هدف وب سایت های نمونه کار نشان دادن کار و پروژه تان می باشد. این ماهیت این گونه سایت ها است.
اما شما هم چنین می خواهید تا کار خود را به گونه ای به فروش برسانید که توجه افراد را جلب می نماید. شما می توانید این کار را با استفاده از موارد بصری جذاب و تمرکز تنها رو محتواها انجام دهید. و یا حتی می توانید با استفاده از تایپوگرافی بزرگی که باعث می شود تا افراد در وب سایت شما شروع به خواندن کنند نیز این کار را انجام دهید.
همه نمونه کارها نمی توانند با تایپوگرافی بزرگ کار کنند. من معمولا این ویژگی را برای نمونه کارهای مربوط به نویسندگان و برنامه نویسان وب مناسب می بینم، اما هم چنین می تواند برای طراحان سایت نیز مناسب باشد.
صرفه نظر از نوع نمونه کاری که می سازید، این مقاله سرشار از ایده هایی برای طراحی تایپوگرافی بزرگ می باشد که جلب توجه مردم یا مشتریان و همراه شدن با وب سایت تان را ضمانت می نمایند.
تیتر، حرف اول را در این زمینه می زند.
در سئو و بهینه سازی وب سایت، گفته ای وجود دارد که "محتوا، حرف اول را می زند". این مورد عموما صحیح است.
اما زمانی که بحث صحبت کردن در ارتباط با طراحی صفحات وب سایت می شود ما می گوییم که تیتر، حرف اول را می زند. اولین متنی که بازدیدکننده می بیند، مشخص می کند که آیا آن ها خواندن محتوا را ادامه می دهند و یا بلافاصله تب مورد نظر را می بندند.
شما باید طراحی تیترهای بزرگ را برای وب سایت خود تمرین کنید، اما نباید به قدری آن ها را بزرگ سازید که محتوای های موجود را بپوشانند.

به وب سایت MIKE DEKKER نگاه بی اندازید تا ایده از این که منظور من چه می باشد را به دست آورید.
تیتر در صفحه هوم دارای فونت در اندازه بسیار بزرگی است. این امر به فروش هدف مورد نظر وب سایت بسیار کمک می کند: یک وب سایت شخصی با نام صاحب وب سایت همراه با جزئیاتی در سایت (توصیفات او).
در بارگیری ابتدایی وب سایت، شما باید به اندازه کافی درباره MIKE بدانید تا تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در نمونه کار او بیشتر دقت کنید یا خیر. با توجه به این نوع از متن ها شما نیاز به مهارت های نوشتاری دارید، اما این مورد تنها با تمرین به دست می آید.
دیگر سبک جایگزین می تواند نمونه کار TOBIAS AHLIN باشد.

این مورد تیترهای متنوعی را در طول صفحه استفاده می نماید تا طرح بندی و ساختار شبکه را بر هم نریزد. شما می توانید از تیترهایی مانند این در هنگام نشان دادن کارها و پروژه های طراحی وب سایت تان استفاده کنید تا توجه را به پروژه های مورد علاقه خود جلب نمایید.
من نمی توانم به شما دقیقا بگویم که چگونه تیترهای صفحه را ساختار بندی نمایید. هر نمونه کار، متفاوت خواهد بود.
اما اگر شما می خواهید با روش تایپوگرافی بزرگ پیش روید، اطمینان حاصل کنید که متن تیتر شما می تواند توجه مردم را جلب نماید.
احوال پرسی های شخصی را امتحان کنید.
یک موردی که می خواهم درباره نویسندگی در وب سایت صحبت نمایم، تنوع است. شما می توانید یک روز یک طراحی سایت شرکتی خصوصی را انجام دهید و سپس روز دیگر کاملا مخالف عمل کرده و به سراغ وب سایت خصوصی خود بروید.
برای مثال MARC THOMAS از سبک "احوال پرسی شخصی" با تیتر بزرگی استفاده می نماید.
این امر یک حس جذابی را برای مخاطب و بازدیدکننده به وجود می آورد و آن ها را به مکالمه دیجیتالی دعوت می نماید.

اگر می توانید با توجه به لحن محاوره ای متن هایی بنویسید، در طراحی کردن این دست از تیترها مشکلی به وجود نخواهد آمد.
آن ها توجه شما را به سرعت جلب می کنند و شما را نسبت به محتواها تا انتهای مسیر همراه می سازند.
حالا TRENT WALTON دارای مورد مشابه ای در وب سایت خود می باشد، اما به جای احوال پرسی مستقیم، درباره کاری که انجام می دهد توضیحاتی را ارائه می دارد.

هر زمان که بازدیدکننده ای وارد وب سایت شما می شود، باید بداند که شما چه کارهایی را انجام می دهید. هیچ چیز بدتر از این نیست که در زمان بازدید یک نمونه کار یک شرکت یا حتی یک شخص، سردرگم شوید.
سبک مورد نظر من این است که یک تیتر قدرتمند احوال پرسی یا تیتر قدرتمند مقدماتی را انتخاب نمایید. شما می توانید هر دو را نیز انجام دهید، اما بسیار عالی است تا یکی از این تیترها را نسبت به دیگری پایدارتر بسازید.

من طرفدار پر و پا قرص وب سایت PATRICK DAVID می باشم و سبک او بسیار عالی می باشد. تایپوگرافی بزرگ واقعا یک بخش از ترکیب کلی طراحی سایت می باشد.
توجه را به متن های خود جلب نمایید.
اگر تایپوگرافی بزرگی را در وب سایت خود دارید، به طور واضحی توجه مخاطبین را جلب می نمایید. شما می توانید این مورد را حتی با استفاده از رنگ ها، آیکون ها و یا مواردی که در واقع فریاد می زند "به من نگاه کنید" نیز انجام دهید.
وب سایت نمونه کار FINCH به طور وسیعی برای طراحی شگفت انگیز خود توسط FRANCISCO INCHAUSTE نیز مشهور می باشد.

اگر به متن ها در این سایت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که متن هایی با ترکیب رنگ متفاوتی وجود دارند. نیازی به گفتن نیست که نام برچسب کوچک در زیر تیتر واقعا می تواند حرف FINCH را برجسته نمایان سازد.
به کنتراست در این طراحی وب دقت کنید و ببینید که چگونه نقش خود را در این سایت اجرا می نماید.
اندازه متن، یک راه برای به وجود آوردن کنتراست در طراحی وب سایت ها می باشد. اما شما می توانید این کار را توسط مواردی دیگری همراه با CSS PROPERTIES پایه نیز انجام دهید.

شما یک مثال کاملا مختلفی را در وب سایت WERKSTATT با استفاده از انیمیشن ها و پنل های اسلایدی مشاهده خواهید کرد که توجه افراد را به خوبی جلب می نماید.
اگر تایپوگرافی برای وب سایت نمونه کار شما واجب و ضروری باشد، سعی کنید تا آن را جلا ببخشید. حتی اضافه کردن یک رنگ می تواند برای جلب چشمان کاربر در وب سایت بسیار عالی عمل نماید.
از دکمه های دعوت به عمل بزرگ تری استفاده کنید.
من موافق می باشم که هر نمونه کاری نیاز به دکمه های دعوت به عمل دارد. بله آن ها برای تشویق عملکرد کاربران عالی کار می کنند و بله آن ها برای استفاده کردن ساده می باشند.
اما چه می شود اگر شما به تعاملات و عملکردهای کاربران نیاز نداشته باشید؟ آیا هم چنان وجود یک دکمه دعوت به عمل می تواند کارساز باشد؟
من می گویم بله، اما تنها در صورتی که شما به دنبال کار باشید و می خواهید ارتباطاتی را از طریق فرم تماس از جانب مشتریان و مخاطبین تشویق نمایید. همین مورد مخصوصا برای افرادی کاربرد دارد که علاوه بر نمونه کار، دارای خبرنامه ایمیلی برای وب سایت خود نیز می باشند.

وب سایت RAREVIEW از دکمه های بزرگ و وسیعی برای لینک های خود در محتواهای شان استفاده نمودند. شما مواردی از این دست را در صفحه هوم بسیار مشاهده می کنید که برای مطالعات میدانی موجود در سایت به کار رفته است.
بیشتر این طراحی ها از گرایش دکمه های گوست یا GHOST به کار می برند که این روزها بسیار محبوب می باشد. شما می توانید از این سبک زمانی استفاده کنید که می خواهید طرح مینیمالیستی را برای صفحات سایت خود ایجاد کنید.
من هم چنین سبک به کار رفته در وب سایت JIB و دکمه های دعوت به عمل قرمز آن ها را دوست می دارم.

اگر به سمت پایین در راستای دکمه های کوچک تحت عنوان "WANT MORE ENGAGEMENT؟" اسکرول کنید، شما متوجه این دکمه ها می شوید که از مسیر جستجو کنار می روند.
من فکر می کنم که JIB توسط تغییر رنگ دکمه ها به موارد منحصر به فرد، میزان مخاطبین را در طراحی خود افزایش می دهد. معمولا مردم نسبت به تغییرات رنگی از خود توجه نشان می دهند. به این ترتیب است که می توانید فونت بزرگ را با انتخاب رنگ هایی با هم ترکیب می کنید تا واقعا توجه افرادی را به خود جلب نمایید.
هنوز هم، تایپوگرافی بزرگ نقش مهمی را در طراحی دکمه های دعوت به عمل دارد و ممکن است برای نمونه کار شما نیز کافی باشد.
نتیجه گیری.
کلید اصلی برای یک وب سایت نمونه کار کاربردی، نشان دادن پروژه های طراحی سایت به صورت واضح می باشد. متن می تواند بخش بزرگی را در این راستا در بر داشته باشد و این بستگی به انتخاب شما دارد که چگونه این متن را الگو بندی نمایید.
متن بزرگ همیشه توجه افراد را جلب می نماید و از این رو سبک بسیار عالی است تا با آن شروع کنید.
سعی کنید تا توصیه های به کار رفته در این مقاله را در ارتباط با وب سایت نمونه کار خود پیروی کنید و آن ها را همراه با ایده های خود ترکیب کرده و دریابید که چه مواردی روی می دهد. تست کردن هر گرایشی را برای به کار بردن در طراحی سایت خود نیز فراموش نکنید، به یاد داشته باشید که هر گرایشی برای هر وب سایتی نمی تواند کاربرد داشته باشد.