما احساس می کنند، زیرا سایت یا اپلیکیشن شما را مرتبط با گوگل درک می نمایند.

این یک استراتژی بسیار حیرت انگیز برای استارتاپ های تازه کار و تجارت های در حال رشد محسوب می گردد.

 

 

از این رو چرا هر کسی نمی تواند از این مورد استفاده کند؟

1.شما ممکن است نخواهید شبیه یک اپلیکیشن گوگل باشید. طراحی متریال دیزاین، اپلیکیشن یا وب سایت شما را تماما مانند زیر شاخه ای از گوگل نمایان می سازد. آیا این چیزی است که واقعا می خواهید؟

2. اگر دوست دارید تا اجزایی را به صورت دقیق و مفصل طراحی کنید، نه این که تنها آن ها را یکپارچه بسازید، با استفاده از این گزینه دست خود را واقعا کوتاه می سازید…. گوگل تمام کارهای جالب این چنینی را انجام داده است. (من می خواهم برخی موارد را نیز مجددا اختراع کنم).

3. برخی اپلیکیشن ها با زبان طراحی متریال مطابقت ندارند. طراحی متریال دیزاین به خوبی برای اپلیکیشن هایی کار می کند که از اجزای استانداردی استفاده می نمایند- دکمه ها، منوها، آیکون ها، نوارها و غیره- اما اگر شما در حال توسعه دادن یک گیم و بازی و یا دیگر تجربه دیجیتالی می باشید، این مورد واقعا ابزار مناسبی برای هدف شما نیست.

4. دیگر سیستم های بصری عالی وجود دارد که کارهای مشابه با طراحی متریال دیزاین را انجام می دهند. طراحی متریال تنها گزینه روی میز نمی باشد.

 

تصمیم PILCRO

ما تصمیم گرفتیم از طراحی متریال استفاده کنیم. زیرا:

1.اپلیکیشنی را ارائه می داریم که با مجموعه محصولات گوگل یکپارچه است. بنابراین، می خواستیم تا مانند گوگل به نظر برسیم تا مطابق و متناسب با محصولات آن ها درک شویم.

2. PILCRO از اجزای منحصر به فردی ساخته شده است که طراحی متریال نیز آن ها را هدف گذاری کرده است.

3. ما می خواستیم تا بتوانیم یک تجربه کاربری جذاب را به سرعت و به بهترین وجه، توسعه داده و طراحی کنیم (محصول نهایی در 6 ماه حاضر و آماده بود).

4. بک پکیج NPM وجود دارد که نام آنATERIAL-UI-NEXT  می باشد که یک عملکرد یکپارچه سازی است. این پکیج به این معنا می باشد که می توانیم طراحی متریال از پیش ساخته شده ای را از آرشیو انتخاب کرده و در سراسر محصول خود به کار ببریم.

صفحه هوم وب سایت PILCRO. به دکمه دارای طراحی متریال در تصویر بالا دقت کنید.

 

آیا باید طراحی متریال را برای پروژه خود به کار ببرید؟

مراحل زیر باید به شما کمک کند تا در این زمینه تصمیم گیری کنید:

1.ساختار اپلیکیشن خود را مشخص کنید که آیا برای استفاده از طراحی متریال گوگل مناسب است یا خیر. ممکن است این چنین نباشد. آیا دارای دکمه ها، منوها، نوار ابزارها و غیره به صورت استاندارد می باشید؟

2. چه مزیت هایی را از استفاده از طراحی متریال به دست می آورید- آیا آن ها از مضرات این طراحی متریال دیزاین با اهمیت تر و با ارزش تر می باشند؟ آیا سرعت برنامه نویسی و طراحی قدرتمند مهم تر از اشتیاق شما برای ساخت زبان بصری و ساخت طراحی با سرعت مخصوص به خودتان می باشد؟

3. از همه مهم تر، آیا می توانید از این اعتبار و اطمینان جانبی که کاربران آن را به گوگل نسبت می دهند برای رشد محصولات و سرویس های خود به کار ببرید؟

توجه توجه : طراحی سایت ارزان

جستجوی پیشرفته نمونه کارها صدور پیش فاکتور

برای داشتن شغلی مطمئن روی لینک زیر کلیک کنید

آموزش طراحی سایت